Hogere prijs= een xbox 2 minder verkopen. Ik ben best in staat op xbox 2 te kopen, maar dan moet je er wel wat voor terug krijgen, en dus niet dat je €80 moet gaan betalen voor een spelletjes die misschien helemaal niet leuk is . Ik koop nu ook alleen maar spellen die ik zelf bij iemand heb gespeeld heb, of als de review echt heel goed is. Ik vind dat het nu al SUPER duur is. €60 voor een spelletje, ze naaien je gewoon . Ik heb nu Halo 2, en ik ben van plan nog lang met dat spel te doen (o.a via xbox live). Die Bill Gates is al multimiljarder. Waarom dan zo duur verkopen !
Ik ben nu al blij dat ik een broertje heb waarmee ik de meeste spellen samen kan kopen. Want 60 euro is echt heel veel vind ik. Ze zouden alle games de prijs van een pc-game moesten geven, die zijn gemiddeld zo'n 10 euro lager. Ik zie ook niet echt in waarom ze voor de nieuwe generatie consoles de prijs nog meer moeten opkrikken. Als de industrie nou meer goede spellen gaat maken dan worden deze beter verkocht en kan de prijs omlaag.
Ik weet niet of iemand het nog weet, maar in het begin waren alle spellen voor de XBOX 70 euro. Daar zijn ze vanaf gestapt omdat mensen het gewoon weigerde neer te leggen. Je moet wel heel stom zijn om het dan weer te gaan verhogen...
Ik geloof er zelf ook geen snars van dat de spellen nog weer duurder worden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid games die de laatste tijd naar de budgetbakken vliegen. Juist voor een bedrijf als EA moet het games ontwikkelen toch juist goedkoper worden? Kijk maar eens hoeveel spellen ze van één engine kunnen bouwen (ze hebben zoveel verschillende ontwikkelteams dat je van elkaar kunt lenen toch? --> jamesbond race missies door makers nfs:u etc.)
Maak mij helemaal niet uit, al maken ze er 100 euro van per game. Ik wacht sowieso toch op budgetprijzen. Ik ga echt geen 60 euro voor een game, waarvan je binnen 9 uur de credits al voorbij zie flitsen, aanschaffen. Tegenwoordig hoef je trouwens niet zo superlang meer op budgetprijzen te wachten. Bijvoorbeeld: Soul Calibur II en Legacy of Kaine voor de xbox. Ik heb even moeten wachten, maar nu heb ik ze dan toch eindelijk..........voor ongeveer 15 euro! (nieuw en origineel). Geduld, is de enige legale manier om veel en goedkoop games te kunnen aanschaffen. Dus, EA zoek ´t maar lekker zelf uit. (en EA kan het weten, want een snelle en flinke prijsverlaging is bij EA niet onbekend, vaak al na 2 maanden na het uitbrengen van een game. voorbeelden genoeg LOTR, BeyondgoodenEvil, James Bond). Uiteindelijk bepalen de consumenten -ook na het uitbrengen van een goede/slechte game- de juiste marktprijs. Dus ik zeg het nogmaals, uiteraard in het belang van U allen............wachten met kopen! Ik sluit mijn bijbel