1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamerankings.com top 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Somnium, 26 nov 2002.

1. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het spel nog nooit gespeeld, dus ik weet niet of het beste spel wel bovenaan staat.

2. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Hij zei minder games, niet mindere games.

Maar ja :)

Leuk om sommige mensen zien te pronken met hun console

3. Somnium

Somnium Guest

can-o: we hadden het over de laatste releases top 10 ;)
    Rinus: dit is een gemiddelde van 16 cijfers.

4. Somnium

Somnium Guest

@ Tr@ms: verkeerd gelezen ;) Sorrt @ Koesj

5. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok.. Nu ik weer.

Wat wil je hiermee bereiken?
    Dat de Dreamcast beter is dan elke andere console? Ja, dat wist ik al. :9

Maar dat er geen Xbox game in de top 10 staat zegt helemaal niets. Volgend jaar zal dat lijstje er weer anders uit zien. Ok, leuk Metroid Prime staat er in. Vraag me af of die er ook in staat over 4 weken? Want er moeten nog veel meer reviews komen van de game. Ik geef toe dat het een goeie game moet zijn, maar wat maakt het uit dat die in de top 10 staat? Zegt het wat? Nee, niet echt.

Kijk ik bedoel het volgende:
    Halo en Splinter Cell zijn de killer apps voor de Xbox.
    Metroid Prime en Super Mario Sunshine voor de Gamecube..

Waarvan we weten dat geen van die games met elkaar vergeleken worden.

Metroid Prime is nieuw genre en direct ook Nostalgie...
    Mario is beste platformer voor alle consoles..
    Halo is beste shooter voor alle consoles..
    Splinter Cell is beste sneakgame voor alle consoles..
    4 totaal verschillende games.. En allemaal met een gemiddelde boven de 9..

Op nr. 3 staat Soul Calibur.. Beste fighter die er is..
    Maar niet iedereen houdt van die game.. Het betekent alleen dat het de beste fighter is van het moment.

Daarnaast pak je nu een lijstje erbij en ik zie er titels in staan van consoles die al een aantal jaar geleden overleden zijn. De Xbox is net een jaar uit net als de Gamecube.. (iets korter, dat wel.) Kom over 2 jaar terug, dan wil ik het lijstje nogmaals zien, want ik weet zeker dat er dan een compleet ander lijstje staat. Dit zegt echt helemaal nog niets en dat weet je best.

Daarnaast is zelfs Gamerankings niet 100% waterdicht, omdat er bijna geen buitenlandse scores erbij worden berekend. Meestal alleen Amerikaanse en Engelse.. Dus als je wereldwijd zou berekenen, misschien dat de score compleet anders zou zijn. :cool:

6. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de rectificatie die hard nodig was. Nogmaals, qua games heeft de keuze vooral met je eigen preferentie te maken. Beide kasten hebben goede exclusieve games maar ook erg verschillende. Wat bij mij de doorslag gaf was de mogelijkheid om de Xbox als multimediacentrum te gebruiken. Met muziek, films en games zit je gebakken in de home entertainment sector. Vooral belangrijk als ik over een half jaar op kamers ga.
    ------

Uitgebreide online play op de GameCube vind ik een erg boude uitspraak. Zeker, PSO is mogelijk via het net, maar dat is dan ook meteen het enige spel wat tot nu toe aangekondigd is. De Xbox heeft nú al een allesomvattend online plan klaarliggen met bij de launch 7 titels die online-fähig zijn en 50 titels die al aangekondigd zijn alshebbende online capaciteiten. Dit in totaal contrast met Nintendo's strategie van de kat uit de boom kijken. Waar Nintendo het vooral op probeert te gooien is het verwerven van support van de jonge, coole en nostalgische gamers. De PS2 domineert met high profile games en de Xbox het moet hebben van de grote, goede massa van volwassen. Helaas voor 'the big N' schakel je jezelf door zo'n businessplan uit in een heleboel arena's van de concurrentiestrijd. Het lijkt voor Nintendo nu vooral een gevecht tegen zichzelf. Kopen ouders voor Sinterklaas of de Kerst een GameCube of een Gameboy Advance voor hun kleine grut? Loopt de hippe jeugd rond met een paarse doos of met een mobiel gamingplatform. Kiezen de oudere gamers voor de nostalgie van hun oude favorieten op datzelfde mobiele platform of voor games nieuwe stijl die 2 maal zo duur zijn. Ik vind het er op lijken dat Nintendo vooral tegen zichzelf vecht in de markt die ze targetten en dat terwijl de 'consolewar' gewoon doorgaat. De strijd in Amerika lijkt verloren, Europa wordt langzaam maar zeker veroverd en in Japan moeten ze tegen de gigantische userbase van Sony en de slechte economische situatie vechten. Het klinkt misschien erg negatief en ik bedoel dit niet als doemdenkerij maar echt geweldig loopt het niet met Nintendo. Terwijl ze wél goede games hebben.

Laatst bewerkt: 26 nov 2002
  7. Somnium

Somnium Guest

Wat betreft de economische situatie in Japan zit je helemaal verkeerd.. Er is namelijk onlangs kenbaar gemaakt dat het bedrijf het succesvolste bedrijf van Japan is! Vergeet niet dat Nintendo een monopoly positie heeft wat betreft de handheld-business, zelfs Microsoft/Rare ontwikkelt voor de GBA! :9

8. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk, daarom slonkt hun winst met 45%.

9. Somnium

Somnium Guest

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind persoonlijk dat het fanboy gehalte hier best groot is... maar goed das mijn mening..

tis afwachten op kerstmis en sinterklaas. Xbox heeft een oudere doelgroep en wordt waarschijnlijk met sinterklaas minder goed verkocht dan de Gamecube.. (nee, ik zeg hier niet dat de gamecube een kiddy console is, de games zijn fun voor heel het gezin en de prijs van de games is ook wat budgetvriendelijker..)..

11. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje klote dat je die gast nerd noemde, nergens voor nodig.

Ik had het niet over Nintendo, niet de hele wereld draait om games. Japan verkeert nu al 10 jaar op en af in een recessie, de deflatie rijst de pan uit en de schulden en onroerend goed prijzen zijn hoog. Dit klimaat gekoppeld aan de steeds groter wordende werkloosheid en de moeite waarmee jonge mensen aan een baan komen raakt alle industriëen. Zo ook onze geliefde gamesindustrie, hij groeit nog wel maar niet meer zo hard als vroeger in Japan. Daardoor zie je dat Amerika steeds meer de belangrijkste console markt wordt. En zoals ik al zei, "in Japan moeten ze tegen de gigantische userbase van Sony en de slechte economische situatie vechten". Als je niet zoveel geld te makken hebt en anderhalf jaar geleden al een PS2 kocht omdat je daarmee DVD'kon afspelen (dat gebeurde op grote schaal in Japan) koop je nu niet nog eens een extra console wat in andere landen meer gebeurt. Nintendo kan niet opboksen tegen Sony's userbase en tegenover iedere nieuwe GameCube gaan er 2 PS2's over de toonbank*. Ook moet de GameCube vechten tegen de eigen GameBoy Advance, die veel populairder is. Eigenlijk val ik alweer in herhaling, je ziet wel welke kant het weer opgaat...

*
    PS2
    current: 29,300
    last week: 39,200
    2002: 3,063,000

GCN
    current: 15,800
    last week: 18,800
    2002: 885,900

-----
    ^^^
    Dat zijn dus de Famitsu cijfers van afgelopen week.

Laatst bewerkt: 26 nov 2002
  12. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Somnium.. Ook al ken ik je, ik moet je hier een officiéle waarschuwing voor geven.. Uitschelden of namen geven aan andere members is niet toegestaan en wordt met een waarschuwing beloond. Laat het niet nog een keer voorkomen, want dan is er niets aan de hand. Lees de regels nog maar eventjes..

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    japan is al lang niet meer de belangrijkste console markt omdat de markt daar niet stabiel genoeg is.. bedrijven willen er gewoon presteren omdat dat het thuisland is..

Deel Deze Pagina