Gammo noemt controller onhandig?!?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Barbatruuk, 19 okt 2003.

1. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Als het aan Microsoft had gelegen zou er überhaupt geen PC versie zijn gekomen, het probleem was dat ze al belooft hadden dat hij zou verschijnen. Ik ga er vanuit dat het zo lang geduurd heeft doordat Microsoft er geen belang bij had om hun beste Xbox game te laten verchijnen op een ander platform.
    Mijn opmerking moet je ook niet al te serieus nemen... ;) ik vind het alleen soms een beetje tenen krullend als ik een zin hoor als: "Laten we even chillen zodat we deze game kunnen checken, want die is echt the bomb..." (is maar een voorbeeld, niet echt gezegd) :)

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Volledig met JJ eens. Halo Xbox heeft zulke hoge cijfers gehad en zoveel exemplaren verkocht, dan ga je niet als een feit vertellen dat de controller onhandig is. En Gearbox de maker van Half Life haha :). Erg jammer, Gamekings moet snel terugkeren. Hopelijk dit seizoen weer beter dan vorige.

3. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat een ding duidelijk zijn, gammo is zeker niet anti Xbox. Ze spelen net zoals wij de toppers op alle systemen met veel plezier. De discussie ging mij ook niet zo zeer om of de Xbox controller kut is of niet. Het ging mij om de rol die een bekend journalist als Niels heeft. Dat je moet oppassen om iets niet te stigmatiseren. Ikz al toegeven dat ik daar in het begin ook aan mee heb gedaan. Xbox is te groot, controller is te groot. Echter Ms heeft gereageerd en daarmee is de kous gewoon af. Het is op een gegeven moment flauw steeds maar weer oude kalven uit de sloot te halen.

Niels moet weten (als ie het geschreven heeft) dat er naar gammo geluisterd wordt en dat je dus heel goed moet beseffen wat je zegt. Ik kan alleen maar over mijzelf praten, maar ik heb in het verleden ook wel eens iets ongefundeerd kritisch over Xbox gezegd (easy scoren) en dat heb ik geweten. mail, topics hiero, Ms aan de phone. Of Shenmue een 70. Nu, de doodseskaders stonden nog niet voor de deur... Oftewel dat op een forum dit soort dingen staan prima, een forum is ook om lekker te bashen, maar in Gammo moet je weten wat je doet. Ook in Gamekings. Ik vond het een slappe en gevaarlijke mededeling.

JJ

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hoe onafhankelijk zijn gammo en gamekings helemaal? Heb altijd het gevoel op de Nederlandse (commerciële) televisie dat consumenteprogramma's zwaar gesponsord zijn.

Hoef enkel een gemiddeld autoprogramma af te zetten tegen bijvoorbeeld BBC's topgear. Totaal verschil in mentaliteit. Mi mag er zeer kritisch naar zaken worden gekeken en hoorn ik liever geen hosana verhalen om te ontdekken dat het allemaal wel tegenvalt als je je zuur verdiende geld hebt uitgegeven.

Ik kijk zelf ook meer naar gammo en gamekings om een idee te krijgen hoe iets eruit ziet en niet zozeer voor de mening van deze 2 shows.

5. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja we worden gesponsord, en ja die bedrijven kunnen aangeven wat voor games ze graag zouden willen zien. Maar of je het gelooft of niet, wij bepalen helemaal zelf wat we er over zeggen. Dat is een deal die we heel duidelijk hebben gemaakt. Kan ook niet anders, want het zou wel heel vreemd zijn als we ind e PU iets bashen en op TV lief doen. Vandaar dat we veel contact hebben met de gamesbiz. Bovendien we doen alleen de goede games, de toppers. Er kotm zoveel goeds uit,m dat we niets te klagen hebben. Maar je weet zelf dat we als iets kut is, we dat ook zeggen. Tombraider bivoorbeeld. Onze insteek met drie man op de bank maakt ook dat we best een iemand kunnen hebben die het niks vind. Jullie zijn slim genoeg om alles af te wegen.

Dus je we worden gesponsord, maar nee, we zijn niet afhankelijk van hen. We hebben gewoon goed overleg met ze. Dat is wat anders.

JJ

JJ

6. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ok.. stomme vraag hoor.. maarhum.. is it just me of ben jij jj uit de pu? of een wannabe gast die denkt grappig te zijn door 'jouw' naam te gebruiken?

anyway.. ik heb wel altijd sterk het idee dat Gammo zwaar gesponsord door PS2 (sony dus) de meeste games die worden gespeeld zijn ps2 games.. en als er nintendo games worden gespeeld zijn dat of verschrikkelijke kiddy games of super slechte games.. en zo nu en dan doen ze er een topper tussen om hun geloofwaardigheid niet onderuit te halen..
    tenmiste.. dat idee heb ik..
    en om nou te zeggen dat er echt veel xbox games gecheckt worden.. nee..

Wat dat betreft was gamekings wel veel vetter... tenminste een beetje een fatsoenelijke check van alle games en een beetje gevarieerd commetaar.. (van de 3 ventjes op de bank wel te verstaan..)
    er was eigelijk altijd (dus niet altijd ;)) wel 1 fanboy bij en 1 afkraker.. dus je kreeg altijd wel te horen wat de echt pluspunten en minpunten van de game zijn.. dat mis ik behoorlijk bij gammo..

maar laten we eerlijk zijn... de enige manier om (zonder te betalen) fatsoenelijke bewegende beelden van games te zien is bij gammo.. (en natuurlijk gamekings..)

7. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Nou, ik heb het idee dat een tijdlang de xbox flink vooraan stond bij gammo. iets van 3 afeleveringen achter elkaar gaven ze wel weer een xbox weg en er kwam een flinke reeks xbox spellen langs. Mee dan de andere consoles. De vorige aflevering heeft een einde aan die spree gemaakt.

En jj, je hebt volkomen gelijk met het feit dat je moet opppassen wat je zegt. Want je hebt echt véél lezers/kijkers. En het probleem van zo'n massa is dat er altijd wel een paar zijn die gaan zeuren over kleine foutjes. Denk aub niet aan mij, ik zeur over de vele fouten die ze maken. Ik wacht wat langer met mn kritiek....tot de tijd rijp is. Nu.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wanneer komt Gamekings weer on your TV? :)

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Goed, ik denk dat het wel werkelijk het pu redactie lid is want welke idioot geeft zich nu uit voor iemand die recensies schrijft in de pu ? Anders had hij zichzelf wel gerard Joling of Koos Alberts genoemd ;)

Wat maakt het uit dat ze iets dergelijks over de controller zeggen ? Nou en ? Als de schrijver dat nu vindt ?

gamekings ownt.... ;) Ik heb het een paar keer gezien, en tja, het is best grappig. En games, dat is toch geen serieuze zaak ? Videogames spelen doe je toch voor de lol ? Het is geen grafrede die ze moeten geven.

De PU lees ik al tijden niet meer, puur omdat ik liever wat op internet kijk en er in engelse bladen meer te lezen valt. vroeger vond ik de pu wel droog.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2003
  10. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Het maakt genoeg uit! De rust was net weer een beetje teruggekeerd. Maar kijk eens wat alle PC-gamers en PS2-ers weer lopen te roepen.
    En daarbij is het gewoon pure onzin. Je kunt een controller niet vergelijken met een muis + keyboard.

Maar Gamekings is inderdaad vet :)
    "Gamekings on your TV! Play with your joystick. You know all the tricks to win. Play with your joystick. And win the game." :cool: _O_
    (remember? aflevering 3@LA)

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind de PS2 pad flink ruk, maar ik heb ook grote handen (double D ;)).

Maar goed, ik heb het gezeur over de Xbox pad nooit begrepen; Die grote controller ligt heerlijk in de hand, heeft hele degelijke analoge L en R knoppen, goed geplaatste knoppen (behalve voor vechtspellen) en het is de meest stevige joypad die ik ooit heb gezien. Nog maar te zwijgen van de briljante valbeveiliging. Ook lijkt het mij de minst RSI gevoelige pad.

De kleinere versie vind ik wel leuk, maar de grote controller bevalt me het best.

De Camecube joypad ligt heerlijk in de hand maar ik vind hem nogal gammel. De PS2 pad is in mijn ogen een leuke joypad en meer niet.

Een muis en toetsenbord combinatie vind ik irritant. De goede knoppen vinden is vervelend en het onnatuurlijek gebruik van de muis riekt naar RSI. dat een muis accurater is, dat ligt voor de hand, of het prettiger speelt? dat betwijfel ik.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2003
  12. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Toch merk je in de PU wel dat elke console z'n voor en tegenstanders heeft.

Zo zijn Jan en JJ wat meer op de Xbox geconcentreerd en Jeroen bv. op de PS2 en natuurlijk Jurjen op de Cube.
    Misschien is dit meer een taakverdeling maar volgens mij speelt een (lichte) voorkeur toch wel mee met zo'n verdeling.
    Goed was hierbij dat het om een voorkeur blijft gaan er ook duidelijk aangegeven word dat iedereen op alles speelt.

Toen de xbox net uitkwam en de controller kwestie gelijk losbarstte vond ik de PU in elk geval een goeie mening hebben.
    Sommige stonden lijnrecht tegenoverelkaar waar een Gamequest redactie massaal vond dat de Xbox controller een ramp was.

Leuk om te zien btw dat de pu (hetzij met vertegenwoordigers) ook hier zijn zegje komt doen.
    Ik heb de xbw redactie nooit op het powerweb gezien maar zonder avatars zie je ze natuurlijk als snel over het hoofd.

13. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    hmm kheb ze nog nooit hier gezien anders maar dat kan ook aan mij liggen

14. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    3 novomber volgens teletekst on the box

15. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    moet je ff naarboven scrollen.
    En 3 november weer ja alleen check die tijden die zijn vaag (wisselend per dag enzo.)

16. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik dacht dat je het erover had dat de pu-redactie op dit forum reageert

maar daar had jij het waarschijnlijk niet over

17. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Jawel, alleen JJ overigens. jjpu heet hij hier.

18. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    best vet eigenlijk dat hij dat zo doed :)

19. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd. Is best een raar idee om met zo iemand een discussie aan te gaan :)

20. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    da valt mee tis gewoon een mens maar wel iemand die er verstand van hebt.
    En mensen met verstand van dingen komen altijd van pas.
    Kijk bijvoorbeeld maar naar het hardware topic komt heel erg goed van pas.

Deel Deze Pagina