Ok, ik zal geen vrienden gaan maken nu denk ik, maar echt positief over dit vervolg ben ik nog niet. Ik heb pas net een stukje gespeeld, dus ik zal de game vanzelf wel leuker gaan vinden, maar voorlopig ben ik bij lange na niet zo overdonderd als bij deel 1 op dit moment (na 1 level) al het geval was.
De graphics vallen me ergens toch wel tegen. Voor een game serie waarbij deel 1 een paar jaar geleden nog 1 van de mooiste en spectaculairste games was heb ik bij het zien van deel 2 toch wel het idee dat er veel mooiere spellen zijn momenteel. Ik ben niet van graphics, maar van een Gears game verwacht ik toch echt meer.
De game moet veel laden. Vooral tijdens filmpjes is het nu al verschillende keren voorgekomen dat de game even blijft hangen om het filmpje goed te laten zien, wat volgens mij bij het eerste deel ook niet het geval was. Het meest verschrikkelijke op dit moment vind ik de voice acting nog wel. Ik kan me niet herinneren dat de voice acting bij deel 1 ook zo tenenkrommend was als nu het geval is. Vooral de stem van Marcus vind ik nep klinken en ik vind hem eerder lachwekkend dan stoer.
Natuurlijk zijn er ook zat positieve kanten en de grootste is toch wel dat de game nog steeds lekker wegspeeld. Let wel, ik heb weinig tot niets van de "hype" meegekregen. Ik heb geen video's gezien, haast geen screenshots, helemaal niets. Tot nu toe voelt de game meer als Gears of War 1.5. Ik hoop echt als ik straks doorspeel dat het oude vertrouwde sfeertje weer terugkomt en dat op wonderbaarlijke manier de voice acting beter zal worden.
Klik om te vergroten...