Ik weet niet precies waar ik het moet plaatsen maar kd8 dit is wel de plek
Tot mijn grote schrik kwam ik dit tegen op internet!!
Games verboden in 2007!
Op de valreep bereikte ons het nieuws dat de Europese Commissie voor Veiligheid in 2007 een wet wil uitvaardigen die gamen verbiedt. Dit blijkkt uit een nog geheim document, dat door een zogenaamde "klokkenluider" is uitgelekt. In het document staat ook beschreven dat bloed in games, in navolging van de Duitse wetgeving, al in 2005 in heel Europa wordt verboden.
Met het verbieden van games wil de commissie tegelijkertijd inhaken op de 'normen en waardendiscussie' en op de uikomst van verschillende onderzoeken, die aantonen dat games tot gewelddadigheden leiden. Het gaat vooralsnog om een voorstel, maar het Europarlement zal volgens insiders met grote meerderheid instemmen met een gamesverbod. Bovendien zijn de plannen om de Duiste gameswetgeving overal in te voeren al langer onderwerp van discussie. Het gamesverbod zou overigens samengaan met de instelling van zogenaamde "gamer-rooms", waar onder toezicht voor personen vanaf 18 jaar, die in het bezit zijn van een gamespasje, dat wordt verstrekt aan gamers die een verklaring van goed gedrag (wat zoveel wil zeggen als: geen strafblad hebben) kunnen overleggen.
Bij de plannen is niet beschreven welke games wel en niet gespeeld mogen worden in de gamer-rooms. Wel is duidelijk, dat als het Europees Parlemant de wet in 2005 aanneemt, het in 2007 verboden zal zijn om nog thuis te gamen. Het voorstel betreft daarbij zowel PC als console gaming. Hoe de overheid dit gaat controleren en welke sancties er op overtreding staan is nog niet verder uitgewerkt. De Europese Commissie wilde geen commentaar geven op onze vragen en ontkende in eerste instantie zelfs het bestaan van het wetsvoorstel. Een Belgische Europarlementariër vertelde ons onder voorwaarde van anonimiteit echter dat dit wel degelijk een serieus plan is, waar op wordt gestudeerd. Volgens hem mogen we ervan uitgaan dat 'het over 3 jaar gedaan is met de lol
wat denken jullie hiervan
Persoonlijk vin ik het nergens op slaan, als dit word verboden dan word het pas echt rellen
Bron: http://www.mastaline.com/?pagina=forum/topic&id=176577
Laatst bewerkt: 4 aug 2004