1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gaming chairs

Discussie in 'Algemeen' gestart door Guilty 343, 30 aug 2016.

  1. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Je kent ze wel die stoelen speciaal voor het gamen, ik zie ze regelmatig voorbij komen op streams maar heb er zelf nooit 1 gekocht. Nu zit ik te denken om er zelf ook 1 aan te schaffen. Maar ik ben hier vrij onbekend mee, weet iemand waar je op moet letten? Ik zie stoelen die behoorlijk prijzig zijn.

    Kan je ook een redelijke stoel kopen voor rond de 100 euro? Zoja hebben jullie tips of aanraders?
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Waar moet je op letten... Het draait maar om een ding denk ik: Dat hij lekker zit.

    Denk dat een gaming chair meestal identiek is aan een normale Chair, behalve dat er wat hippe plastic randjes en streepjes aanzitten en hij 100 euro duurder is (moet bekennen dat ik me er niet in verdiept heb, dus kan me vergissen :) )

    Streamers gebruiken die stoelen denk ik omdat die stoelenbedrijven ze betalen om die stoel te gebruiken.
     
  3. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ergonomie is heel belangrijk. Zorg dus voor een goede stoel waarin je goed wordt ondersteund en die uiteraard ook lekker zit.

    Juist de mensen die veel gamen (streamers maar ook mensen met een kantoorbaan die ook nog eens gamen) moeten zorgen voor een fatsoenlijke set up zodat je geen problemen krijgt met je rug/schouders/armen en je handen.

    Volgens mij kun je beter een fatsoenlijke bureaustoel kopen ipv een gamingchair want zo'n gamingchair ziet er niet uit in je huis en ik neem aan dat een bureaustoel minstens zo goed is voor je lichaam.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    9 van de 10 fatsoenlijke streamers(dus niet die lui met 2 kijkers per sessie) met zo'n "Gaming chair" worden gesponsord. De stoelen zijn verkrijgbaar in verschillende prijsklasses en tussen die stoelen zitten grote verschillen. Ze zijn geïnspireerd op de aftermarket sportstoelen die doorgaans in auto's te vinden zijn.

    Het grote verschil in deze stoelen zit hem in de frames van de stoelen. Goedkope stoelen hebben namelijk een buizenframe waar schuim omheen getrokken is en vervolgens een lapje stof. Duurdere stoelen missen dit frame en hebben een soort van schalen die belegd zijn met verschillende schuimsoorten en het lapje stof. Qua eerste zit indruk zal er niet veel verschil zijn, totdat je er een uurtje of 2 in hebt gezeten. Bij de goedkopere stoelen (met frame dus) zal de stoel niet meevormen naar de contouren van je lichaam en zal ten alle tijden "star" blijven. Deze buizen zijn namelijk aan elkaar gelast/geklonken en geven de stoel hun sterkte.

    De schalen, vaak van polyester, kunnen wat bewegen en passen zich na een tijdje aan naar je lichaam. Zeker in combinatie met de verschillende soorten schuim (je hebt memoryfoam etc) zul je in zo'n stoel veel comfortabeler en langere tijd kunnen zitten.

    De stelling Bureaustoel / gamingchair is niet heel interessant. Want een echt goede bureaustoel zal je ook een hoop zakgeld kosten. Daarnaast is je eigen houding natuurlijk bepalend voor alles.
     

Deel Deze Pagina