Games Convention 2004 te Leipzig... de moeite waard.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 21 aug 2004.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    We zijn net terug uit Leipzig. Twee dagen reizen voor een bezoek van één dag aan de GC 2004 te Leipzig. Het was zeker de moeite waard!! :D

Vrijwel alles in het Duits maar toch.. En het is natuurlijk groot(s) opgezet.

De Xbox was natuurlijk nadrukkelijk aanwezig. Diverse titels die bij ons nog uit moeten komen waren te spelen. Zoals.. Fable (niet helemaal), Fight Club, Kingdom under Fire, de nieuwe Mortal Combat etc...

En voor mijn zoon (PS2-er) een absoluut hoogtepunt: Metal Gear Solid 3 met een speelbaar level.

Verder waren alle software leveranciers aanwezig om alles te promoten. En ja.. ook met fraaie babes.

EA overtrof alles, met een bijzondere 360 graden demo van alle games die gaan uitkomen.

We hoorden dat er zo'n 100.000 gamers op afkwamen. We hebben nog naar landgenoten gezocht, maar niemand gezien.

Dat gamen een grote industrie aan het worden is, daar hoeven we niet meer aan te twijfelen!!!

Nu eens kijken wat de Power Unlimited Gamplay - 2004 te bieden heeft. Als de "grote jongens" doorreizen vanuit Leipzig naar Utrecht.. dan maar één advies. Ga er naar toe!!

Zal wel wat kleiner opgezet zijn omdat de Jaarbeurs niet te vergelijken is met de Leipziger Messe.

Laatst bewerkt: 21 aug 2004
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Klinkt gaaf! :)

En hoe was MGS3? ;)

3. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Zag er erg goed uit.

Mijn zoon is de echte kenner. Ik zal hem vragen of hij hier een reactie wil geven (morgen). Doet ie wel....

4. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    geen halo 2 dus :mad:

5. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik niet gezien... Er liep wel een jongen rond die er uit zag alsof hij uit de game kwam. Had het overigens flink warm in de Halo out-fit.

6. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb ik wat gemist. :mad:

Op de site staat onder "premieren" bij Microsoft wel Halo 2 genoemd.

Zie: http://www.gc-germany.de/

7. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    oeh das lullig, als ie aanwezig was en jij hem gemist hebt tenminste.

8. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    ja, halo 2 was wel speelbaar, in een gesloten booth net sld op E3, dat zal ook op power awards gebeuren weer. :)

9. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik wil naar pu game play gaan lijkt me best vet *)

dan zie ik jullie daar :D

10. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    [zoon]
    He hordo,
    bij deze mijn impressie:
    De opening die ik te zien kreeg, heb ik snel weggedrukt. Deze wil ik pas zien als ik de full version heb. Ik kan je dus nix vertellen over het verhaal, want ook de radio conversations heb ik weggedrukt.

Maar goed daar sta je dan, in het bos. Het eerste wat mij opviel, is hoe goed het er eigenlijk wel niet uitziet. En de kleine details doen het hem. De planten die mooi meebewegen als je er door heen loopt. De vogels, slangen enz die ook in omgeving aanwezig zijn. Ik opende mijn weapons inventory(dit werkt hetzelfde als bij de andere mgs delen), en daar zag ik hem een mes. Eindelijk heeft snake in de solid serie een mes(echt ik geil hier op, want waarom geven ze een sneak char nou geen mes). Na even de planten met het mes bewerkt te hebben ben ik verder gegaan. Op zoek naar wapens, deze kom je tegen in een boom. Daar kan je dus inklimmen om vervolgens je wapens op te halen, of in te schuilen en vanuit de boom een guard te pakken. In deze demo was het zo dat je gelijk veel wapens kreeg. Van pistol tot sniper rifle. En dan het nieuwe onderdeel, met deze item box krijg je er ook gelijk een hoop camo opties bij. Je kan dan via een item scherm de kleren van snake aanpassen. Dit moet je echt doen, en zorgen dat je niet opvalt, want je hebt namelijk geen radar meer.

Dit is even wennen. Natuurlijk moest ook even een vogeltje en bijenkorf naar een betere wereld helpen ;).

Vervolgens kwam ik aan bij een modderpool. Voordat ik hier in kon duiken, moest ik eerst afreken met een croc. Ik d8 eerst deze nog even te pakken met mijn mes, maar ik zag het game over scherm al voorbij flitsen. Ik heb hem dus maar gewoon neergeschoten. Ik neem aan dat je bekend ben met de mg serie, maar ik kan in deze serie altijd het oog voor detail zeer waarderen. Als je uit de modder komt, dan ben je dus ook bedekt met modder.

Conclusie:
    Ik heb al wel wat filmpjes natuurlijk gezien. Het roept zeker een hoop vragen op. Deze zijn alleen te beantwoorden via het volledige spel. Maar ik ga er vanuit dat het met het verhaal wel goed zit. De nieuwe speel stijl(Geen rader. En werken met camouflage) werkt voor mij wel. Het is wel even wennen... De bestuuring voor de reset is vertrouwd, het wisselen van wapens enz is nog steeds hetzelfde gebleven. Wel heb je nu dus een scherm waar je je voedsel kan bekijken en eten, je camo aan kan passen enz. En dat is erg prettig. De graphics zien er erg goed uit. Dit wordt de volgende standaard voor de ps2. Kojima heeft geleerd van de fouten in het vorige deel, en dit deel wordt direct een topper en daar kan niks tussen komen.

Als je nog specifieke dingen wilt weten, dan hoor ik het wel. Ik hoop dat je wat uit dit stukje tekst kunt halen. Ik weet, dat als je de berichten omtrent mgs3 hebt gevolgd dit allemaal al zo'n beetje wel weet. Als je ergens voor de release een keer de demo kunt spelen doe dit dan :D. Voorzover ik weet, is er nog geen xbox release bekend. Ik weet ook niet zeker of hij naar de xbox komt. Maar aangezien substance ook naar de xbox is gekomen... Maar ik zou wel zeggen, als je een ps2 hebt, schaf hem dan daar voor de ps2 aan. Substance loopt beter op de ps2 dan op de xbox. Dit komt natuurlijk door de conversie, maar dit spel moet je natuurlijk optimaal spelen ;).
    [/zoon]

11. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    mooi getypt ;)

maar [/zoon]??

edit*
    bedoel je [ QUOTE=zoon] [ /QUOTE]

dan krijg je

Laatst bewerkt: 22 aug 2004
  12. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de duidelijkheid... op een vraag van Hordo over MGS3, hier de reactie van de "zoon van Outlander". Een echte kenner, als het over MGS gaat O-)

13. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Wel vet maar word hierdoor niet meteen de moeilijkheidsgraad hoger van het spel want ik maakte altijd best veel gebruik van de radar...of viel dat wel mee en is het puur gewenning?

14. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    [zoon]
    miss Moet ik maar een eigen account aanmaken :p. oooo even tussendoor de [zoon] tags is even om aan te geven dat ik dit stuk getikt hebt, en niet mijn vader :p.

Over de radar: Het is niet moeilijker, je moet alleen even anders gaan nadenken en spelen. je moet meer om je heen kijken. Dit deed je voorheen ook al, maar dan op de radar. Vergelijk het een beetje met splinter cell.
    [/zoon]

15. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me wel vet maar ja dat weet ik pas echt als ik het natuurlijk zelf speel..

Deel Deze Pagina