[Games industrie] Een baan vinden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 25 jan 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0

Werken in de games industrie
    Een beetje gamer moet er wel eens aan hebben gedacht, het werken in de games industrie. De één wilt helpen met het ontwikkelen van videogames, de ander wilt videogames promoten. Wat we dan in elk geval willen is dat we onszelf willen bewijzen in een wereld waar we passie voor hebben. Wie anders dan een ervaren (hardcore) gamer kan bij een presentatie duidelijk maken waarom we niet moeten vergeten met welke games het begon en waarom Modern Warfare zo goed verkoopt.

Hier op Xboxworld moeten we elkaar helpen
    Dit topic is gemaakt zodat iedereen ervaringen kan uitwisselen over het werken in de games industrie. Waar kan je bijvoorbeeld nog een afstudeerscriptie maken? En waar kan je aan de slag als je veel talent hebt met het maken van mods voor games. Zelf ben ik op zoek naar een afstudeerscriptie bij Nintendo, Microsoft of Sony. Aangezien ik dit topic heb gemaakt zal ik ook aftrappen met wat algemene informatie.

Het maken van levels of mods is een goed begin
    De makkelijkste manier om naar mijn mening in de games industrie te komen is naar mijn mening door het maken van modificaties voor games. Counterstrike voor Halflife, en Red Orchestra voor Unreal Tournament zijn twee die mij snel te binnen schieten. Als je in staat bent om spellen dusdanig te modificeren dat er nieuwe spellen ontstaan raad ik je aan om dit te perfectioneren. Post het op internationale fora voor het promoten van mods en probeer (demos) te sturen naar de grote bedrijven.

De games industrie wordt constant groter, en ze hebben steeds meer werknemers nodig. Niet alleen maar wat ict gasten die software maken voor nieuwe games, maar ook werknemers die á la Reggie een nieuwe game promoten. Of werknemers die zich bezig houden met het vertalen van games. In dit topic mag alle informatie die ons kan helpen om een plekje te veroveren in de games industrie.

Alvast wat websites:
    Stageplaza: www.stageplaza.nl
    Games industry:http://www.gamesindustry.biz/jobs

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik weet dat er bij mij op school een opleiding is voor Game Design. Maar veel meer dan een paar simpele levels en flashgames maken wordt er daar niet gedaan. Zie soms wel is wat demonstraties op een beamer, en dat ziet er altijd wel leuk uit :)

Hoor van steeds meer mensen dat ze iets gaan doen met Game Design/Ontwikkeling. Een maat van mij doet iets met Game Ontwikkeling op HBO niveau. Geen idee wat het allemaal precies inhoud eigenlijk, maar lijkt me best interessant. En weer een ander gaat Industrieel Game Design doen.

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  3. Samwise

Samwise Kaas komt van melk

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga vanaf februari een minor game design volgen. het gaat dan over concepten van spellen bedenken en voor een deel uitvoeren. op mijn school (hanze hogeschool groningen) zit gaming nog een beetje in de startblokken maar het komt wel steeds meer naar voren!

daarbij, casual games zijn populairder dan ooit en daar word volop gebruikt van gemaakt! zelf lijkt het me heel tof om echt concept art te gaan maken voor grote studio's. maar daarvoor moet ik eerst beter worden :)

4. kevin_

kevin_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn schooltijd was er eigenlijk nog geen goeie opleiding voor, heb dus iets gekozen wat me totaal niet boeit, uiteindelijk ben ik nog redelijk goed terecht gekomen, best een leuke baan, maar in mijn achterhoofd had ik toch altijd iets in de game industrie willen doen! Wie weet.. ooit :)

Deel Deze Pagina