Hmmmz vingers jeukten dus al begonnen als test.
Hoe de werking is moeten we nog bekijken denk ik maar ik dacht laten we het zo simpel mogelijk houden. We zouden natuurlijk een database kunnen aanleggen van de games. Bij het aanmaken van een nieuw topic moet men dan de game selecteren. De users kunnen in hun profiel aangeven welke games ze hebben. Dit kost een hoop werk, omdat er veel templates moeten worden aangepast.
Ik zat te denken aan het volgende. Wat nou als we bij de topics uit bepaalde categorieën deze hack aanzetten. Boven aan het topic wordt een apart blok getoond met gamers die het spel hebben en twee knoppen voor het aanmelden. Er zijn twee knoppen, aanmelden voor de game, en aanmelden voor thread. (zie screen)
Thread wil zeggen alleen voor het huidige topic, en andere voor alle topic die er nog gaan komen van dezelfde game. Veel mensen spelen de game tijdelijk en willen niet voor altijd aan de game willen worden gelinkt. Als je bent aangemeld kan je natuurlijk ook weer afmelden.
Probleem bij het aanmelden permanent voor een game is dat bij het aanmaken van een nieuwe thread het vorig topic moet worden aangegeven om daarvan de gebruikers over te nemen die permanent zijn voor deze game. Wie gaat dit doen? De gebruik of een admin? Als de gebruik dit moet doen dan kan hij ook dit foutief doen door een verkeerde topic te kiezen. Misschien is de permanente versie te lastig en moeten we dit niet doen. En moet iedereen bij een nieuw topic zich opnieuw aanmelden. Dit is eigenlijk ook wel goed om deze lijst altijd opgeschoond te houden.
De lijst bevat de namen van forum leden en indien ingevuld de xboxlive gamertag. Als men hier op klinkt wordt je doorgestuurd naar de add friend pagina op xbox.com.
Misschien kunnen we bij de usercp of ergens anders per gebruiker laten zien wie zich heeft aangemeld bij welke games.
PS: als we deze opzet zouden aanhouden dan hoeft er maar 1 regel in de template te worden toegevoegd. De rest werkt als plugin d.m.v. een hook en losse PHP file + 1 database tabel (die userid aan threadid linkt).
Laatst bewerkt: 20 apr 2010