1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
  2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hallo,

Ik zit met een vraagje.
    Kan je de Turtle beach X41 ook op je a/v receiver aansluiten?
    Of kan dit alleen op je xbox360?

Wat ik ook probeer,krijg er geen geluid uit,wat doe ik fout?

3. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    @smokey

Kleine Plastic dopjes op het uiteinde Vd toslink afgehaald?

4. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    :)

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee, want deze is draadloos. Wat heb je allemaal gedaan? Ik heb m zelf ook, al gebruik ik de x41 receiver icm een x11 headset.

Wat je moet doen om het aan te sluiten is hetvolgende.
    De x41 receiver sluit je aan met een optische kabel die vanuit de xbox komt (heb je een Slim of een andere?) .
    Zorg dat je deze optische kabel niet sterk buigt, want dan is die meteen kapot.

Staat je xbox al op HD en digitaal surround? Zo weet hij dat het surround geluid ook via de optische uitgang moet.

Met het knopje op de achterkant zet je de x41 receiver aan en daarna begint het connecten.
    ff uit mn hoofd, er moeten 3 lampjes uiteindelijk gaan branden.

De digitale invoer moet branden, want dan krijgt de x41 receiver daadwerkelijk surround sound gevoed.
    Daarna moet je gaan connecten en daarvoor zit een knopje op de koptelefoon. Als het knipperende lampje op de reveiver blijft branden, is de connectie gelukt.

Als laatste kan je dmv het knopje voorop de receiver kiezen tussen D (dat is de goede, want Dolby Surround) of PLII (dat is niet de goede, want dat is stereo waar een nepsurround van wordt gemaakt).

Vergeet je niet om het volume op de headset open te zetten dmv het draaiwieltje?

Als je nog een stereo koptelefoon hebt, dan kan je die nog in de koptelefoon output aan de voorkant van de receiver prikken.

Laat ff weten hoe het gaat.

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee, want de headset is draadloos. Wat eventueel wèl kan is om de x41 receiver op een optische output van een surroundreceiver aan te sluiten, maar er zijn maar heel weinig receivers die zoiets hebben.

Wat heb je allemaal gedaan? Ik heb m zelf ook, al gebruik ik de x41 receiver icm een x11 headset.

Wat je moet doen om het aan te sluiten is hetvolgende.
    De x41 receiver sluit je aan met een optische kabel die vanuit de xbox komt (heb je een Slim of een andere?) .
    Zorg dat je deze optische kabel niet sterk buigt, want dan is die meteen kapot. Er moet sowieso licht uitkomen, anders is die kapot. Zelfs al komt er licht uit, dan nog kan die stuk zijn.

Staat je xbox al op HD en digitaal surround? Zo weet hij dat het surround geluid ook via de optische uitgang moet.

Met het knopje op de achterkant zet je de x41 receiver aan en daarna begint het connecten.
    ff uit mn hoofd, er moeten 3 lampjes uiteindelijk gaan branden.

De digitale invoer moet branden, want dan krijgt de x41 receiver daadwerkelijk surround sound gevoed.
    Daarna moet je gaan connecten en daarvoor zit een knopje op de koptelefoon. Als het knipperende lampje op de reveiver blijft branden, is de connectie gelukt.

Als laatste kan je dmv het knopje voorop de receiver kiezen tussen D (dat is de goede, want Dolby Surround) of PLII (dat is niet de goede, want dat is stereo waar een nepsurround van wordt gemaakt).

Vergeet je niet om het volume op de headset open te zetten dmv het draaiwieltje?

Als je nog een stereo koptelefoon hebt, dan kan je die nog in de koptelefoon output aan de voorkant van de receiver prikken.

Laat ff weten hoe het gaat.

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ferry,

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie :)
    Ben atm helaas niet thuis,maar zal vanmiddag eens wat van je tips opvolgen.
    Heb geen slim maar een zwarte elite.

Wat ik dus wilde was de optische kabel van mijn X41 op mijn receiver aansluiten,zodat als ik een blu ray op m,n panasonic speler bekeek ik ook geluid via de X41 had.
    Of als ik tv kijk of xbox.

Want mijn BR speler,xbox360 en tv zijn allemaal op de receiver aangesloten

Nu heb ik het idee dat je optische kabel perce of op je xbox of op je BR speler aangesloten moet zijn om geluid te krijgen.

Daarom vraag ik me af of wat ik doe uberhaupt wel kan?

Mvg,

Smok3y

Laatst bewerkt: 19 feb 2011
  8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Heb je wel een optische UITgang op je receiver dan? Dat is namelijk nogal heel bijzonder ;)
    Bijna altijd is dit een optische INgang.

Als het een uitgang is, dan moet het kunnen. Dit is echter iets van de laatste tijd en nogal high-end.

9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ferry,

Ja ik heb op mijn onlangs aangeschafte Marantz receiver een optische uitgang.
    Echter krijg ik geen geluid door de headset.

Wel als ik hem rechtstreeks op mijn BR speler xbox360 e.d. aansluit.
    Ben het spoor een beetje bijster haha.

Ik wil zeg maar niet constant hoeven switchen tussen mijn apparaten.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zie dat die Marantz inderdaad een optical output heeft. Moet je die ook inschakelen of gaat dat vanzelf?

Mocht het allemaal niet lukken, dan zou je een switch kunnen gebruiken met de xbox en de blu-ray voor je headset. Zo'n switch kost maar een tientje.

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hmmm dat zal misschien wel de oplossing kunnen zijn.
    Ga nog het een en ander proberen en anders word het inderdaad zo een switch.

Want om nou elke keer mijn HT meubel te verschuiven om achter mijn apparaten te komen is ook niks.

Bedankt voor de tip!

:b:

12. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie door de bomen het bos niet meer... wat is nou een goeie betaalbare headset? kan gewoon bedraad zijn... Tritton? Turtle beach?.... iemand een tip?

13. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb de tritton axpro en moet zeggen dat het een super headset is. (ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal)

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik gegruik de X11 iedere dag en bevalt me erg goed. Speel altijd shooters met de headset ipv mn 5.1 surround, omdat je de vijand hoort aankomen en omdat de chat gewoon erg goed werkt.
    €55 ongeveer, vind ik geen geld voor dit ding.

15. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    ik zweer bij de qpad1339/beyerdynamimicmmx300 icm astro-mixamp, tja kost wel meteen de hoofdprijs maar ben je voor de rest van je leven klaar (beter is er niet:))

16. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt..:thumbs:

17. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijfelen tussen de Turtlebeach X31 en de X11 en Tritton AX180

in de winkel raden ze me de Tritton aan...... voor mij maakt het niet uit of hij draadloos is of niet....

ik wil eigenlijk max 100-120 uitgeven.

iemand nog een laatse tip voordat ik de knoop doorhak?

18. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou. Uiteindelijk gekozen voor de Tritton AX120.... Eigenlijk op aanraden van de game store. Geluid is echt perfect maar..... Vrienden klagen erover dat ze mij niet goed kunnen verstaan. Geluid wat ik produceer is te laag. Wel helder maar te zacht. Heb alles instellingen al gecheckt maar niets helpt. Hebben jullie dat ook en zo nee: wat kan ik eraan doen?

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb de X11 en iedereen kan mij zeer goed verstaan.
    Wèl moest ik t kapje van de mic halen (dat zachte hoesje) en de mic met de opening naar mn mond draaien).
    Staat je mic instelling van je controller wel op max?

Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
  20. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yep... alle instellingen staan goed...... nooit problemen gehad met de X1.....

zo heb ik er geen ruk aan natuurlijk.....

Deel Deze Pagina