1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem vandaag binnengekregen (snel!! :eek:) en even geprobeerd met Forza. Omdat ik geen tafeltje ofzoiets heb moet ik 'm op mijn schoot zetten.

    Tot nu toe kan ik het niet echt vinden met het stuur. Hoop dat dat anders wordt als ik hem op een tafel zet.

    Die Force feedback is wel lache, maar ik vind het eigenlijk weinig merkbaar (soms voel je hem even schokken, maar in bochten bijvoorbeeld niet echt). Denk dat ik 'm terugbreng en toch maar voor het PS3 stuur ga. Dan maar even wachten...
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En je had hem wel via het netsnoer aangesloten? FF is namelijk wel degelijk te merken en is meer dan "soms voel je hem even schokken, maar in bochten bijvoorbeeld niet echt"
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat het ook komt doordat ik hem (nog) nergens op kan zetten. Misschien dat als hij vastgeklemd staat op een tafeltje, het effect wél overkomt.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Denk dat je daarmee wel een punt maakt. Als ie (stevig) vast zit, dan merk je het weldegelijk. Verschil tussen "beetje trillen" en force feedback is echt wel merkbaar ;)
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem op een tafel gezet. Beetje rondjes gereden in de demo van Forza 2, maar ik was niet echt onder de indruk. Had het gevoel dat racen met een stuur gewoon niet mijn ding was.
    Uiteindelijk heb ik toch maar PGR4 opengemaakt (kan ik het stuurtje niet meer terugbrengen, maar ik wilde het spel toch proberen), en ik vind het echt geweldig. PGR4 + stuurtje is echt super! Veel leuker dan met een normale controler. Force feedback bij PGR vind ik behoorlijk bagger (bij Forza was het volgens mij veel sterker), maar rondracen met het stuurtje is gewoon super.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja je moet m wel op een tafel monteren natuurlijk, anders is het geen doen. En de stekker in het stopcontact steken natuurlijk.

    En de force-feedback.....na 1 uur forza2 spelen ben ik helemaal kapot. Tegensturen enz, misschien ook omdat mn auto's meer power hebben?
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
     
  8. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook graag zo'n stuur,

    nu heb ik GEEN tafeltje, dus moet hij op me schoot.

    Ik wil Burnout, Forza en PGR4 ermee spelen. Wat raden jullie aan?

    Wel of niet doen...?
     
  9. Nyazzin

    Nyazzin SCF Ultras

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk om met dit stuur via de wireless gaming receiver van microsoft te kunnen racen op de pc?
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb bij Dynabite voor 30 euro een Logitech DriveFX stuur gekocht. Net een uurtje gespeeld, en het speelt echt geweldig. Het is wel heel erg wennen; ik heb nog nooit eerder een stuur gehad, maar ik vind het nu al erg gaaf.

    Ik speel Forza 2 en Burnout: Revenge trouwens, en misschien dat ik binnenkort TDU nog oppik :)
     
  11. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er ook ergens de juiste instellingen te vinden voor de drive FX, heb hem namelijk ook al een maandje thuis en had hem toen ff geprobeerd maar ik moest over de helft sturen voordat hij reageerde, toen had ik een instelling veranderd en toen ging ik haaks de bocht om na een kleine aanraking van het stuur, toen heb ik hem eigenlijk eerst weer een slinger in de kast gegeven.
     
  12. boatfreak

    boatfreak Guest

    Ik zit nu ook sterk te denken (weer) een stuurtje te kopen. Maar wat kan ik beter halen? Het microsoft stuur of die van logitech?

    En is die van microsoft ook op de PC te gebruiken? (ik neem aan de logitech wel) Hoe is de force feedback van de van logitech? (hoorde ik slechte verhalen over)

    Ik heb vroeger een microsoft stuur gehad en dat was toch wel erg gaaf racen :D
     
  13. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    ik twijfel nogsteeds om een stuurtje te halen.
    ik kan 2de hands een ms stuurtje met playseat ( officieele A1) kopen , en al hoe wel het mooi spul is denk ik dat het toch vervelend is om elke x het setje te pakken en aan te sluiten en als je klaar bent het hele gebeuren weer op te ruimen.
    in de woonkamer laten staan is voor mn vriendin geen optie.
    ik denk dan dat je sneller de controller gaat pakken en het setje weer snel in de verkoop gaat
     
  14. Brembo

    Brembo X-box dude

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik hebt MS stuur liggen (zonder Playseat) en dat is al te veel moeite om aan te sluiten.
    Race altijd met de controller, ronde tijden nog sneller ook ;)
     
  15. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie er toch maar van af.
    het is wel aanlokkelijk, maar mn verstand zegt me ook dat het meer een hebbe-dingetje is dan dat ik het ga gebruiken.
     
  16. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een kickje.

    Vandaag gebeld naar MS voor mijn kapotte 360 drive en ook gevraagd hoe dat zat met dat stuurtje.

    Ik heb nl nog die eerste versie staan (gebruik ik eigenlijk niet) die wat brandgevaar had. De persoon die mij hielp wist in eerste instantie nergens van, maar na wat navraag kon hij mij vertellen dat er een regeling voor was. Hij had het niet over dat formulier, het stuurtje wordt gewoon opgehaald en hij wordt gemaakt of ik krijg een nieuwe. En alles, dus ook de pedalen moesten mee volgens hem. Hij moest het serienr, maar volgens mij heb ik het verkeerde nr gegeven, nummer onder de streepjescode v/h stuur. Zal wel kloppen denk ik :+

    Ik neem dan aan dat UPS langs komt en dan al een doos daarvoor heeft of moet ik het zelf in een doos stoppen? Vergeten te vragen, maar zelf denk ik dan het eerste. Ook raar dat die pedalen dan mee moeten, ging alleen om het stuur toch?
     
  17. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0

    Pedaal connectie kan kortsluiting veroorzaken wellicht?
    Heb wel eens zo iets meegemaakt (lang geleden)
     
  18. pjotr

    pjotr Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een aantal pogingen (formulier opgestuurd en bellen MS) werd door UPS een doos afgeleverd met hierin een handleiding om alleen het stuur te plaatsen in de doos en de retour sticker op de doos te plakken, hierna contact opgenomen met UPS, kreeg na een aantal dagen (weet niet meer precies hoeveel) een nieuw stuurtje via UPS.
     
  19. pjotr

    pjotr Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat kortsluiting van de pedaal connectie, dit lijkt mij haast onmogelijk. Ik heb de pedalen opengemaakt om de bodemplaat met bouten vast te zetten om mijn playseat. Het enige dat in de pedalen zit zijn een tweetal potentiometers (draaibare weerstanden).
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  20. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over een heel oud stuurtje (Meen nintendo 64 sturrtje), heb geen ervaring met de gene waar op gedoeld wordt hier.
     

Deel Deze Pagina