Games en religie?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nosh, 1 dec 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Volledig mee eens :)

2. pobo

pobo Ganja User

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben een moslim en ik mag van me geloof gewoon gamen welke game het ook is als het maar geen :eek: sex :eek: spel is O-)

3. w@Rr!0r

w@Rr!0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je geluk, die zijn er voor Xbox bij mijn weten niet :)
    Of DOAX (seksueel getint) daar bijvoorbeeld ook onder?

Laatst bewerkt: 2 dec 2003
  4. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vindt om deze interessante inhoudelijke discussie te lezen. Alhoewel ik zelf totaal niet gelovig ben kan ik me goed voorstellen dat het invloed kan hebben op de aankoop keuzes die je maakt.

Het blijft natuurlijk een beetje eenzijdige discussie, aangezien we hier allemaal gamers zijn. w@Rr!0r verwoord wel zeer duidelijk dat hij grenzen stelt, maar de mensen die games echt verwerpelijk vinden zul je niet snel tegen komen op dit forum, waardoor je de vraag open blijft wat in hun ogen zo verwerpelijk is aan bepaalde games.

De echte “die hard” gelovigen zijn niet eens in het bezit van een TV, laat staan een console ;) (maar dat is logisch)

Hoe dan ook zal ik deze discussie met veel genoegen blijven volgen… ga zo door!! _O_

[offtopic]
    De christenen hebben ook decennia lang moslims afgeslacht in de naam van het geloof, maar toen noemde ze het de kruistochten. (er zijn er nog steeds zat mensen die dat weer graag zouden willen doen... gelovig of niet) :{

In ieder geloof vindt je fanatiekelingen die het recht ontlenen uit hun heilige geschrift om elkaars hersenen in te slaan… dat is dus niet exclusief voorbehouden aan moslims. (kijk maar eens naar Noord-Ierland) [/offtopic]

5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met "die hard" gelovigen precies? :eek:

6. w@Rr!0r

w@Rr!0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een 'die hard' gelovige Jerhui, in de zin dat het belangrijker is dan wat dan ook in mijn leven. Dat er bijvoorbeeld shit op de televisie komt, betekent echter niet dat ik daar naar MOET kijken en dat er geen programma's of films bestaan die de moeite van het bekijken waard zijn. Het medium op zich is neutraal zeg maar.

Ik betreur, juist omdat ik christen ben, zoiets de Kruistochten ten zeerste. Ik kan me goed voorstellen dat dergelijke verwerpelijke zaken die 'onder de vlag van' zijn gedaan, het zicht van niet-gelovigen op de werkelijke inhoud van het geloof flink vertroebelt. Zelf heb ik bijvoorbeeld ook moeite om uit, alles wat er gezegd wordt over de Islam, de waarheid te distilleren. Misschien kan pobo daar meer over vertellen, maar ik ben bang dat we dan wél te veel 'off-topic' gaan als ik daar door deze post niet al voor gezorgd heb :confused:

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ w@Rr!0r:

[off topic]
    Mocht je zo'n discussie willen voeren dan kun je natuurlijk altijd terecht in het Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle gedeelte op dit forum. Al is religie als onderwerp al wel vaker tot in den treure besproken. Weet waar je aan begint dus. ;)
    [off topic]

Ik moet overigens wel zeggen dat het een zeer interessante thread is. Ik had zelf als (zwaar overtuigd) niet gelovige er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan hoe het gamesgebeuren zou overkomen bij gamende gelovigen.

8. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Onder "die hard" gelovigen versta ik mensen die alles wat er in de bijbel staat letterlijk nemen en die proberen enkel contact te hebben met mensen binnen hun eigen gemeenschap.

Mensen die geen tv hebben vanuit godsdienstige overtuiging... en alles moreel verwerpelijk vinden… en zodoende op iedere slak zout proberen te leggen.

Hetgeen ik probeerde te zeggen is dat de gelovigen die zich hier op het forum bevinden per definitie niet negatief tegenover alle vormen van entertainment staan... met andere woorden... je zal hier geen mensen komen die überhaupt games verwerpelijk vinden op religieuze gronden, hooguit mensen die bepaalde genres niet aanspreekt.

9. w@Rr!0r

w@Rr!0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, eigenlijk ben ik hier om gewoon over games te praten. Ik heb niet zo'n behoefte om ergens anders op dit forum een thread op te starten om te gaan bakkeleien over overtuigingen en dergelijke. Ik vond het echter een interessante vraag van Nosh_JSRF en daar wilde ik gewoon eerlijk op ingaan, zonder mezelf te verliezen in allerlei hete-hoofden-koude-harten-discussies (hiermee spreek ik geen oordeel uit over eerdere threads ofzo)...en Gothic rulez inderdaad!

10. w@Rr!0r

w@Rr!0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks dat ik mezelf als overtuigd christen zie (ik neem alles uit de bijbel letterlijk, tenzij het voor mij expliciet duidelijk is dat iets echt symbolisch bedoeld is), voldoe ik lang niet aan al je specs om een die-hard te zijn, Jerhui! :D

Er zijn trouwens ook leuke opvattingen in de maatschappij te vinden over wat men onder die-hard gamers verstaat...nerds met grote brillen en dergelijke... :D

Laatst bewerkt: 2 dec 2003
  11. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ...met grote puisten;)

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik ben wel beetje gelovig. In de zin van dat ik niet naar de kerk ga, maar ik wel in een soort God geloof.
    Ik speel zelf ook graag shooters en dergelijke, maar het is in principe gewoon vermaak. Pas als je er zelf kwade gedachtes bij krijgt dan lijkt me dat neit zo goed. Maar in principe is een zwaard of een pistool ook niks slechts ofzo, het gaat alleen om het geweten van degene die het vasthoud. Zo ligt dat bij dat soort spelletjes ook een beetje. Ik speel zelf graag realistische spelletjes zodat je kan ontsnappen aan de werkelijkheid, maar ik realiseer me wel dat het gewoon een spelletje is en zolang je geen gedachtes krijgt om dat in het echt uit te voeren kan het geen kwaad.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Jongens, de discussie gaat over in hoeverre het geloof jou beïnvloed bij de aankoop van nieuwe games. Ga daarin dan niet afgeven op bepaalde groepen, of spreken namens andere groepen. Alle reactie's die niet positief bijdragen aan de discussie worden verwijdert.

Daarom heb ik ook een aantal reactie's verwijdert.

14. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, in hoeverre beinvloedt mijn geloofsovertuiging het koopgedrag bij nieuwe games?

Ik kan dan beginnen te zeggen dat ik ook gelovig ben. En dat ik inderdaad vanuit dat/mijn standpunt uit bezien bepaalde games niet speel en zelfs ook nooit zal spelen. Dat wil niet zeggen dat ik alles geheel zwart-wit zie of in beeld breng.

Daarmee probeer ik dus te zeggen dat ik per definitie games die alleen maar om geweld draaien en die daar alleen maar voor gemaakt zijn (je weet wel, games als postal bijv.) en verders geen enkel verhaallijn bevatten (en dus alleen om het geweld draaien met zoveel mogelijk gore) per definitie niet speel. Ik laat die games lekker in de winkel liggen.

Daarentegen is het dus niet zo dat ik dan dus alle shooters afkeur. Check daarvoor maar mijn sig en je ziet genoeg :).

Mij zal je dus ook nooit games zien spelen die ook maar enige wijze met het satanisme te maken hebben of die mijn geloofsovertuiging, of gewoon god in het algemeen bespotten (in de negatieve zin). Ik vind het zowieso al zielig/ziek dat sommige developers het schijnbaar leuk vinden bepaalde geloofsbewegingen (dus in het algemeen genomen, niet alleen mijn geloofsovertuiging) voor gek te zetten of te bespotten. Heb dan ook totaal geen respect voor die lui!

Wel leuk te zien dat er in dit topic inderdaad serieus gesproken kan worden over dit onderwerp, zonder dat er van die wuppen tussen komen die allemaal gaan lopen bleren zonder inhoud enz... :)

Laatst bewerkt: 4 dec 2003
  15. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Gister bij Lebbis en Janssen geweest en daar had ik als christen beter niet heen moeten gaan maar goed. Bepaalde delen v/d show waren ronduit spottend. Mocht er een spel zijn die die kant op gaat (dus echt met anti opmerkingen zonder argumenten)speel ik het niet. Maar gelukkig zijn er niet zo veel games die dat hebben. Is trouwens wel interresant in Amerika is een shooter uitgebracht die door christenen is gemaakt. Het komt er op neer dat je christenen al knallend moet bevrijden uit de handen van de romeinen klinkt basic maar het verkoopt als een gek. (in amerika)

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik het dan de bedoeling dat je Romeinen gaat neerknallen? Lijkt mij ook niet echt de bedoeling toch? Als het nou een soort ontsnap spel was..

17. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik ben zeker niet gelovig, maar wel een mens en dat bepaald voor mij welke spellen wel of niet kunnen. Ik kan van een spel als postal echt niet de lol van inzien, terwijl ik halo of hotd 3 eindeloos heb gespeeld.

Waar we wel voor op moeten passen is dat we door een geloof heen blijven kijken naar de mens er achter. Bijvoorbeeld iemand die zegt dat ie gelovig is en iemand neerschiet is dat dus niet!!!....andersom: iemand zonder geloof die veel mensen helpt is in mijn ogen heilig

Laatst bewerkt: 4 dec 2003
  18. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik weet niet stond een kort stukje over in de EO-gids (ja ja) Ik was ff een MDtje aan t opnemen luisteren en ik moest wat lezen. Vreemde combinatie btw Korn met EO gids. Ik zal wel ff kijken wat de naam was.

19. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt de visie? Dat tv blad, die hebben wij ook namelijk.. als het in die van deze week of volgende week staat kan ik het ook nog lezen. :)

20. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    van deze week volgens mij, ergens achterin dacht ik. Volgens mij op de jeugd pagina (bij die kansloze grappen)

Deel Deze Pagina