1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Games van tegenwoordig...

Discussie in 'Algemeen' gestart door Godless Devil, 3 nov 2004.

  1. XguidoX

    XguidoX Guido Almighty

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel logisch dat games korter zijn. Vroeger was het eigenlijk meer het spel maken en de levels waren in een paar dagen in elkaar gezet, dat was veel makkelijk omdat je heel vaak hetzelfde tegenkwam. Nu moeten de omgevingen mooien en kom je niet meer vaak hetzelfde tegen maar daardoor is de beleving iets intenser maar duurt het spel wel minder lang.
     
  2. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus de reden dat ik alleen live games koop, de games die live multiplayer ondersteunen kun je honderd + uren spelen, de singleplayer games zijn vaak (niet altijd, kijk maar naar ninja gaiden) van korte duur! Dit is een slechte zaak en hoop op een goede singleplayer van halo2!

    greetz wooly
     
  3. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    dan heb je nog steeds nooit een rpg gekocht... fable is namelijk totaal geen rpg maar een action-adventure....

    maar goed je hebt gelijk het lijkt een beetje ouwelullen bullshit maar toen ik nog mario 1 (de allereerste dus) op de nes of gameboy speelde was je echt honderden uren bezig... dat heb je tegenwoordig haast nooit meer (koop morrowind :D die heeft het wel... *) )...

    maar als ik naar fable kijk ben ik eigenlijk gewoon zwaar teleurgesteld... maar goed er zijn ook spellen die niet bijster lang zijn, zoals ninja gaiden (20 uur vindt ik namelijk niet echt lang) maar die ik het geld echt dubbel en dwars waard vindt...

    ninja gaiden is dan ook terecht het beste (xbox) spel van het jaar... (edit: ermmm tot nu toe... ik had het niet verwacht van mezelf, omdat ik niet meer zo into gamen ben... maar ik verwacht toch wel heel veel van halo 2 als ik alles zo zie)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  4. Yeroen

    Yeroen Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Kheb zelf altijd een console gehad, tot zo'n 3 jaar geleden. Ik kocht een ps2 van een maat over, heb er paar maanden mee gespeeld en verkocht, was me nog nooit gebeurd. Toen kocht ik zo'n 3 maanden geleden een Xbox en ik moet zeggen dat die games wel dik neet zijn, alleen inderdaad: KORT!!

    Zo speelde ik al snel: Beyond good and evil uit (super spel dat wel, zwaar ondergewaardeerd) Sudeki had ik paar dagen gehuurd en was ik bijna klaar mee. Riddick was ik in 3 á 4 dagen klaar mee, Fable ben ik nu bij de eindbaas, maar ik wil em nog niet verslaan haha. En ik denk dat 't voorlopig ook nog niet veranderd.
     
  5. alkmaarder

    alkmaarder Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen mensen tog, als ik jullie geklaag hoor denk ik dat jullie aan PES 4 toe zijn }:] :9 geschikt voor hardcore-gamers & rookies, gewoonweg topspel & speelduur... ONBEPERKT!!!! wat wil je nog meer??
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Helemaal mee eens Alkmaarder. Ik had het willen zeggen, maar je was me voor :)
     
  7. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmmm, ik ben het er toch wel mee eens dat de games van vandaag iig heel anders zijn dan die van een tijdje geleden. Vroeger deed je veel langer met games omdat ze gewoon veel groter waren zodat je minimaal 40 uur nodig had om het uit te spelen, of omdat ze zo kicke waren dat je ze wel eindeloos kon blijven uitspelen. Mja games worden steeds populairder, daarom moeten games door iedereen gespeeld kunnen worden en moeten games dus makkelijker zijn zodat iedereen het kan uitspelen. Beter dat games weer een ''nerd'' label krijgen zodat ik straks weer van echte games kan genieten.
     
  8. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    tsja, hangt af van het soort spellen en de moeilijksheidgraad.
    Ik ben zelf iemand die graag eens stilstaat om om zich heen te kijken, wat achter NPCs aanlopen en uitlokken enzo (heb dus heel vaak over de brug van de PoA gewandeld. ) RPGs net zo, maja, als je die uithebt speel je ze vaak niet weer (te linear). of maar twee keer (KOTOR> 100+ uur). door halo 2 kun je op normaal ook in 12 uur doorrushen (aldus journo's). Als je de tijd neemt om op te gaan in de omgeving enzo duur je er veel langer over (en dan Heroic> Legendary he!).
    Trouwens, Burnout 3 zit ook veel speelduur in! Alles unlocken enzo, net zoals bij Amped 2 (nog steeds niet uit) etc. Ze zijn er wel...

    en de multiplay zorgt natuurlijk voor oneindig leven. Lang leve Xbox live!
    Ik heb niet te klagen over games (en ik kan me maar 1 per twee/drie maanden veroorloven dus dat valt mee. Dit jaar alleen GTA, Burnout 3 en Halo 2.) Goed kiezen dus :D
     
  9. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    ja inderdaad ik heb dit jaar alleen GTA, beyond good and evil, GOTY, Ninja Gaiden en Fable gekocht... en helaas moet ik zeggen dat fable hiervan de slechtste is...

    maar idd de multiplayer telt bij halo 2 in ieder geval keihard mee... ik koop em dus ook voor de multiplayer eigenlijk (terwijl ik ook heel veel van de singleplayer verwacht want als halo het niet meer kan kan geen enkel spel het...) en dan lijk ik weer een halo freak wat ik totaal niet ben maar goed...

    ik koop er zelfs xbox live voor...
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  10. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit dit jaar niet echt krap bij kas :) --> nfs:u2, fable, halo 2, xiii, mtg:bg, bg&e, scII, sss. etc. *) .

    en over die korte games; dat evolueert wel. games worden idd steeds populairder, en zullen ook weer uitgebreider en beter worden.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    ik vind dat je met Co-op de grootste lol heb.
    ik heb halo1 al vet vaak gespeeld en telkens gebeurt er een stuk of 4 grappige dingen in een level.
    zoals dat een mannetje van heel hoog te pletter valt en dat hij aan een afgrondt hangt.
    ik had laatst zoiets.
    me tank was omgevalllen dus ik kantel hem!
    kwamen er net 5 marines aan lopen en ze zagen de dood in ogen.
    Oei dat doet pijn..:eek:
     
  12. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit noem ik pas een game(r)! :+
     
  13. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    lol, dat is echt grappig :+
     
  14. joker???

    joker??? A.k.A TheeDoekjE

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    het is inderdaad zow dat games sneller uitgespeeld zijn en dat het makkelijker is de games uit te spelen zijn...maar dit betekend niet dat games slechter gemaakt worden...want tegenwoordig heb je allerlei bij-missies bij een spel en ook heb je vaak nog unlockbare characters/auto's/wapens/cheats...ook zijn idd de graphics vele malen beter geworden....ook hebben spellen tegenwoordig veel meer replay dan vroeger, dit komt gewoon simpelweg door het feit dat er bij de meeste spellen meer mogelijkheden zijn om een level door te komen... wat ik bijvoorbeeld gedaan heb is bij splinter cell het tweede level op de ambassade, zonder een kogel af te vuren op vijanden (alleen kogels gebruiken om lichten uit te schieten).....daarbij komt ook nog kijken dat je tegenwoordig verschillende moeilijkheids graden hebt... daardoor is het aan de gamer zelf om te kiezen hoe moeilijk het is..en dan nog iets kopieren doordat er tegen woordig zoveel mensen zijn die spellen kopieren...snijden we game developers in de vingers deze draaien verlies waardoor de spellen kwalitatief gezien achteruit gaan, terwijl de prijs gelijk blijft....dus je kan wel zeggen dat de game-developers betere spellen moeten maken maar doordat hun verlies draaien moeten ze dus in kortere tijd meer spellen op de markt brengen wat resulteert in kwalitatief mindere spellen....
     
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Ze zijn tegenwoordig gewoon niet zo moeilijk meer aangezien we gewoon verwend zijn want als er iets even moeilijk is gaat de helft van de gamers janken (zie topic van ninja gaiden over eerste eindbaas) en spelen deze dan ook gelijk niet meer. vroeger waren de gamers allemaal die-hards die goed combinaties konden drukken enz. maar tegenwoordig is alles met een beetje logisch nadenken en rust in je zooi goed te doen (voorbeeld alle races in alle gta's op tijd of niet zijn super makkelijk zolang je rustig blijft en kalm) het enige moeilijk van deze dagen is nog de games waarbij iets gewoon verkeerd is uitgewerkt (besturing bijv of gewoon iets te super irritant, voor ps2 en San andreas bezitters, tweede missie van zero). Ook zijn we gewoon verwend door games zoals FF en GTA, oppeens moet alles super groot zijn en super lang, maar zoals al eerder in dit topic gezegd ik speel liever een game waar je tien uur lang steeds iets nieuw in tegenkomt dan een game waar je 20 uur over doet maar steeds terug het level of wereld in moet omdat je een wapen (metal gear, wel een topgame trouwens) moet halen of omdat je nu bij een afslag de andere kant op moet (fable, wel teleport gates maar ja dan is ie helemaal kort)

    mijn eindconclusie van dit mooie betoog is dat we gewoon te verwend zijn en dat we zelf ook gewoon goede keuzes moeten maken. (en van mij mag je de makers van Fable ook keihard uitlachen, stelletje prutsers met hun vijf jaar en dit resultaat.
     
  16. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben het hier wel mee eens. Het is echt alleen graphics en geen langdurige gameplay. Maar daarom is XBL er :)

    Er zijn wel lange games, maar dan moet je echt kijken naar Morrowind (GotY) of Kotor ofzo..

    Het is jammer, maar helaas is het niet anders.
     

Deel Deze Pagina