Games muziek

Discussie in 'Algemeen' gestart door MetalSonic, 15 apr 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nog best regelmatig, maar wel op de x360 ;)

2. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0

Echt geniaal deze, je hebt net een teamgenoot opgeofferd en daarna hoor je dit bij je terugkeer op de Normandy.

Dat stukje op 0:10 waarbij die toon opkomt is geweldig, zo rustgevend.

Je aanstelling als Spectre, geweldig om dit op de achtergrond te horen.

3. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Mass Effect_O_. Samen met deel twee nog steeds mijn favoriete games. Ondanks dat de soundtrack van ME3 niet meer door Jack Wall/Sam Hullick worden gedaan, weet ik zeker dat ik de ME3 soundtrack hier kan posten na de release.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Spectre Induction is samen met The End Run mijn favoriete van ME. Alles van ME1 en 2 is epic.
    Benieuwd naar die van ME3, sowieso moet BioWare weer met de credits komen zoals in deel een. _O_

5. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Die is ook erg goed ja, maar ik heb de credits doorgespoeld, ik dacht ik luister die later nog wel een keer, vind al die namen nou niet zo heel boeiend.

De Theme song van Half-Life 2 is ook epic. Net als de game, de graphics waren geweldig voor die tijd, net als de physics. Ik hoop nog steeds bij elke E3 dat ze Half-Life 3 aan zullen kondigen.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Lekkere them song idd, kende ik nog niet. Raar want ik heb dat spel 2-3 keer helemaal uitgespeeld. Graphix zijn zelfs nu nog prima, komt vooral door prachtig level design. Heel mooi gedaan. Vooral het midden gedeelte van het spel met o.a Ravenholm _O_.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  8. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.857
    Nice. _O_

9. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind het erg mooi. Het laat wel horen dat ME3 meer de dramatische kant op zal gaan. Het klopt wel dat het wat synths mist - maar het is goed mogelijk dat de combat soundtrack dit wel heeft. Ik heb in ieder geval goede hoop dat het met de soundtrack wel goed zit (met de rest van het spel ook btw).

Edit: ik las net dit:

Laatst bewerkt: 19 dec 2011
  10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb gewoon een anti-hype voor de game. Ik wil heel graag en hoop heel erg dat het een topper en een waardige sequel wordt, maar Bioware heeft mijn vertrouwen dusdanig geschaad met Dragon Age II dat ik bang ben voor ME3. En als dit eerste muziekje dan ook nog eens niks heeft wat ik wil (denk ME1 menu theme) dan ben ik gelijk wat onnodig extra negatief denk ik.

Is gewoon prima muziek eigenlijk. Ik denk dat ik onbewust alles negatief zie van ME3. Moet eens zoeken waar ik mijn roze bril heb gelaten. ;)

Maar weer even in de ME sfeer komen door oa dit te luisteren. :+

11. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    4 van de 5 composers hebben al eerder iets voor ME gedaan. Ik verwacht dat bepaalde stukken van ME/2 worden hergebruikt/geïntergreerd. Ik ben trouwens het tegenovergestelde van de meeste van jullie. Ondanks dat DA2 niet beter was dan DA:eek:, heb ik me er toch goed mee vermaakt en zie ik het niet als de downfall van Bioware.
    Toch, dat sommige van jullie wel teleurgesteld zullen worden door bepaalde dingen (characters/combat/story), lijkt me onvermijdbaar. Gelukkig zie ik het zo niet. ;)

[yt]JOV44CrnvCs#t=13s[/yt]

0.13 tot 0.34 is van Sam Hulick.

Laatst bewerkt: 19 dec 2011
  12. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.081
    - Mass Effect 3 Kinect!? Check.
    - Mass Effect 3 Multi-player!? Check.
    - Mass Effect 3 DLC-milking!? Check

Allemaal zaken waar ik als potentiele consument niet vrolijk van word.

13. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Het zijn ook allemaal zaken die niet verplicht zijn om te gebruiken. MP wordt niet door het eigen team gemaakt en kinect/dlc zijn geen dingen die ervoor zorgen dat de SP bij voorbaat al slecht is. Jullie maken zich allemaal druk over nevenzaken ipv de belangrijke dingen als story/characters/dialoog, oftewel het hart van Mass Effect. Als ME3 slecht wordt, zal het niet liggen aan die drie dingen.

14. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.857
    Team van DA is toch een heel ander team van Bioware dan die van ME, of heb ik dat mis?

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Klopt volgens mij helemaal. Maar er plakt toch de naam Bioware aan vast, en dus de herinnering aan DAII. En als ik van de weinige dingen die ik van ME3 zie even vrolijk word als ik werd van Dragon Age II...Tsja, dat geeft weinig vertrouwen.

Het moment dat ze MP aankondigden werd ik al helemaal in een depressie gegooid. Natuurlijk niet een teken dat het slecht gaat worden, maar wel een teken dat de serie een richting op gaat wat me niet bevalt.

Het moeilijke is dat ik niks van ME3 wil zien om ongespoiled te blijven, maar tegelijkertijd ben ik wanhopig op zoek naar een teken dat ME3 nog steeds een Mass Effect game is waar ik van ben gaan houden. Niet zo een dertien in een dozijn shooter met lichte RPG elementen wat tig keer naar een focus group is gegaan.

Als ze iig niet iedere keer dezelfde assets gebruiken dan komen ze al een heel eind tov DAII :lol: Wat minder lui zijn... Niet alleen maar gaan voor zogenaamde 'epische set pieces'... Niet alleen maar standaard orkestmuziek, maar ook sfeermuziek zoals de 2 voorbeelden hierboven.

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wie BlazBlue kent, kent deze OST. De iconische (en erg vette) theme van Jin Kisaragi:

Laatst bewerkt: 25 dec 2011
  17. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.081
    Klinkt heel goed idd. Jammer dat ik de games nooit heb gekocht vanwege de DLC die ervoor uitkwam. Dan wacht ik toch vrijwel altijd op een versie die gewoon alle content heeft.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Masaharu Iwata en Hitoshi Sakimoto hebben zichzelf overtroffen met de OST van de PSP remake van Tactics Ogre: Let Us Cling Together. Zo ook de volgende track, die begint als naargeestige marsmuziek en eindigt in de glorieuze sferen van de overwinningsroes.

Title: Chaotic Island
    Composer: Masaharu Iwata
    Arranger: Hitoshi Sakimoto
    Release Date: November 10, 2010
    Publisher: Square Enix

Laatst bewerkt: 25 dec 2011
  19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Repost, maar deze track blijft de highlight van de Tekken 6 OST.

Name: Electric Fountain
    Artist: Akitaka Tohyama

Laatst bewerkt: 1 jan 2012
  20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Enkele uitzonderingen daargelaten is de Castlevania serie vooral bekend van de Nintendo platformen. De Castlevania's worden door velen als één van de beste games beschouwd.

Castlevania Order of Ecclesia - An Empty Tome intro mix:

Castlevania Order of Ecclesia - An Empty Tome OST:

Laatst bewerkt: 2 jan 2012

Deel Deze Pagina