1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt :). Het is dus gelukkig kleiner dan ik dacht.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij lijkt zo groot door dat bevestiging stuk, en daarom staat die ook wat hoger dan andere stuurtjes.

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik blijf het zeggen: het Microsoft stuurtje is gewoon een echt goed stuurtje.
    Het ligt goed in de hand, de force feedback is krachtig, schakelen gaat precies en gas en rem zijn mooi gevoelig.

Ik schrok eerst omdat je vaak de force feedback krachten niet echt kan verlagen of verhogen, maar het is gewoon perfect zo.

Het spelen met een stuurtje geeft je ook veel meer plezier in racegames vind ik, je zit meer in de game. De tafelklem is zeer solide.

Toen ik nog op mn pc ging gamen, had ik een Logitech Momo, maar ik vind de Microsoft lekkerder in de hand liggen en veel minder lawaai maken.

Het is gewoon een beetje lastig dat je voor je xbox een apart stuur moet kopen. Daarin is de ps3 weer handiger, daar kun je een pc stuur gebruiken!

Die Fanatec gaat daar verandering in brengen, die kan je voor xbox360, pa3 en pc gebruiken. De prijs is alleen fors.
    Ik vind daarvan alleen die schakelflippers niet zo geweldig eruit zien. Ik wil gewoon echt losse flippers en niet die dingen die in het stuur zijn verwerkt.

Laatst bewerkt: 10 jun 2009
  4. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Kun je bij de meeste games in het menu aanpassen.

5. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik nog geen stuur of Playseat, maar
    ik wil ze allebei wel aanschaffen...
    Aleen als ik (een) Playseat koop past dan elk stuur op de Playseat?

6. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Het microsoft wheel past lang niet op elke playseat. Het Logitech wheel daarentegen wel.

Makro Leeuwarden heeft er sowieso nog 3 van die DriveFX sturen liggen volgens mij. Ik ben er dinsdag nog geweest. Volgens mij waren ze 35 euro per stuk.

Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt voor de info, maar ik ga heus niet naar Nederland rijden voor een stuurtje hoor :+. (Jawel, een Belgische mod... maak dat mee :eek:).

8. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vrijdag een Microsoft stuurtje in huis, geleend, en toen werkte de force feedback nog perfect, geen gekke schokkende gekkigheid. Maar nu, lijkt het alsof hij zeer onstabiel is, hij schokt veel, als ik rustig een mooie bocht wil maken schokt 't alle kanten op en 't lijkt alsof 't niet zo hoort. Ik speel Midnight, Pgr en Forza en bij alle drie de games lijkt het stuurtje gewoon vaag te doen. Tips? Of hoort dit zo.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee dit hoort niet als je een mooie bocht voorzichtig en vloeiend aan het nemen bent.

Vreemd hoor. Geleend? Ben benieuwd of die het op die andere xbox (van de eigenaar) ook doet.

10. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Idd, als je nou de curbs/grindbak meeneemt dan is het begrijpelijk, maar als je gewoon rustig over de weg heen rijdt dan zou het stuur niet moeten flippen...

11. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    om het wheel eigenlijk goed te testen zou je RacePro erin moeten doen.
    bij spellen zoals forza had ik altijd een heel kleine afwijking in mn stuur naar links en ik dacht dat het een productiefout was, maar nu ik racepro speel heb ik geen enkele deadzone en het voelt gewoon heel solide en je hebt echt ffb.
    bij forza voelde je de ffb amper of eigenlijk helemaal niet. het stuur voelt alsof het elk moment kan breken, je hoort allemaal tik-geluidjes als je door de grindbak gaat etc..

12. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  13. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Waar kan ik het goedkoopst zo een stuur halen..? En hoe duur zijn die dan ongeveer?

14. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan koop ik hem daar wel.. ik dacht nog steeds dat ie rond de 300 euro was, was mij altijd net wat te duur voor een stuurtje die ik toch alleen maar gebruik voor de PS3, maar nu... :thumbs:
    Zal ongetwijfeld ook wel komen door die nieuwe porsche wheel die er aan komt.

Nu nog een fatsoenlijk tafeltje erbij of een cockpit frame en het feest kan beginnen (en GT5 natuurlijk).

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Heb de wheelstand besteld voor het Microsoft stuurtje, maar volgens mij is die verzonden met een pizzakoerier en zit deze zonder benzine daar in Duitsland :mad:

Wachten duurt lang zullen we maar zeggen :+

17. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0

Kan je de microsoft stuurtje ook aansluiten op pc? of is dat helaas niet mogelijk. (in vergelijking met 360 controller)

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    er staat me iets van bij dat dit kan met behulp van die speciale receiver dongle, maar dan kon je geen force feedback doen en is het nogal nutteloos.

Het nogal prijzige Fanatec porsche wheel kan wèl op pc, xbox360 en ps3, maar we moeten eerst nog zien of alles dan ook echt werkt. Deze werkt ook met zo'n dongle, maar ik weet eigenlijk niet zeker of de force feedback dan wel werkt.

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  19. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ah bedoel je dit? Er staat inderdaad niets over de FFB, erg jammer. Ik had gehoopt dat het mogelijk zou zijn

EDIT:

Wacht lol er staat dit helemaal onderaan:

intressant. zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Dat zal je altijd zien: woensdag werd die afgeleverd op mn werk. Thuis aangekomen heb ik mn stuurtje van mn tafeltje gehaald en de doos uitgepakt.

Rustig de boel in elkaar aan het zetten en ja hoor: wtf??? Geen adapter voor het Microsoft xbox360 wheel :mad:
    (de adapter is een stuk metaal met gaatjes die precies passen in de gaten in het wheel waarna je het stuur heel stevig op de wheelstand kan monteren).

Er zat wel een adapter bij voor het Porsche stuurtje. Ondertussen stijgt mn bloeddruk naar 300-200, ik kan echt niet tegen mensen die lopen te blunderen op het werk.

Enkele minuten later een pittige mail gestuurd naar Fanatec om uitleg te vragen. Gemeld dat ik niet weer 2 weken wil wachten op het pakket.
    Een dag later krijg ik al reactie: Nee hoor, niets fout gegaan. De adapter wordt apart verzonden en is vandaag de deur uit gegaan. Binnen enkele dagen heeft u deze binnen.

Ik heb de beste man vriendelijk bedankt voor de snelle reply, maar gezegd dat ik het onbegrijpelijk vind dat de pakketten niet in 1 keer samen zijn verzonden. Alleen al voor het milieu lijkt mij dit een kwalijke zaak! "Handig" om 2 pakketten apart vanuit Duitsland naar Nederland te versturen.
    Bovendien: wat moet ik met een wheelstand als mn stuur er tòch nog niet op kan! |:-

Positief: de wheelstand ziet er gelikt uit en is zeer solide. Hij plakt gewoon aan mn laminaat en het ziet er naar uit dat ik er veel plezier van zal hebben, als binnenkort de adapter wordt geleverd ;)

Foto volgt als die in gebruik is!

Laatst bewerkt: 26 jun 2009

Deel Deze Pagina