1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamertag Image Generator (Beta), animo check

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darkwing, 20 mei 2008.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zo zie ik het niet. Het is voor mij in ieder geval geen experiment, aangezien het niet mijn doel is mijn kennis op dit gebied uit te breiden. Ik heb al redelijk wat ervaring in het gebruik van de GD library. Ik doe dit dan ook niet om maar per se de GD library te kunnen gebruiken, het is nu eenmaal voor mij het ideale middel om mijn doel te bereiken.
    Het is verder ook geen hoogstaand project, het lijkt me alleen wel degelijk nut hebben op het forum.

    Tja dat is een geheel ander project, dat heb ik hier niet als doel. Ik wil juist iets dat per gametopic individueel gebruikt kan worden. Het is dan ook puur bedoeld als overzicht en als naslag.

    Ik kwam hier op toen ik in het GTA IV topic in het PS3 subforum een lijst werd gemaakt van PSN gamertags. Dit verliep echter vrij moeizaam, dus dacht ik: dat kan makkelijker :) En zo is dit idee geboren.

    Overigens ben ik niet de eerste met een dergelijk project. In het GTA IV topic op Tweakers.net bestaat ook een dergelijke afbeelding, maar je ziet dat dat nogal basic is. Ik wilde dit idee een niveau hoger tillen. En gezien het aantal positieve reacties hier is er dus wel behoefte aan, dus pruts ik vrolijk verder :)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    wow cool idee Luuk!
     
  3. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Nutteloos :confused:
    Wel handig dat je zelf in de startpost je naam nog toe kan voegen, d.m.v. dat plaatje.
    Dan hoeft de topicstarter ook niet steeds alles te wijzigen.

    Het lijkt me wel handig.
     
  4. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Opzich wel vet, kun je gelijk zien of er (oude) bekenden van je een game spelen en zo niet, dan kun je makkelijk opzoek gaan naar nieuwe 'friends'.

    Dr zit nu toevallig iemand bij met een behoorlijk lange gamertag, waardoor hij doorloopt op de scheidingslijn, misschien dat je deze heel iets moet aanpassen als dat mogelijk is.
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Jup, had ik al gezien, moet ik idd naar kijken.

    Ben nu bezig om het aanmaken van nieuwe Gamertag Images voor elkaar te krijgen, en om de kleuren te laten customizen. Wordt vet :cool:
     
  6. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien ook als je toch bezig bent, een soort thema kunnen instellen per game, bijv bij gears of war, een kerel op de achtergrond met ketting zaag ofzo gewoon wat leuks dus ;)
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat komt in een volgende versie ;) Ik heb aan te passen kleuren nu bijna voor elkaar. Achtergrondafbeeldingen en dergelijke is van later zorg, maar staat wel op de to do lijst :)
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Update: inmiddels ben ik zover dat ie door het grote publiek gebruikt kan worden :) Het is nu mogelijk om zelf gamertag images aan te maken, je kunt zelfs de kleuren aanpassen.

    Check het zelf: http://gamertag.leedbek.nl, maar lees wel eerst even deze post door.

    Ik heb inmiddels een aantal GI's aangemaakt, te weten voor Halo 3, en GTA IV voor de PS3 en Xbox 360:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Je ziet dat de logo's er vooral bij de custom kleuren een beetje ranzig uitzien, dat moet ik nog bijwerken.

    Wat ik wel wil benadrukken is dat deze tool niet bedoeld is om zomaar voor de lol games te gaan lopen toevoegen. ALLEEN als je een Gamertag Image in je topic wilt gebruiken kun je een nieuwe gamertag image aanmaken. Als ik onzin tegenkom kan ik dat bestraffen met een ip ban.
    Hetzelfde geldt voor het toevoegen van je gamertag: ALLEEN als je die game ook daadwerkelijk speelt!

    Voor degenen die een gamertag image in hun topic willen gebruiken, een kleine walkthrough:

    • Ga naar http://gamertag.leedbek.nl
    • Controleer eerst of er niet al een gamertag image bestaat van die game. Daarvoor ga je naar 'mijn gamertag toevoegen', kies het forum en platform en kijk of de game al in de lijst voorkomt. Zo niet, dan kun je doorgaan.
    • Kies voor 'ik wil een nieuwe gamertag image aanmaken'
    • Kies het forum (op dit moment alleen xbw) en het platform (xbox of ps:cool:
    • Vul de naam van de game in
    • Klik op 'volgende stap'
    • Nu moet je een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Onthoud dit goed, want hiermee kun je je gamertag image later aanpassen. Vul ook je e-mailadres in.
    • Klik op 'volgende stap'
    • Als alles goed is gegaan, is je gamertag image nu aangemaakt. Je ziet een veld met de BBcode voor op het forum, voor zowel de afbeelding als de link om gamertags toe te voegen. Kopieer en plak dat in je topic.
    • Je kunt nu eventueel de kleuren van je Gamertag Image aanpassen. Klik hiervoor op 'Gamertag Image aanpassen'. LET OP: voorlopig is het niet mogelijk om vanuit het menu te navigeren naar deze pagina. Onthoud de URL daarom goed of sla het op in je bookmarks.
    • Je kunt de twee verschillende achtergrondkleuren en twee tekstkleuren aanpassen. Kies daarvoor een kleur met de color picker, of vul zelf een hexadecimale waarde in voor de kleur. Klik op 'voorbeeld' om te zien hoe het eruit komt te zien, en op 'opslaan' om deze kleuren te gebruiken.
    • De Gamertag Image is klaar voor gebruik!

    Disclaimer: deze tool is nog steeds in ontwikkeling en dus nog steeds een beta-versie. Het kan dus zijn dat nog niet alles even optimaal werkt, of dat dingen later worden aangepast. Bugs, suggesties en opmerkingen kunnen nog steeds aan mij worden gemeld via dit topic of via luuk@leedbek.nl.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Toegevoegd aan het ps3/gtaIV topic :)
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Tof! En het is ook erg handig, even een test:
    [​IMG]
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ehm Dazlindragon, het lijkt me niet de bedoeling om Gamertag Images aan te maken voor games die nog uit moeten komen. Het is juist bedoeld voor games die op dit moment gespeeld worden, om te zien wie die game nog meer speelt. Ik zag dat je er ook een voor Gears Of War 2 hebt aangemaakt, die ook nog niet uit is. Niet helemaal de bedoeling.
     
  12. DvD_NL

    DvD_NL Hmm Hmmmmmmmm

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    2
    wat een top idee! cool :)
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Leuk, maar waarom moeje m'n emailadres?
    Ik krijg al 100 spam per dag binnen hoor :+
     
  14. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Als identiteitscontrole ;) Darkwing gaf al eerder aan dat hij geen gebruik maakt van je privegegevens.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    mja, maar dan kan ik net zogoed naar 't profiel van kevf of dazlindragon gaan en daar z'n emailadres kopiëren :+
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    E-mailadressen worden hier op het forum ook niet zomaar openbaar gemaakt. Wat shortbull al zegt, e-mailadres wordt alleen gebruikt als identiteitscontrole, zodat je later eventueel je gamertag weer kunt verwijderen. Ik doe er verder helemaal niks mee.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee maar kevf en dazlindragon hebben wel hun emailadressen openbaar ;)
     
  18. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Handig. Dit komt overzichtelijker over dan een hele rij gamertags onder elkaar. Ook even toegevoegd.
     
  19. Digital_Eargasm

    Digital_Eargasm [Lets Buy Happiness]

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    heel leuk idee ^^
    heb mijne direct toegevoegd =)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben er zojuist pas bekend mee geworden, maar het is idd een superhandig tooltje ! :)

    Alleen, zover ik nu begrijp moet je toch toevallig net op die ene pagina kijken waar zo'n GIG van een bepaalde game gepost staat om te zien wie er speelt. Is het geen idee om zowel in het Xbox 360 Games Forum als in het Sony Forum gewoon 1 centraal topic aan te maken met in de openingspost alle aangemaakte GIG's voor alle games op dat platform en dat topic dan Sticky te maken ? En dan desnoods gelijk dat topic dichtgooien zodat het alleen dient als opzoektopic ?
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2008

Deel Deze Pagina