1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Geannuleerd] Caterham 300R Challenge [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Even een paar vragen over de kwalificatiesessies. Iedereen mag 1 ronde doen met 2 of 3 tegelijk op de baan, dus dan staat de rest in de pit te wachten? Geen idee hoelang een rondje Road America duurt, laten we zeggen iets meer dan 2 minuten. Dan duurt een kwalificatiesessie ongeveer 12-15 minuten en dan mag je 1 hotlap neerzetten?

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep correct! Reden hiervoor is dat er geen mogelijkheid is om ghosts in te stellen. Als je dus met 16 man op de baan zit wordt het druk en heb je of profijt van slipstream of last van traffic. Met slechts 2 of 3 op de baan heb je dat niet plus je kan altijd spectaten. Ik maak voor elke kwalificatie de startlijsten zo dat iedereen wel een keer het geluk heeft als laatste te starten en te kunnen spectaten etc.

3. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik denk dat 5 op de baan makkelijk moet lukken. Road America is daar lang genoeg voor.

4. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Naja met het snelheids verschil wat ik al zie tussen de coureurs plus als iemand eraf gaat en net voor iemand anders weer de baan opkomt dan kan je elkaar wel in de weg zitten. En dan wordt het weer een puinhoop van gezeur. :p

5. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat gaat in het begin denk ik nog wel lastig worden, niet onmogelijk natuurlijk. Aangezien dirty laps niet worden bijgehouden zullen er denk ik wel een aantal mensen, waaronder ik, geen tijd neer gaan zetten. Volgens mij werkt het nu in de lobby zo dat dan de snelste tijd van de practice dan je positie op het veld bepaald. Dan wordt de practice dus een soort kwalificatie voor de mensen die geen clean lap gaan neerzetten in de kwalificatie.

6. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Vanavond kan ik er met het oefenen niet bij zijn.

7. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Je kan het ook gewoon vrijgeven natuurlijk. 10 minuten kwalificatie en maximaal 1 snel rondje (dus 2 rondjes in het pauzescherm). Als je dan last krijgt van iemand anders heb je simpelweg niet genoeg afstand genomen en is het je eigen schuld. Moet iedereen wel even tijdens een inlap (of als je ronde invalid is) direct return naar pit doen natuurlijk.

En als dan toch iemand meer dan 2 laps heeft staan krijgt hij 10 seconden tijdstraf in de race ofzo.
    Dat is dus het risico. Snelle lap doen, maar invalid riskeren? Of wat rustiger aan maar daardoor een langzamere tijd krijgen? Je krijgt juist een hele onvoorspelbare kwalificatie op deze manier, zou ik juist wel leuk vinden.

Je kan ook bij de eerste heat gewoon een normale kwalificatie doen. In de tweede heat doe je maximaal 1 rondje. Ik denk dat we in de tweede heat ook geen practice hebben, dus dan zouden de spelers met een invalid rondje willekeurig op de grid geplaatst worden, denk ik.

8. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Laten wij maar vanavond gewoon maar kijken wat het beste werkt.:F:

9. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Als er geen suggesties zijn, valt er ook niks te proberen, he. :+

Beltoni vindt dit leuk.
  10. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat is ook een interessant idee. Vooral omdat iedereen bij de 2e kwalificatie dan het circuit iets beter onder de knie heeft. Gelukkig is er vanavond een oefenrace, kan er lekker gekloot worden :)

11. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik weet dus nu al hoeveel gezeik je daarmee gaat krijgen als de eerste echte race begint en er voor punten gereden gaat worden...

Maar we doen voor heat 1 gewoon 3 man op de baan per keer en voor heat 2 iedereen vrij wanneer ze willen. In beide gevallen max 1 snelle lap. Zie ik in totaal 2 snelle laps staan (3 met outlap erbij) dan krijg je een halve minuut penalty op je totaaltijd voor de betreffende heat.

Ik verwacht dat men dit volgende week weet en niet naderhand zegt 'ooh dat wist ik niet'. Na vanavond als het plan getest is update ik de openingspost met de juiste info.

Racerblade01 en asjemenou75 vinden dit leuk.
  12. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    [​IMG] Weet nog niet hoe laat ik thuis ben

A.K.A ReneNLNieuwvenn

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ach je mag al bijna eten, dat scheelt! :+

14. thetiktak92

thetiktak92 Active Member

Leuk Bevonden:
    55
    Ik ben er niet bij

15. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Is het niet gewoon zoals het is? Ik bedoel zoals de game bedoeld is, je hebt 2 training sessies en een kwalificatie. Allemaal van een x aantal minuten lang. In real life is een kwalificatie toch ook gewoon een kwestie van wie het beste rijdt, maar dan gewoon met iedereen op de baan minus die op dat moment in de pit staan.
    Dan hoeft toch niemand te zeggen, nu nr 1 en 2 de baan op en 2 laps rijden etc etc
    Of zie ik het te simpel zo? Heb verder geen ervaring met dit soort online races..:)

pim_smeets vindt dit leuk.
  16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Flavour doet dit al een paar jaar dus hij zal het wel weten. Ach of ik nou vooraan start en in de derde bocht eruit vlieg of dat ik achteraan start en gelijk kan beginnen aan een inhaalrace. Mij maakt het niet zoveel uit.

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Probleem van de game is dat je niet 2 races kan instellen. Voor de 2e heat moet je dus opnieuw kwalificeren (of willekeurig starten maar daar heb ik een hekel aan) dus vandaar 2 keer een kwalificatie. We zien vanavond wel of het een beetje gaat met z'n allen tegelijk op de baan bij de heat 2 kwalificatie. Op de PC met andere sims kwalificeer ik wel eens met 30 anderen op de baan en bij mij gaat dat prima, maar men is nu door Forza zo erg gewend de hele baan voor zichzelf te hebben en we hebben tot nu toe elke keer met max 8 man of zo gereden dus ik wil even wil kijken of het goed gaat of niet

18. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik heb er zin in! :)

Iedereen die in de kwalificatie in de weg zit kegel ik eraf, lijkt mij een prima oplossing. :+

pim_smeets vindt dit leuk.
  19. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou dat geloof ik ook. En mij maakt het ook niet uit. Of ik nu voor of achteraan start. Het gaat mij meer om het plezier..

20. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind die ene kwali-ronde ook wel weer spannend eigenlijk :) Je moét dan echt goed rijden, anders start je lekker achteraan. Met de rest die zich niet kon beheersen :D

Maar de twee opties allebei uitproberen vanavond is wellicht het beste. Het is tenslotte nog een oefensessie.

Ik heb er ook zin in! :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina