Ik heb onlangs een 2e hands Turtle Beach X31 koptelefoon aangeschaft voor een bescheiden bedrag van €50,- (z.g.a.n.) via marktplaats. Wat een héérlijke koptelefoon is dit.
Even snel de voor- en nadelen op een rijtje, voor de mensen die nog twijfelen over een dergelijke aankoop (heb ik ook erg lang gedaan namelijk).
+ Lichtgewicht
+ Heerlijke pasvorm, je kunt hem met gemak de hele dag op hebben.
+ Goede geluidskwaliteit, het kan beter, maar als semi-audio-freak ben ik voor dit bedrag echt heel erg tevreden.
+ Leuk design van de koptelefoon en toebehoren, zo kun je bijvoorbeeld de microfoon los halen (gebruik ik nooit).
- Het 7.1 afspelen vanaf je laptop lukt niet zonder een optische omvormer. De stereo kwaliteit is het net niet, en het 7.1 maken van je stereo verbinding is ook niet top. Nu gebruik ik ook de Logitech music adapter, wat de kwaliteit ook niet ten goede komt (Bluetooth is k*t).
- Muren zijn funest voor het signaal.
Voor de €180 die op de doos staat, was ik slechts semi-tevreden geweest. Voor het bedrag wat je op marktplaats betaald (ik had €50,- geboden op alle X31 sets, en kon er circa 3 van de 10 krijgen voor deze prijs!) is het echt een absolute aanrader. Mijn minpunt is eigenlijk gerelateerd aan het muziek luisteren vanaf je laptop, voor het gebruik op de XBox valt dit minpunt weg.
Geluidskwaliteit PC > 6.9/10
Geluidskwaliteit XBox > 8/10
Laatst bewerkt: 11 apr 2013