Gamen Verboden in 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Project_Sharky, 4 aug 2004.

1. Project_Sharky

Project_Sharky Huh!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies waar ik het moet plaatsen maar kd8 dit is wel de plek:)

Tot mijn grote schrik kwam ik dit tegen op internet!!

Games verboden in 2007!

Op de valreep bereikte ons het nieuws dat de Europese Commissie voor Veiligheid in 2007 een wet wil uitvaardigen die gamen verbiedt. Dit blijkkt uit een nog geheim document, dat door een zogenaamde "klokkenluider" is uitgelekt. In het document staat ook beschreven dat bloed in games, in navolging van de Duitse wetgeving, al in 2005 in heel Europa wordt verboden.

Met het verbieden van games wil de commissie tegelijkertijd inhaken op de 'normen en waardendiscussie' en op de uikomst van verschillende onderzoeken, die aantonen dat games tot gewelddadigheden leiden. Het gaat vooralsnog om een voorstel, maar het Europarlement zal volgens insiders met grote meerderheid instemmen met een gamesverbod. Bovendien zijn de plannen om de Duiste gameswetgeving overal in te voeren al langer onderwerp van discussie. Het gamesverbod zou overigens samengaan met de instelling van zogenaamde "gamer-rooms", waar onder toezicht voor personen vanaf 18 jaar, die in het bezit zijn van een gamespasje, dat wordt verstrekt aan gamers die een verklaring van goed gedrag (wat zoveel wil zeggen als: geen strafblad hebben) kunnen overleggen.
    Bij de plannen is niet beschreven welke games wel en niet gespeeld mogen worden in de gamer-rooms. Wel is duidelijk, dat als het Europees Parlemant de wet in 2005 aanneemt, het in 2007 verboden zal zijn om nog thuis te gamen. Het voorstel betreft daarbij zowel PC als console gaming. Hoe de overheid dit gaat controleren en welke sancties er op overtreding staan is nog niet verder uitgewerkt. De Europese Commissie wilde geen commentaar geven op onze vragen en ontkende in eerste instantie zelfs het bestaan van het wetsvoorstel. Een Belgische Europarlementariër vertelde ons onder voorwaarde van anonimiteit echter dat dit wel degelijk een serieus plan is, waar op wordt gestudeerd. Volgens hem mogen we ervan uitgaan dat 'het over 3 jaar gedaan is met de lol

wat denken jullie hiervan

Persoonlijk vin ik het nergens op slaan, als dit word verboden dan word het pas echt rellen

Bron: http://www.mastaline.com/?pagina=forum/topic&id=176577

Laatst bewerkt: 4 aug 2004
  2. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    onzin.dat kan niemand maken,dus gewoon a big steamy pile of horseshite

3. Project_Sharky

Project_Sharky Huh!

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat denk ik ook maar toch het zal wat worden als het door gaat :mad:

4. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    En toen werden ze wakker in Brussel.

Enniewee....

Had de threadstarter een beetje verder gekeken dan zijn neus lang was...dan had ie geweten dat het originele bericht op 1 april geplaatst was in de PCZone Benelux april 2004.

Dus....

Trek een wortel....trek een conclusie....trek aan wat je maar wilt...
    Het is en blijft een hele flauwe 1 april grap...

Laatst bewerkt: 4 aug 2004
  5. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    dit lag er wel heeeeel dik bovenop

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
  7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    1 april, fieeuw.... gelukkig, ik schrok me kapot. :eek: duitse wetgeving en dan ook nog een pasje om te laten zien dat je braaf genoeg bent om te mogen gamen onder toezicht. :eek:

8. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, wat een originele lui, zelfde stond in de pczone

9. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    moeten ze eens echt proberen :p, merken ze hoeveel gamers er zijn :D

10. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0

Opstanden breken uit, revolutie , Koffie Annan wordt vermalen tot Senseo ! :p

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zou je daarmee dan niet gelijk het vooroordeel bevestigen dat mensen gewelddadig worden van games? Zo speel je ze alleen maar in de kaart ;)

Wel een leuke grap overigens, dat artikel.

Laatst bewerkt: 5 aug 2004
  12. little_muppet

little_muppet Kirby!!!

Leuk Bevonden:
    0
    mhahahha lacht hard! waarom en hoe zouden ze het in gods naam verbieden?

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geen mario meer jongens, jullie worden allemaal te geweldadig :p

14. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, ik ben steeds allemaal paddestoellen aan het kapot stampen! Het is verschrikkelijk!:{

Dit bericht moet in mijn dagboek! Wanneer is het originele bericht uitgegeven?
    Aha! 1 april 2004,

Het is bekend geworden dat deze topic een late 1 April grap is en poster ervan dat niet eens door had. Suf hea ;)

15. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    LASDJKFKLAJFLK##@!!!@..huh what 1 april...ow.

*stopt koffers en een ticket naar Amerika langzaam weg....*

16. Project_Sharky

Project_Sharky Huh!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er een paar lijpen op de wereld zijn die gaan moorden nadat ze soldier of fortune of zo hebben gespeeld. Die mensen zijn ziek maar ja dit blijk een 1 april grap te zijn
    wel een goeie _0/

17. Victor

Victor Guest

wouw!! wat een leuke 1 april grap!! 8) NOT!! :mad: maar ookal zouden ze het doen dan zou de wereld in opstand komen!! er wordt van Bush mush gemaakt. :D :+ hele landen worden vernietigd!! :{ om te kunnen gamen!! oke niet echt maar het zou kunnen. :D de gamers zijn met meer dan je denkt. *)

Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2004
  18. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Het enigste wat je zal gaan zien is meer censeer in gewelddadige games... jammer.
    Komt puur door die gestoorde gasten die mensen vermoorden, en dat de ouders dan de games de schuld geeft.

Kijk is wat films zou ik zeggen?! Daar stikt het vaak van de extreme geweld...

19. remco320

remco320 350Z lover

Leuk Bevonden:
    1
    Hahaha, wat een lol zeg! NOT! Die gasten in Brussel denken ff grappig te zijn. Shit he

20. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ehm, die grap is gemaakt door redacteuren van een tijdschrift. Niet door dat tuig in Brussel dus. :)

Deel Deze Pagina