Gamen wordt olympische sport!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Vivi Ornitier, 2 jan 2004.

1. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gamen wordt mainstream en stilletjes aan komen er meer en meer gamers in de diverse leeftijdscategorieën. De World Cyber Games kenden een ongelofelijk succes en blijkbaar is dit ook de Chinese overheid niet ontgaan. De All China Sports Federation heeft nu besloten om "gamen" uit te roepen tot officiële sport. Maar dat is nog niet alles, ze willen dat gamen verheven worden tot een Olympische sport. Daarom heeft China besloten om dit sportfestijn te organiseren in 2008 en een organiserend land mag zelf een sport inbrengen.

Single-player games hebben, vooral door de piraterij bijna geen toekomst, maar de multiplayer games en mogelijkheden bloeien als nooit tevoren. Honderduizenden Chinezen spelen games als Fairy Tale Swordsman II en Legend of Mir II (u ook? )

De eerste officiële Chinese game-sport competitie zal nog dit jaar van start gaan en de gespeelde games zijn Counter-Strike, FIFA Soccer en WarCraft.

bron : http://games.telenet.be

wat vinden jullie hiervan? hoort het een "sport" te zijn of niet ?

2. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Ik vindt het een zeer goede ontwikkeling, de games worden steeds populairder en dan vooral op multiplayer gebiedt, LAN-parties zijn erg geliefd (en helaas heb ik daar nog nooit deel van kunnen uitmaken!)8)

Kortom: Zouden ze ook in Nederland ook moeten doen! Hehe! }:]

Alleen jammer dat Nederland zich niet kan vertegenwoordigen in Counter Strike!:p

2008? Dan komen ze alweer met Warcraft 4, Counter Strike 2 en Fifa 2008/2009 hehe! Nog meer betere ontwikkeling...

Laatst bewerkt: 2 jan 2004
  3. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, als darten al een sport is, waarom dan niet gamen :).
    Lijkt me zeer vet, als er dan wel tenminste wat goeie Nederlanders mee doen :+.

4. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Moet je hier eens kijken!

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Idd, als je darten een sport vindt (of schieten met of zonder pijl en boog ;)),?waarom gamen niet.

Desondanks ga ik niet snel voor de tv zitten om anderen te zien gamen denk ik. Kijk ook geen darts.

6. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    warcraft 2 ? dat spel is al rete oud (warcraft 3 is al uit remember :)).

7. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Sorry even stom klote foutje als ik 1 zie staan denk ik meteen aan 2 maar okee je hebt gelijk wacht ik haal het even weg!

8. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Hopen dat China ook aan Nederland denkt. Niet dat ik ooit me zou kunnen doen, maar lijkt me wel gaaf om te zien hoe landen-teams van gamers het tegen elkaar opnemen. Hoewel het nu al duidelijk is dat Japan en China vele betere gamers bezit dan de rest van de wereld.

9. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    nouwja, een sport kan ik het niet noemen. Wel leuk dat er meer tournooien zouden komen.

10. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Achterlijk toch, "trainings"-schema is de hele dag met je kop achter de PC/Console zitten, en dat dan de mogelijkheid bestaat om een Olympische-medaille te winnen |:- .
    Nu kun je wel zeggen; "Ja maar je hebt ook een uiterst-concentratie vermogen nodig".....dat kan wel zo zijn, maar imho is sport het optimaal gebruiken van je fysieke staat/talent, waar je je mee onderscheidt van andere sporters.
    Nee, gamen kun je, als je echt langs speelt, erg behoorlijk terwijl je bij bv. hardlopen altijd tekort schiet als je geen talent hebt.....en juist dat maakt topsport zo leuk en bijzonder :).

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat er meer toernooien komen vind ik heel goed. Maar een olympische sport vind ik wel erg overdreven. Ik vind schaken eigenlijk al geen sport. Bij sport vind ik gewoon bewegen horen. Verder sluit ik mij bij Bonez aan. In gamen kan je zonder talent ook de beste worden en dan moet je wel zo veel spelen dat je geen leven meer hebt.

12. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het werd tijd, gamen is ook een kunst.
    en moet het ook gewaardeerd worden.
    en dit maakt het mogelijk.

13. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol dit vind ik echt onzin idd schaken vind ik ook geen sport.
    Je moet idd ergens taent voor hebben toch kan datwel voor gamen kijk maar naar kingtuur maar het is toch heen sport man voor je tv zitte staren en een beetje op de juiste knopjes rukken...zo moet je het eigenlijk zien met sport moet je fysiek zijn en talentvol zijn.

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    En ieder land kan zomaar even in z'n eentje beslissen dat ze dat gaan organiseren??

15. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind gamen nou niet echt zo'n olimpische sport hoor. tzou alleen meer geactepteerd moeten worden. en als dat is via een sport :D w000t :D

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het niet passen bij lichamelijke sport, dus het hoort niet thuis in de olympische spelen.. Daar zie je ook geen "atleten een potje schaken.."

Wel ben ik het er mee eens dat het een vorm van denksport is, en dat het internationaal erkend moet worden.. Dus net zoals in Zuid-Korea, uitzendingen van belangrijke wedstrijden Live op tv uitzenden etc..

Ik kijk al jaren naar de WCG, ook omdat ik ik Starcraft Broodwar speler ben, en ik gasten ken die daar heen gaan.. En ik vind dat dus echt geweldig..

17. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Olympische Sport vindt ik persoonlijk ook wel erg ver gaan!

18. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    Idd ,dit is té he... Als gamers nou gewoon eens wat serieuzer genomen zouden worden en als er wat meer events als de WCG waren ,dat zou pas goed zijn!

Deel Deze Pagina