1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

games reviewen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Sulletje, 26 okt 2006.

1. gijsettes

gijsettes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik me niet vergis hebben jullie ook een keer een Just Cause themaweek gehad, maar een review van die game heb ik nog niet gezien? Niet dat Just Cause nou zo'n toppertje is, maar toch. Verder denk ik dat XBW het meer moet hebben van kwaliteit dan kwantiteit en het later verschijnen van reviews is ook wel begrijpelijk. Meestal weet je pas na 2 weken of een spel echt goed of slecht is..

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja kerel , als ik jou post lees,zo negatief en zonder enig perspectief .
    Ga jij een onafhankelijke site die gerund wordt door enkelingen die hun best doen maar die te beperkt in aantal zijn om al het nieuws op de voet te volgen vergelijken met grote gamesredacties.....
    Dat is appelen met peren vergelijken en getuigd tegelijker tijd van bitter weinig respect tegenover diegenen die hier zo ontzettend hard hun best doen...
    Ik lees nog liever een revieuw hier enkele dagen later al dan niet met grammaticale fouten erin waar ik écht wat aan heb,dan dat ik een revieuw moet gaan lezen aan een officieel bij xbox-gelieerde site waarom de 5 woorden zoiets al great ,fantastic of most buy wordt tevoorschijn getoverd en dit terwijl de hele game géén reet voorstelt.
    En waar zeur jij nou over 2 tot 3 dagen achterlopen ,das méér muggeziften dat jij hier doet....
    Daarbij vergeet je dan wel dat echt belangrijke informatie eerst door de officieel gerelateerde xbox-sites mag worden vrijgegeven alvorens onafhankelijke sites zoals deze die berichten mogen openbaar maken.
    Je zou eerder respect dan kritiek op kobold moeten hebben, want zonder hem géén revieuws , gamesnieuwtjes en al helemaal géén forum hier.

Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het is review. Niet revieuw.

Je hebt verder wel gelijk, ik vind ook dat reviews hier veel te laat komen, maar de reviews zijn vaak wel beter dan op de andere nederlandstalige sites, waaronder insidegamer. Die site schrijft echt bagger reviews die zonder meer gewoon zijn overgenomen van andere sites, waarbij ze helaas proberen grappig over te komen zoals de PU dat ook altijd doet.

Voor een onafhankelijke site als Xboxworld is het bijna niet te doen om schrijvers te vinden voor reviews. Het is behoorlijk lastig om een goede review te schrijven omdat je er zo open mogelijk in moet staan. Als ik een Fifa game zou moeten reviewen zou ik dat ontzettend moeilijk vinden, omdat ik bevooroordeeld ben. Probeer jij maar eens een spel uit te spelen dat je eigenlijk het liefst na 5 minuten had willen uitzetten. Lijkt me echt verschrikkelijk.

Maar Sulletje heeft terechte kritiek, en kritiek is niet per definitie slecht. Het is wel zo dat het nieuws hier vaak een beetje laat binnen komt rollen, ik weet alle nieuwtjes allang voordat het hier staat. Maar veel mensen komen hier toch voor het forum denk ik, aangezien het hier altijd behoorlijk druk is.

Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, bedankt voor de correcte spelling, zo zie je maar hoe snel er een schrijffout wordt gemaakt.:) :+

Yep, volledig mee eens,een goed review schrijven kost nu eenmaal tijd,en kwaliteit primeert nog altijd....

Wéér volledig mee eens,en ze moeten hun review dan nog van uit een neutraal standpunt schrijven, en inderdaad het is weinigen gegeven om een zogenaamde klote-game helemaal uit te spelen en er dan nog een keer een review over te schrijven waarbij je in zo weinig mogelijk woorden zo helder mogelijk de plus en minpunten van die game beschrijft zonder dat je echt je eigen voorkeur wat de game betreft laat blijken.

Ze doen hier hun best...en dat is al heel wat, de beperkte mankracht en financieel aspect hebben hier hun invloed plus het feit dat zij volledig onafhankelijk zijn .
    Voor iedereen telt een dag 24 uur , zo ook voor kobold....en wat maakt het nu écht eigenlijk uit of je het hier één of twee daagjes later leest....niets toch...
    En wat je laatste zin betreft....volkomen mee eens.:+ :)

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat de berichten van XBW soms aan de late kant zijn boeit mij niet echt. Misschien heb ik alle info wel al op andere engelstalige sites gelezen. Als je het in het Nederlands krijgt blijft er toch meer hangen. Aan de grammaticale fouten stoor ik me echt niet, alleen als ze bijvoorbeeld opde mainpage zelf staan. Bij een titel of een onderschrift van een bepaald onderwerp, dat ziet er eigenlijk niet 'zo mooi' uit. :+ Meer mensen zou XBW wel kunnen gebruiken, maar omdat er dus niet voor betaald wordt moeten degenen die dat willen heel veel werk doen. Ze moeten eerst een game dusdanig op alle fronten gespeeld hebben dat ze er goed een mening met argumenten rond kunnen vormen. Dan moeten ze nog een degelijk bericht schrijven, dat is allemaal niet zo makkelijk. Zeker niet te combineren met werk en gezin.
    Ik ben in ieder geval tevreden over XBW. Het enige wat me stoort is dat bij mij de videos nooit werken, maar die kijk ik meestal toch op andere sites. :+

Wel toevallig dat er na dit bericht opeens een review van Just Cause is hé. :+

6. Sulletje

Sulletje 370 PK Nekslag!

Leuk Bevonden:
    0
    @Svennies:
    Goh blijkbaar is een beetje positieve kritiek geven al teveel van het goede voor sommigen hier. Zoals je duidelijk hebt kunnen lezen is de feedback die ik heb willen geven als positieve kritiek bedoeld. Een goede website is voortdurend in beweging , is dynamisch en vooral up-to-date.
    Wat betreft grammatica zou ik persoonlijk zeggen dat dit toch wel het allermakkelijkste onderdeel is van het schrijven van een review. Je hoeft slechts 1 keer je "in klad geschreven" review nog eens goed door te lezen om zo 12 fouten terug te vinden, maar blijkbaar gebeurt dat niet. Is de review dan te snel geschreven begin ik mij dan direct af te vragen, en dus wordt de review voor mij al direct minder interessant, puur vanwege de grammaticale fouten. Afgeraffeld werk lijkt het dan dus en dan kan ik een review dus ook niet meer serieus nemen.
    Gebruik van zinsbouw kan ook beter, aangezien in sommige reviews zinnen voorkomen van misschien wel 8 regels. De lezer houdt de concentratie er dan niet meer bij; hij weet aan het einde van de zin niet meer wat hij aan het begin van de zin heeft gelezen.
    Ik weet dat het allemaal negatief leest zoals ik het hier nu neer schrijf. Echter nogmaals, ik bedoel dit puur als positieve kritiek voor deze topwebsite.

Mijn baan laat het voor mij toe , om voortdurend trends op de markt te onderzoeken , te analyseren en te verbeteren. Deze site is in mijn ogen niet meer echt dynamisch te noemen en er zijn veel zaken voor verbetering vatbaar. Als dagelijks bezoeker vallen mij gewoon zo nu en dan dingen op die ik graag aan de makers van de site wil meegeven. Ik heb al in een 20-tal bedrijven gewerkt waar zulk soort zaken ook aan de orde van de dag zijn. Kritiek moet je tegenkunnen , je wordt er uiteindelijk zelf beter van ...

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat hier staat is wel waar eigenlijk. Als je iets eerst ik een klad maakt of in Word met spellingscontrole haal je taalfouten er snel uit. Vervolgens lees je het goed over voor grammaticaal goed lopende zinnen, en belangrijk, goed lopende zinnen. Als een zin te lang is leest dat niet fijn voor een lezer, en zal hij na afloop van een zin ook veel vergeten zijn. Écht waar! :eek: (:+) Ook snap ik niet waarom een fout niet aangepast wordt? Of kan je via de mainpage fouten er niet meer uithalen en moet je het hele bericht dan opnieuw uploaden naar de site?

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat inderdaad ook om de inhoud van de tekst.
    Ik heb een hekel aan geruchten, die zal je hier dan ook niet echt gauw vinden , op de mainsite. Ik zie liever een artikel wat met veel aandacht gemaakt is dan dat er zo maar wat neergepleurd wordt waarvan de vraag nog maar is of het werkelijk 'waar' is. Er kunnen inderdaad wel wat dingetjes misschien wat beter, maar ik houd helemaal niet zo van die revolutionaire shit en waarom zou dat nodig zijn? Ik bedoel je ziet hier al genoeg bezoekers, op de site en op het forum, waar zeker ook het belangrijke gamenieuws gauw de ronde doet. Nee, imo hoeft er niet zo veel te veranderen. Maar volgens mij dwalen we wat af als ik de thread-titel lees. Het gaat hier weer eens over reviews, je kent ze wel... recensies, of hoe je die dingen ook wilt noemen. Een hoop mensen laten hun keuze van het aanschaffen van een game volledig hangen op recensies. Maar goede recensies schrijven dat is niet makkelijk jongens.
    Daar komt wel wat meer bij kijken.

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is sowieso de enigste forum waar ik altijd graag naar toe ga en ff mijn emoties kwijt kan ^^ En doe het ook met veel plezier hier komen :D

Deel Deze Pagina