[Games en Geweld] Duitsland bant oorlogszuchtige Command & Conquer Generals

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Spartan117, 26 mrt 2003.

1. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst waren het enkel de first person shooters die voor grof vuil werden uitgemaakt en vaak werden gebant. Maar dit nieuws verraste me, C&C Generals! Zeker omdat het pas nu de oorlog is begonnen gebant wordt, en niet bij de release. In mijn ogen niet consequent, want als ze (de Duitsers in dit geval) de inhoud dan toch te grof vinden, had dan het spel meteen verboden. Wat onderaan staat over de ruim 370 titels die gebant zijn vanwege te grove inhoud vind ik nog vreemder, ik kan nauwelijks 10 spellen opnoemen die ik té grof vind, laat staan 370. Als ze met het bannen van dit spel beginnen, omdat in verband staat met oorlog, waar ligt de grens dan?

2. nickyb

nickyb ...

Leuk Bevonden:
    0
    nog ff en je kunt alleen van die kinder spellen kopen zoals harry potter.

3. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin Duitsland nu toch wel kl*teland te vinden ~!~ :+

Hehe, mooi gezegd :p

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    wat is er grof aan dat spel? het enige is dat een paar ventjes verbranden en die anthrax. Stelletje aanstellers daar

5. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    beetje triest hoor van die duitsers.
    En over de oorlog in Irak, volgens mij hebben ze dat land gewoon zelf wapens verkocht of ze hebben een contract afgesloten over het olie gebeuren (netzoals frankrijk)

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    triest... maarja typische duits. De franse kunnen er ook wat van trouwens. Game makers moeten gewoon geen games meer uitbrengen daar. Gaat stuk sneller dan.

7. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah dit is weer zon typisch geval van...mensen die de game niet goed kennen en hem daardoor maar verbieden omdat het er geweldadig uit ziet :confused: ik vind het spel eerlijk gezegt totaal niet geweldadig

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    'Totaal niet' is wel een beetje overdreven. Het spel is duidelijk wel gewelddadig maar er zit een dermate leuke humoristische ondertoon in dat Generals niet echt onder het echte zwarte rijtje behoord te vallen..

9. MaGoC

MaGoC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kheb het spel nie maar zou me niks verbazen dat het dan wel in het Duits vertaald is...

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja dan krijgt het natuurlijk meteen een veel gewelddadigere lading ;)

11. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    lol :p . Een soort hitlerachtige stem die de dingen zegt :{ . Ik snap niet dat ze alles in het Duits willen. Als ik in Duitsland een flim kijk vink er echt niks aan.

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    btw, in eerdere c&c-reeks waren er in het Duitse spel robotjes in plaats van echte mannetjes

13. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    En als je hem in Nederland kijkt wel ? :+

Trietse zaak btw dat CCG verboden is... Het is maar een spelletje. Postal daar kan ik nog een beetje inkomen, maar CC doet imo geen kwaad...

14. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Dat slaat echt helemaal nergens op, die duitsers hebben zelf vekenningsvliegtuigen over turkije vliegen en een of andere divisie die aan het werk gaan wanneer er een chemische aanval komt.

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Waar maakt iedereen zich hier druk om? Zolang je het spel maar in nederland wél kan spelen toch? Dat die duitsers alles verbieden moeten ze zelf weten.

16. Hej wouter,

iemand heeft onder z'n gamertag : Wouter is Homo, ik zeg het alleen zodat je hem kan bannen :D

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    -][birdhouse][-, daar hebben we pm voor, of de knop "Meld dit bericht bij een moderator." Gebruik dat aub, en hou het een beetje on-topic.

18. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In 40-45 hadden die duitsers er toch ook geen moeite mee?
    Ik vind het gewoon belachelijk dat ze daar Generals verbieden, het is en blijft toch gewoon een onschuldig spelletje.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ooow had dan meteen gezegd dat je geen problemen hebt met WO2, had een hele hoop Amerikaanse levens gespaard :eek:

20. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat ik daar geen problemen mee heb, integendeel zelfs. Oorlog is nooit een oplossing. Maar het gaat toch om een onschuldig spel. Ik vind dat die duitsers gewoon een beetje overdrijven. Dat moet je toch wel met me eens zijn:confused:

Nou WouteR heb je hier nog wat op terug te zeggen?

Laatst bewerkt: 31 mrt 2003

Deel Deze Pagina