1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Games on Demand

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 18 jun 2009.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Er zitten meerdere nadelen aan. Ten eerste zijn die spellen voor hetzelfde geld of minder in het echt op de kop te tikken.

    Voordelen buiten de voorkeur voor iets tastbaars dan, zijn bij een doosje met cd dat je het spel mee kunt nemen naar vrienden. Veel mensen nemen hun controller mee en wat spellen en crashen met vrienden bij iemand thuis op de bank.

    Daarnaast kosten die spellen veel ruimte. Niet iedereen heeft een grote HDD, sterker nog denk dat de meeste hier de 20GB versie hebben (12 GB, want 8 GB is onbruikbaar)

    Al heb je de grotere versie van 60 GB dan staat je HDD nog snel vol. xbox 360 games zijn meestal 4GB of meer. Nog maar zwijgen over games met meerdere discs.

    Als ik hier kijk heb ik zeker wel stuk of 20 games liggen.

    Komt nog eens bij dat de prijzen van de winkel altijd goedkoper zullen zijn voor xbox 360 spellen.

    Winkeliers kunnen hun eigen prijzen bepalen. Gemiddeld kosten spellen 60 euro. Maar iedere winkel kiest ervoor bepaalde spellen af te prijzen. Winkel A verkoopt Halo 3 voor 50 euro toen hij nieuw was, winkel B GTA 4 voor 50 euro.

    Als Microsoft alle spellen voor de goedkoopste prijzen van de winkels gaat verkopen worden de winkeliers erg boos. Dat is oneerlijke concurrentie voor hun. Bovendien worden de meeste games nog verkocht via die winkels dus MS zal die winkeliers wel te vriend willen houden.
     
  2. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je moet niet vergeten dat ze best leuke acties hier mee kunnen gaan doen. Ik heb sinds kort ook weer steam geïnstalleerd en zag zonet bijvoorbeeld een aanbieding van Left 4 Dead. 4 spellen kopen voor 90 euro. Zo goedkoop is hij in de winkel niet te krijgen. Verder vond ik het van de Xbox originals wel handig dat ze via marketplace te koop waren, want heel veel van die spellen zijn niet of bijna niet meer in de winkels te vinden.

    Natuurlijk heb je gelijk dat je je spel mee kan nemen naar vrienden, maar zeg nou eerlijk hoe vaak doe je dat? Ik heb misschien een 5x Halo 3 meegenomen naar een vriend van me, maar dat vind ik niet echt veel in de 2,5 jaar tijd dat ik een 360 heb.

    De voorkeur voor iets tastbaars is imo ook erg overrated. Ik vind het zelf ook altijd leuk om een spel in de winkel te kopen, maar tegenwoordig koop ik vrij vaak spellen via het internet en bekijk ik de hoesjes amper. Het staat misschien leuk in de kast, maar ik persoonlijk vind het altijd weer vervelend om de disc om te ruilen in de 360. Het switchen tussen 2 spellen op de HDD gaat veel sneller en makkelijker. Daarnaast vind ik dat ze tegenwoordig best mooie overzichten hebben om je totale library aan games te zien, dat dit misschien nog wel mooier is dan een verzameling in de kast.

    Over de grootte van de hardeschijf kan ik je geen ongelijk in geven. Het zal me daarom ook niks verbazen als de opvolger van de 360 niet minimaal een TB aan opslag heeft.

    Ik heb even opgezocht waar Halo: CE het goedkoopst is te vinden op internet en kwam niet lager dan 14 euro. Dat is toch alweer duurder dan op marketplace.
     
  3. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk kondigen ze wel een zware prijsverlaging aan voor de 120GB HDD, of natuurlijk een HDD Upgrade. Je weet maar nooit. :)
     
  4. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw! Wat een mooie OP weer Dulle:b: Ik heb wel een kleine tip. Misschien is het beter om een 4e kolom te maken met daarin de afbeelding van het doosje. Dit omdat het zo wel erg veel plaatjes gaan worden na verloop van tijd.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja ik ben jaloers Dulle NL ;) straks ben je bekender dan ik :p
     
  6. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Wie mag jij dan wezen? :9

    Nee, ik doe niet mee aan dit soort dingen, ik heb sowieso nog maar 1gig. vrij op mijn 20gig HDD. Nee ik koop ze veel liever in de winkel.

    - Hoogstwaarschijnlijk goedkoper
    - Mooie onderzetter
    - Neemt veel minder plek in beslag op je HDD

    Dus nee, ik ga hier nooit gebruik van maken. Tenzij er échte koopjes komen.
     
  7. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Idee is leuk, maar zolang het niet goedkoper wordt dan importeren zal ik er geen gebruik van maken, hooguit een enkele keer. Moet het ook wel een stuk goedkoper zijn, want voor 5 euro of minder verschil heb ik liever een cd+hoes+boekje.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dank je. :)

    Ik zou het zelf ook veel liever zo willen hebben, met maar 1 plaatje.

    Maar:
    1. 4 kolommen is wat veel voor mensen met een 1024x768 resolutie.
    2. Om de lijst recht te houden moet ik in iedere kolom evenveel regels verbruiken. Als ik dus in 1 kolom een plaatje zet, en in de andere niet wordt het een warboel, en staat alles scheef. Dus dat is onmogelijk

    Dus de keuze is, droge tekst zoals in het NXE Premium Themes / Installaties topic, zonder plaatjes.
    Of zoals nu.

    Voordelen:
    1. Altijd gemakkelijk te herkennen om welke game het gaat, je hoeft er geen lineaal bij te pakken. (als een lijst met alleen maar tekst erg lang wordt, is het soms moeilijk te zien welke je nou moet pakken)
    2. Wat minder 'droog'
    3. Lijst wordt op die manier een stuk gemakkelijker bij te houden voor mij

    Nadelen:
    1. Zoveel boxshots kan worden beschouwd al een beetje...dubbelop. Wat drukker

    Plaatjes zijn maar enkele KB's, dus daar hoef ik het niet om te laten.

    Een voorbeeldje hoe het zou worden met maar 1 kolom, en 1 boxshot

    Titel / Grootte​
    Trailer​
    Download​
    Kolom 4​

    ..................................................
    [gb]A[/gb]

    Niks

    [gb]B[/gb]

    BLACK™ / 2 GB

    BlowOut / 385 MB

    Burnout® 3: Takedown™ / 3 GB



    ..................................................
    [gb]A[/gb]

    Niks

    [gb]B[/gb]

    Trailer

    Trailer

    Trailer


    ..................................................
    [gb]A[/gb]

    Niks

    [gb]B[/gb]

    1200 [​IMG]

    1200 [​IMG]

    1200 [​IMG]


    ..................................................
    [gb]A[/gb]

    Niks

    [gb]B[/gb]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Dat is scheef. :+

    Xbox.com doet het niet goed, dus vandaar dat ik dat plaatje van Stuntman gebruik
    ghehe. :+ Zal ik je naam in mijn sig zetten?
     
  9. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het idee dat ik het kan vastpakken zorgt bij mij altijd voor veel krassen:emo::+ Ik ga er wel gebruik van maken mits redelijke prijzen.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Games On Demand Title Shows Up Early, Pulled

    Let’s get one thing straight: RSS feeds rarely lie. In this case, and it isn’t the first time either, someone on the Xbox Live team was a bit too eager about Mass Effect coming to Games on Demand. So much so, that it was posted publicly, and while no one probably caught it while it was up, the Xbox.com Marketplace RSS still managed to pick it up.
    [​IMG]
    Add to that, the posting itself also reveal another very interesting thing about Games on Demand: game manuals. Every title will come with an electronic game manual, available to you, from what the text suggests (and this is my personal interpretation), potentially before you purchase the game. This would be pretty interesting in that you could read up about the story of the game, take in the control scheme and get a better feel for things than a simple game case would give you.
    The posting also reveals, what Bioware has been stating for a long time to come, that there will be more DLC other than ‘Bring Down the Sky,’ which was only one world for you to explore. The key here is that the text itself refers to multiple worlds, and not juts a single world. This could be simple wordplay, or it could be a confirmation of what is to come.


    Mooi, je krijgt er iig een handleiding bij. :+
     
  11. XD-sense

    XD-sense Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    2
    fuck die shit 'games on demand'
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  12. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Wie zegt dat je natal MOET gebruiken??? he he
    En is ook al genoemd dat er triple a games naar project natal zouden komen.
    Dus om nou te zeggen dat MS gay is en 'fucking achteruitgaat en een dick mag sucken' dat is bullshit, er zijn toch goede games aangekondigt, oa: L4D2, Splinter cell, metel gear solid enz.???
    En zou je punten willen gebruiken?
     
  13. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow jij hebt helemaal gelijk man. Rescept!
     
  14. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    :eek:
    Aan je taalgebruik te zien val je precies in de leeftijdsgroep die volgens jou natal gaat gebruiken.
    Stel je 360 gewoon in dat hij meteen je game gaat draaien dan heb je er geen last van.
     
  15. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    :+ Aan zijn gedrag te zien moet die jongen nog een studie volgen. Dus kan hem ook niks kwalijk nemen
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    Kameo, PDZ en beide VP's dus ook.

    Mij lijkt het wel verleidelijk om op deze manier oude games van mij terug te kopen. :+ (Mass Effect en Kameo)

    Hopelijk gaan zie hier ook, net als in een echte winkel, na een bepaalde tijd games afprijzen!
     
  17. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Nou idd, verleidelijk wordt het zeker. Ik lees in de frontpage dat het in augustus gaat komen, das dus niet ver meer :D, komt dan ook meteen die nieuwe dashboard update?
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2009
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup. Tenminste, Games on Demand en de rest van de updates horen bij elkaar, dus ik neem aan dat ze ook tegelijk komen.
    Check dit
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus Augustus is Kodu tijd? :eek:
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waar staat dat? :eek:
    Kodu is een deel van Community Games/Indie Games, niet Games on Demand. ;)
     

Deel Deze Pagina