1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamespot Splinter Cell review

Discussie in 'Algemeen' gestart door bionicman, 19 nov 2002.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Uit de Gamespot review :

    Ik begrijp zijn punt hier maar dat is idd een sterk punt van Hitman hoewel het daar gewoon de bedoeling is om Silent Assasin te behalen.

    Dat is het enige minpuntje dat ik heb opgemerkt.

    Als je daar op gaat zieken ben je er gewoon opuit om een spel een laag cijfer te geven.

    Na het lezen van de review merk ik op dat hij eigenlijk geen echte minpunten heeft opgenoemd naast die scripted enemy patrols, hij vind de moeilijkheidsgraad te hoog? Damn, ik heb ook vrij intensief MGS gespeeld maar dat was echt niet leuker dan Splinter Cell.. :{
     
  2. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    'Of further note, Splinter Cell has a good amount of speech in it, though disappointingly, the Russians and Chinese speak in English using lame, stereotypical accents rather than in their native tongues'

    nou ja als je pretendeert een superrealistische stealth game te zijn....maar ik kan me niet voorstellen dat dat het verschil tussen de 8 en de 9 is.
    verder noemt ie de af en toe haperende framerate en damage collision. en het feit dat je er steeds maar 1 absolute manier is om een level te halen.
    allemaal erg kleine puntjes, dus hij vindt het gewoon te moeilijk.
    moet kunnen.
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hitman 2 krijgt overigens op Gamespot ook een 8.6 (Xbox versie) terwijl je daar echt wordt overrompeld door bugs en de gfx lang niet zo mooi zijn als die van Splinter Cell.
     
  4. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach, wie boeit Gamespot nou wat?

    Neem maar eens een kijkje op Gamerankings.com, de review verzamelplaats.
    Over 6 reviews scoort Splinter Cell op het moment een 9,5!

    Kijk hier maar, en geniet.
     
  5. Foxz

    Foxz 343 Guilty Spark

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar bij door deze zin kijk ik al meteen op een heel andere wijze tegen de review(er) aan. Damn:D.

    Verder wil ik trouwens zwijgen over Hitman 2, dit was voor mij namelijk een game die de fouten uit deel 1 niet verbeterde maar juist verergerde. Begrijp me niet verkeerd, ik vond deel 1 (tot een aantal missies voor het einde) echt een super goede, leuke en spannende game maar deel 2 heeft mij echt totaal niet kunnen bekoren. Mede door het feit dat brute force vaak gewoon de makkelijkste manier was. Voor mijn gevoel ontbrak het dan ook totaal aan balans. Ga voor de gein bijvoorbeeld eens ergens zitten en laat wat vijanden op je schieten, echt tal van kogels gaan naast en tevens zal het echt abnormaal lang duren voordat je dood bent (ik heb het over niveau normal). Mmm, van dat zwijgen is ook niet veel gekomen zie ik:D.

    Ach ja, verder met de review.

    Op zich geen hoofdzaak, maar ik vind het inderdaad wel jammer. Meestal komen die accenten nogal stupide over en werken ze meer op je lachspieren dan dat ze bijdragen aan het geheel.

    Beetje dom voorbeeld imho, als je kijkt naar een game als MGS wordt er daar nog veel duidelijker aangegeven wanneer de kust veilig is. Een beetje duidelijkheid doormiddel van de muziek vind ik dan ook alleen maar prettig, niet dat het dadelijk ineens toch niet veilig blijkt te zijn (wordt het hélemaal moeilijk).

    Ok, van dat eerste ben ik persoonlijk ook niet bepaald gediend, maar dat tweede puntje weten echt maar heel weinig games goed op te lossen.

    Sorry hoor, maar dit vind ik echt een overbodige opmerking. Zonder dat vaste patroon wordt het alleen nog maar moeilijker en in elke sneakgame lopen de guards via een vast patroon, dit ook vooral om de speler wat houvast te geven zodat het nog wel speelbaar blijft.

    Zelf heb ik de game nog niet gespeeld, maar dit zou inderdaad nogal irritant zijn en dus een stukje van de houvast waar ik het na de vorige quote over had wegnemen. Tevens is het natuurlijk ook totaal niet realistisch (duh:)).

    Dus de reviewer zou graag gehad hebben dat je wat meer vrijheid had, stel je zelf eens voor om met een machine geweer rond te lopen en vijanden neer te maaien. Volgens mij zou dat eerder afbreuk doen aan de gameplay dan iets toevoegen. Het spel is een sneakgame en het is imho dan ook geheel logisch dat ze het accent geheel daarop richten.

    Dit vind ik nogal een vaag commentaar aangezien dat in zoveel games het geval is, het is alleen belangrijk of je je er als speler ook aan gaat ergeren. Want dat het in de kern op hetzelfde neerkomt wil niet zeggen dat het niet leuk en daar gaat het om. Kijk bijvoorbeeld naar Counter-Strike, steeds gaat het om hetzelfde maar toch blijven mensen het spelen omdat het leuk is. De essentie is hetzelfde, maar de ervaring is steeds uniek en ik denk dan ook dat je niet zozeer naar het eerste maar juist naar het tweede moet kijken en over die ervaring hoor ik de reviewer niet echt duidelijk klagen.

    Ik vind het nogal flauw om in de inleiding al meteen zo'n negatieve klinkende statement te maken wanneer het toch echt een goed spel betreft. Maar ach, ik begin me langzamerhand wel steeds minder aan te trekken van hetgeen dat Gamespot over de Xbox schrijft. Natuurlijk kan ik deze game nog niet beoordelen en heeft de reviewer hem gespeeld, maar de imo nogal negatieve toon die over heel de review rust geeft mij toch stof tot nadenken.
     
  6. T-botjuz

    T-botjuz geengrenzuh soldaat

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn ervaring leert is dat je het spel zelf ff moet spelen om een mening te vormen (huur em desnoods eerst)
    kbedoel t is maar een mening hoor en je weet hoe mensen zijn, er spelen echt een heleboel dingen mee in zo'n beslissing van iemand en iemand anders legt de accenten weer heel anders....
     

Deel Deze Pagina