1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Geannuleerd] Caterham 300R Challenge [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Haha, net als ik denk; fijn dat ik nooit problemen heb gehaf met eruit gegooid worden... Bam, dashboard.
    Volgende week nieuwe kans!

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Haha tja. Vreemde is wel dat hij niet naar het dashboard crasht maar gewoon bevriest. Geluid speelt soms wel door maar ook niet altijd.

3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik had precies dat een aantal keer. Maar dan voornamelijk in de lobby of tijdens het laden van het circuit. Toen ik er eenmaal inzat viel het wel mee.

4. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Wat een bagger zeg... Inderdaad hopen dat het beter wordt na een patch...

5. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Jammer dat het zo liep. Er kwam net nog wel een suggestie tijdens het racen achteraf (volgens mij was het Divimus?) om lobby's te splitsen met elk 10-12 spelers. Aangezien het lijkt dat de game vooral moeite heeft met volle lobby's en met 10 man loopt het een stuk stabieler denk ik.

6. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    kunnen we proberen idd.

7. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Lobby met 10-12 man geeft in het begin ook nog wel problemen met joinen hoor (dat is wat ik merkten in het begin met de lobby van Loyall), maar die is ieder geval veel sneller stabiel dan een lobby met 16 man!

Vergt wel wat extra organisatie en er moet een lijn getrokken worden tussen de inschrijvingen, is erg lastig aangezien we nog geen duidelijke resultaten hebben van Project Cars.

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar even mijn idee voor dubbele lobby's voor een competitie na de zomer delen:

2 lobby's, 1 puntensysteem, 1 klassement en wekelijks promoveren en degraderen.

Als voorbeeld nemen we even aan dat een lobby 5 coureurs bevat om het even makkelijk te houden. Dat zou dan 10/12/whatever kunnen zijn

Het idee is dat er een Poule A lobby en een Poule B lobby is. Poule A en Poule B bevatten in dit voorbeeld elk 5 coureurs voor een totaal van 10 coureurs. Er is 1 puntentelling die van Poule A overloopt naar Poule B. Stel dat de puntentelling 10 punten telt en per coureur 1 punt afloopt dan zijn er 10 punten voor de winnaar van Poule A, 9 voor de nummer 2, 8 voor de nummer 3 etc. Vervolgens zijn er 5 punten voor de winnaar van Poule B, 4 punten voor de nummer 2 etc. In feite zijn het zo 2 lobby's aan elkaar geplakt.

Elke week kunnen er 3 coureurs promoveren en degraderen. De top 3 van Poule B schuiven door naar Poule A. De bottom 3 van Poule A degraderen naar Poule B. Mis je een race dan blijf je in dezelfde Poule als je laatste races. Voorbeeld:

Resultaat week 1 Poule A:
    1 Flavourlicious - 10 pts
    2 Divimus- 9 pts
    3 NoriCeramic- 8 pts
    4 N0vaCain3 NL- 7 pts
    5 ColdzeroNL- 6 pts

Resultaat week 1 Poule B:
    1 FuzzySkittle - 5 pts
    2 AZT B Tender - 4 pts
    3 Denvan - 3 pts

4 Pimsmeets - 2 pts
    5 LoyallRonin - 1 pt

Startlijst week 2 Poule A:
    1 Flavourlicious
    2 Divimus
    3 FuzzySkittle
    4 AZT B Tender
    5 Denvan

Startlijst week 2 Poule B:
    1 Pimsmeets
    2 LoyallRonin
    3 NoriCeramic
    4 N0vaCain3 NL
    5 ColdzeroNL

Zo kan je altijd mee doen voor de eerste plek en in Poule B laten zien dat je bij de snelsten thuis hoort door te promoveren. Daarnaast wordt er in Poule A de druk opgebouwd omdat je niet alleen voor punten rijdt maar ook moet proberen buiten de bottom 3 te blijven.

B Tender, FuzzySkittle en f1freaky vinden dit leuk.
  9. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Dat is een tof idee! Maar hoe doe je het wanneer er bijvoorbeeld maar 7 ipv 10 mensen in lobby A zijn? Dan wordt de druk op de personen die wel aanwezig zijn uiteraard alleen maar hoger en meer kans om te degraderen en de week erna minder punten te pakken. Het klinkt oneerlijk en een 'straf' richting de mensen die wel aanwezig zijn.

Ik heb er nog niet goed over nagedacht, maar mijn eerste indruk, zou het dan niet eerlijker zijn om wanneer er 1 iemand niet aanwezig is hem automatisch te laten degraderen naar Poule B en een extra coureur te laten promoveren naar Poule A zodat wel de lobby's gelijk blijven in aantal coureurs.

10. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Ik had al een voorgevoel, van de week al bijna een raam en controller minder, deze game moet echt stabieler worden.

A.K.A ReneNLNieuwvenn

11. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Hier nog 1....mijn controller vlieg ook wel is rond

Over idee van Flavour trouwens.
    Per lobby dezelfde aantal punten instellen zodat iedereen lekker dicht bij elkaar blijft in kampioenschap

12. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ook dat is klinkt niet helemaal eerlijk , theoretisch gezien moet het makkelijker zijn om in Poule B te winnen dan in Poule A. Een overwinning in Poule A moet daarom een betere beloning geven dan een overwinning in Poule B

13. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Jaa nou ja kijk...stel je voor: Als je 2x 3e wordt. En degradeer kan je dag zeggen tegen top van het klassement....daarom denk ik van hou de punten gelijk en laat alsnog de mensen promoveren/degraderen

14. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Dat is dan ook de druk die je hebt die Flavour ook beschrijft dat je elke week wel moet presteren om mee te kunnen doen bovenin anders degradeer je. In dit voorbeeld gebruikt Flavour ook 5 man maar dat zullen er in praktijk wel meer zijn. Bij een 3e plek degradeer je dan niet.

15. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik hanteer ook de 5 spelers per groep....vergeten te zeggen

16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Probleem is dat als je met 10 man per poule rijdt de punten zo onwijs vertekenen als je het voor beide lobby's gelijk zet. iemand die veel 4e wordt in Poule B zal hoger eindigen dan iemand die veel 6e wordt in Poule A terwijl deze coureur veel sneller zou moeten zijn. Wat Divimus zegt is aan de ene kant een prima oplossing maar aan de andere kant zijn kanshebbers voor de titel na het missen van 1 race gelijk kansloos.

Ik wil voor Poule A op 12 man richten. Als er dan 4 niet zijn dan hou je er 8 over. We zouden het kunnen veranderen naar 2 coureurs die degraderen maar dan zijn er ook maar 2 die promoveren.

17. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Wanneer we de lobby van vandaag zouden splitsen zitten we al met 8 man per groep, ik denk dat we richting de 10 kunnen gaan? Dan zou 7 t/m 10 degraderen naar Poule B.

Daarom ook mijn voorstel, wanneer je bijvoorbeeld vaak 5e word met een lobby van 10 man nooit in de 'probleemzone' , wanneer er dan ineens 3 mensen niet zijn en de lobby maar gevuld is met 7 man zou je met je 5e plaats ineens wel degraderen. Dit klinkt niet eerlijk en is het geloof ik ook niet. Daarom zou ik de mensen die niet aanwezig zijn automatisch laten degraderen naar Poule B ipv in de poule laten zitten.

EDIT : Om nog te reageren op @Flavourlicious , Je bent inderdaad kansloos op een kampioenschap als je direct degradeert, maar hoort dat eigenlijk ook niet? Nu zijn we nog wat lief geweest met een resultaat schrappen waardoor je een race kan missen. Als we dit niet zouden doen zou je met 1 race missen ook eigenlijk in de normale situatie al kansloos moeten zijn op het kampioenschap.

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Is ook zo. Even over nadenken en aankijken met de patch.

Maar dit gezeur duwt me steeds meer verder naar PC toe hoor. Lekker met 24 man online in Assetto Corsa zonder een korreltje lag. RaceRoomExperience krijgt binnenkort ook dedicated servers en de 2014 WTCC auto's. :)

19. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Stel er zitten in beide groepen 10 man. Dan krijgt de hekkensluiter van poule A meer punten dan de winnaar van poule B. Natuurlijk degradeert de hekkensluiter dan maar het lijkt me nog steeds niet eerlijk. Denk dat daar wel een beter systeem voor te verzinnen is. Stel er zitten 10 mensen in beide groepen, dan ziet de puntenverdeling er zo uit:

Dus dat de nummer 1 van poule B evenveel punten krijgt als de persoon die in Poule A in het 'rechter rijtje bovenaan' finished. Dus bij een lobby van 8 man krijgt de nummer 1 van poule B evenveel punten als de nummer 5 van Poule A. Het is maar een idee maar zo blijft het seizoen misschien iets spannender. Dan zou je ook makkelijk maar 2 mensen kunnen laten promoveren degraderen (+ als er iemand niet aanwezig is ofzo, die dan sowieso degradeert zoals Divimus al voorstelde). Moet allemaal nog over nagedacht worden natuurlijk maar misschien is zoiets wat.

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ook goed idee.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina