1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GamePro

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tinman NL, 18 nov 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Oh my god krijgen we deze domme discussie nu weer. :{

De GameQuest is helemaal nooit anti-Xbox geweest. Dat ze niet helemaal positief waren over de Xbox bij de launch klopt, net zoals vrijwel ieder gamesblad dat toen was. Ieder blad had toen wat op te merken over de opgeklopte houding waarmee Microsoft zich toen presenteerde dus ga nu aub niet alleen de GameQuest hier over lopen afzeiken. En waarom zouden ze niet met een PS2 only blad mogen fuseren dan? Beide bladen behoorden immers tot de dezelfde uitgever en vanwege de vele concurrentie zijn deze twee bladen nu gefuseerd en zijn nu opgenomen in de GamePro. Een blad dat allang bestond en in heel Europa wordt uitgebracht.

En als je nu nog steeds denkt dat de GamePro dan blijkbaar ook weer anti-Xbox is dan moet je maar eens naar de cijfers kijken voor de Xbox games en weer snel terugkomen op deze belachelijke stelling.

Laatst bewerkt: 1 dec 2003
  2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind dat het er zwaar op achteruit gegaan is. Ik vond juist dat er een stijgende lijn begon te komen, de laatste tijd. Kritischer, redelijk leuke specials dat soort dingen. Maar nu zijn ze weer terug bij af. Ze profileren zich meteen tot het beste, meest betrouwbare blad van Nederland, zonder ook maar enige argumenten te geven. De getekende cover is gejat van de N3, die het stukken beter deed (understatement)

Gothicrulez: 2 tips voor goede multiplatformbladen:

Edge: ook wel de bijbel der games genoemd. Diepe, vaak filosofische achtergrondreportages. Heel vaak de eerste scoops, heel erg kritisch (EtM een 3, FFX een 6) maar ze zijn wel eerlijk, en geven goede bearumentatie. Is wel Engels, dus dat moet je goed beheersen, want de taal die gebruikt wordt, is geen kattenpis.

GamesTM: toegankelijker dan de edge. Ook best kritisch, en geven ook goede beargumentatie. Geweldig is het Retrogedeelte, inclusief uberkleurige retro lay out. Ook Engels.

3. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Bij de launch draaide het GQ artikel om twee dingen
    1 dat halo de enige goede game was.
    2 dat de controller verschrikkelijk zoog dit werd naar voren gebracht als een feit en de gehele redactie was het er mee eens. terwijl de xbox-controller voor sommige juist de beste is, het is gewoon een kwestie van smaak.

Bovendien werden er weinig dingen gemeld als potentie e.d. werd er maar doorgezeken over de controller.
    Ik heb me echt geergerd aan dat artikel. Gelukkig was die van de PU een stuk beter die naast de gebruikelijke microsoft grappen gewoon allemaal een beargumenteerde mening gaven. Misschien dat ze later bijgetrokken zijn maar dit artikel was diep triest.

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Bedankt voor de tips Nosh_JRSF. Ik kende beide bladen al, maar aangezien ik geen zin heb om naar de dichtsbijzijnde stad te gaan voor een multiplatform blad als ik nu dus ook de GamePro kan kopen bij ons in het dorp heb ik dus ook geen behoefte aan deze bladen. Ik ben het met je eens dat de GameQuest zelf een beter blad was, maar zoals ik al eerder aangaf in deze thread geef ik ze het voordeel van de twijfel. Ze hebben bijv. een grote beginnersfout gemaakt door veel te veel games te willen reviewen voor het eerste nummer waardoor veel games te weinig ruimte hebben gekregen. Qua inhoud vind ik het nu ook wel meevallen. Toen ik het blad voor de eerste keer doorbladerde vond ik er niets aan, maar nu ik het beter heb gelezen zie ik toch ook veel goede dingen. En ik zou zeggen; 'Don't judge a book by its cover". ;) En naar de cijfers voor games kijk ik eigenlijk bijna niet. Het is wel leuk hoor dat een blad als Edge superkritisch is, maar het gevaar ligt daarbij op de hoek dat een blad dat alleen maar doet juist om te laten zien van 'kijk ons eens stoer zijn door games games hard aan te pakken'. Ik zeg natuurlijk nu niet dat dat bij Edge het geval is, maar er zijn wel degelijk bladen en internet sites bekend die deze houding hebben.

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Deze discussie hebben we toch al eens eerder gehad of niet? Nogmaals vrijwel ieder blad had dezelfde opmerkingen die de GQ maakte dus waarom alleen hen aanpakken dan? Het blad bestaat niet eens meer dus waar heb je het toch in godsnaam over? En dan nu de GamePro gaan beschuldigen vandezelfde praktijken alleen maar omdat de GQ bij de GamePro is opgenomen zegt alleen maar iets over jouw kortzichtigheid aangezien ik niets in de GamePro heb kunnen ontdekken dat duidt op een anti-Xbox houding. Nu jij weer.

6. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb alleen de PU en de Gamequest gelezen en het was de manier waar op. Er werd niet gezegd; probeer eerst de controller uit want hij kan te groot voor je zijn maar de xbox controller is kut! En dat irriteerde mij. En voor je andere punt een quotje:

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vind je het niet een beetje belachelijk dat je nu nog steeds een (inmiddels niet meer bestaand) blad hier loopt te veroordelen op een artikeltje van lang geleden? Daar gaat het mij namelijk om. Vooral ook omdat je in je post nu gelijk ook maar bevooroordeeld naar de GamePro kijkt.

En wat betreft je quote. Zij en de andere bladen/sites met dezelfde mening hoefden zichzelf niet bij te trekken aangezien de kritiek in de ogen van de meeste mensen op dat moment terecht was. Het is dan ook te belachelijk voor woorden dat bladen/sites die die mening hadden te veroordelen als anti-Xbox vind je zelf ook niet? Maar om in jouw woorden terug te komen, ja ze zijn "bijgetrokken". En het feit dat jij daar blijkbaar niet zeker van bent geeft dan toch al aan dat je niet eens de moeite hebt genomen om dit later voor jezelf uit te zoeken en een mening hebt aangehouden die bevooroordeeld is door eerdere (overigens onterechte) ervaringen.

8. LYNX

LYNX easy to peel, sweet.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het blaadje in de bruna liggen, voor een eenmalige prijs, iets van 2 euro nog wat. Ik dacht nou dat koop ik wel, totdat ik het even inbladerde. het ziet er echt diep en diep triest uit, de redactieleden zijn nagetekent wat er echt niet uit zag. Vervolgens keek ik bij de reviews stond daar Need for speed underground een 6?!! Amped2 een 7?!,PGR2 een 8?! |:-
    als je dat vergelijkt met de andere bladen klopt er iets niet, toen ik verder las zag ik ook dat de review niet erg goed was geschreven en weinig diepgang had. Ik zelf hoef geen lidmaatschap op een blad, alle review staan altijd zeer uitgebreid op xbw.nl _O_

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik hield niet van de Playnation, ik hou zeker niet van GameZ.nl en ik hield niet van de Gamequest.. voor mij geld dus zeker dat het niet uitmaakt hoeveel soorten crap je bij elkaar gooit.. het blijft stinken..

10. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vraag me af waarom de Gamequest/Gamepro crew zo blij waren dat ze gamepro werden (zie laatste Gamequest). Draait het nu maar alleen om geld ofzo? Maar ik vind dat iedereen te kritisch is, Gamepro heeft maar 1 blad uitgebracht dus het is een beetje vroeg om nu al te roepen dat Gamepro slechter is dan Gamequest.

En zo slecht vind ik hem ook weer niet.

Deel Deze Pagina