1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. SysanApse

    SysanApse Guest

    Weet iemand een spel waarbij je het stuur gebruikt zoals echt in een auto ?
    Forza 2 ? kan je de instellingen op een echte auto zetten daar ?
    In de demo kan het namelijk niet.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen, dat zijn er maar een paar.
    Madcatz heeft een stuurtje
    http://xbox.about.com/od/xboxaccessories/fr/mc2360wheelrev.htm

    Logitech heeft een stuurtje
    http://www.playshop.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=196

    en Fanatac heeft een stuurtje, duur maar met koppelingspedaal!

    http://www.fanatec.de/

    Misschien dat ik er nog wat vergeet, maar veel meer is het niet.


    De ps3 doet dat beter, daar kan je ieder pc stuur op aansluiten en dus ook de Logitech G25. De xbox kan dat niet.


    Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal goed begrijp, maar Forza2 is geschikt voor het spelen met een stuurtje ja.
    Sturen en schakelen doe je dan met het wheel, gas geven en remmen met de pedalen.

    PR4 ook, Race Driver Grid, Drift, Midnight Club, Need for Speed doen het ook hiermee.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  3. SysanApse

    SysanApse Guest

    De echte 'feel' van auto rijden.
    Een auto op de weg die hetzelfde reageert in het spel.
    Auto rijders bij mij thuis klagen dat echt auto rijden heel anders gaat dan in Forza / Grid.
     
  4. axi73

    axi73 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    De game Race Pro + MS-stuur (ingelogd als 2e controller) is de meest realistische feel op de xbox 360. :)
     
  5. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Axi73.

    Zijn die auto rijders ook personen die met een race auto over het circuit rijden, of met hun eigen auto circuit ervaring hebben?

    Nogal een verschil in de werkelijkheid.

    Stel eentje heeft een audi S4, en wilt in het spel gaan rijden met die zelfde auto. Wat verwacht hij dan?

    Ik denk dat je maar wat materiaal moet laten zien van bv de beelden van 24H Lemans dit jaar met een showcase van FM3. Daar spreken een aantal coureurs over de overeenkomsten in het spel en de werkelijkheid. En daar zou ik toch wat meer waarde aan hechten.

    Of je heet Schumacher van je achternaam dan heb ik niks gezegd:x

    Oeps, sorry axi73, jouw naam had daar niet moeten staan maar die van SysanApse. Ik reageerde op zijn startpost, maar zal wel hebben zitten slapen toen ik het bericht schreef.
    Ik doe niks anders dan RacePro rijden, in vergelijking met FM2 is dit echt de beste ervaring qua car handling. Ik rij overigens met de Logitech DirveFX op een hans systeem met subwoofer op de grondplaat vast gezet voor de extra tril ervaring(motor, curbstones door je stuur voelen trillen love it).
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom als 2de controller inloggen?


    Nee dat bestaat niet bij het gamen. Of je moet dat hydraulische geval hebben met 3 schermen, waarbij de g-krachten, remmen, acceleratie en bochten in de hele cockpit worden doorgegeven.

    Het grootste verschil is dat je absoluut nul info voelt wat de auto doet. In het echt kan je het punt aanvoelen dat de auto zn grip bijna verliest en je behoorlijk moet "werken" om de auto door de bochten te laten gaan.

    Bij racegames voel je alleen de trillingen en krachten op het stuur (curbstones, tegensturen etc), maar voor de rest is het redelijk gevoelloos.
    Nóg een bijzonder groot nadeel is dat je bij een racegame altijd recht naar voren kijkt, terwijl je in het echt de bocht in kijkt.
    Je gaat namelijk altijd dáár naartoe waar je naar kijkt.

    Daarom heb ik meer moeite met hard rijden bij games, ik zie te weinig en ik voel niks.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  7. axi73

    axi73 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp niet waar je heen wilt, ik zeg alleen dat die combinatie de meest realistische feel op de Xbox 360 geeft en niet dat het de ultieme simulatie is.
    En ja , in de 17 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, ben ik ook wel eens vaker met de eigen auto over Spa-Francorchamps gereden toen nog 'n klein gedeelte openbare weg was en je zo tussen de pionnen door kon rijden voor het afgesloten gedeelte.

    Als je nu bedoelt dat FM 'n realistischer feel geeft dan Race Pro, dan heb je het echt mis en heb je volgens mij nog nooit Race Pro gespeeld met 'n stuur of nog nooit hard gereden in een echte auto.

    Door 'n bug in de game werkt het stuur pas op volle kracht met rumble als je hem inlogd als 2e controller.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik zie bij veel aanbieders van het ms wheel 'v2' staan. Zijn er substantiele verbeteringen geweest?
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja, hij gaat niet in de fik. :D
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    you're kidding toch? :9

    DriveFX is slecht te krijgen maar is ie in principe beter dan die van MS?
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja de V1 had overhittings problemen en zijn toen allemaal terug geroepen en vervangen. Echt verschil is er niet tussen de Logitech en de MS. Persoonlijk vind ik de Logitech iets fijner, maar het heeft niet de meerwaarde om stad en land af te zoeken als je makkelijk aan een MS Wheel kan komen. :)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    allebij uitgebreid getest?
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup beide veel gebruikt.
     
  14. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Maarjah, uiteindelijk blijft het een discussie tussen mensen die hem wel en niet fijn vinden. Ik heb zelf de logitech nog nooit getest dus ik kan er niet over mee praten..
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Logitech gevonden voor echt een appel en een ei (twee spellen). Zonde dat de Logitech perse ergens op geklemd moet. Zijn er naast het Hans system nog andere betaalbare opties?
     
  16. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de DriveFX gehad, en met het MS stuur gespeeld. DriveFX trilt alleen maar en het MS wheel heeft ook daadwerkelijke force-feedback...
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is dus niet met elkaar te vergelijken!

    Het uitbreken en tegensturen is natuurlijk wat het rijden leuker maakt. Als een stuurtje alleen zou trillen zou ik m helemaal niet willen al is die gratis, maar dat is mijn mening ;)
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Uhh ik weet niet wat jullie dan verkeerd doen? Want bij mij is het gewoon vol FF met de Drive FX.
     
  19. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, dejavu. Deze heb ik vaker voorbij horen komen, dat de Logitech alleen maar zou trillen.
    Is absoluut niet waar, misschien is de Logitech minder sterk, maar er zit toch echt een duidelijk tegenstuur effect tijdens rijden.

    Beste voorbeeld waaruit blijkt dat er meer in dat stuur zit dan alleen vibration. Ga naar het RacePro forum van Atari Europe, daar staan een aantal work arounds om in het spel toch van feedback te kunnen genieten.
    Was alleen voor MS stuurtje, later heeft iemand met een Logitech ook een workaround geplaatst.

    Hierin heb je 2 mogelijkheden, of alleen trillen, of jaja, feedback.
    In eerste optie gaan de vibratie motortjes van de Logitech als een gek aan de gang als je over het circuit gaat. Ik gebruik de 2e optie, en geniet met volle teugen van RacePro met feedback.

    Ik voel duidelijk het verschil tussen een achterwiel aangedreven auto of voorwiel aangedreven auto.
    Als je bv met de F3000 stil staat, dan moet ik echt wel even kracht op het stuur zetten om de wielen te draaien, dat kan niet met alleen vibratie.

    Zo en nou ga ik weer lekker na Spa in den F3000 :thumbs:
     
  20. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Nu de releases van Dirt2 en Forza3 dichterbij komen, krijg ik weer zin een stuurtje.
    Een jaar geleden ongeveer heb ik al eens het Microsoft Wheel aangeschaft. De eerste had echter de problemen die ie niet in het midden centreerde maar een beetje naar rechts. Ook was er iets mis met de sensor in het rempedaal, die was altijd een beetje ingedrukt.
    Dit stuurtje heb ik toen geruild voor een nieuw exemplaar. Deze had hetzelfde centreer probleem. Het rempedaal werkte prima alleen had deze een minder werkende schakelflipper, die niet wilde 'klikken' maar gebogen moest worden om te schakelen.
    Dit stuur heb ik toen teruggebracht en mijn geld teruggekregen omdat ze geen stuurtjes meer op voorraad hadden.

    Nou is mijn vraag of veel mensen last hebben van dit soort problemen (met name het centreren van het stuur)? Of had ik gewoon twee pechgevallen en kan ik met een gerust hart een nieuwe gaan kopen? (Als er mensen zijn met een perfect werkend exemplaar waar ze vanaf willen mogen ze het ook melden)
     

Deel Deze Pagina