1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Gears of War 3] Campaign / Story [Spoilers]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door PePzi NL, 17 sep 2011.

  1. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Uitgespeeld. Wauw. Geen woorden verder.
     
  2. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Wat gebeurd er op het einde van act 3? Is dat het kippenvel, brok in je keel momentje?

    Heb hem al uitgespeeld maar weet niet precies of het nou 3 of 4 was... ;)
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Brok in de keel ja :+ die lange cutscene dus ;)
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dat was inderdaad het mooiste stukje van het spel. Dat muziekje er ook bij, perfect!
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Zo, credits rollen. Mooi einde, al vond ik de SP wel wat tegenvallen. Verhaaltechnisch is het een mooie einde maar vond de eerste vier acts maar matig eigenlijk. Cole Train was weer zwaar geniaal, elke keer een smile als je hem weer hoorde. En Carmine is een baas. _O_

    Wel echt heerlijk hoe Marcus de Locust Queen vermoord. _O_
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ieder zn eigen mening, maar mijn mening is dat dit de beste SP is die ik in jaren heb gespeeld. hoe kan je al die acts nou matig vinden xD, zitten vol actie en verschillende locaties en setpieces. alleen al de cutscenes vormen een dikke rollercoaster ride, geniale sp
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2011
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    SP qua shooters of overall van diverse genres? Vind de actie en verhaal van GoW2 toch toffer eigenlijk. GoW2 > GoW3 > GoW1 qua SP uiteindelijk, en overall beste moment vind ik nog die scene tussen Raam en Kim.

    Uiteindelijk wel drie legendarische games, een van de beste nieuwe IP's deze generatie (Mass Effect vind ik zelf nog toffer). Zit nog genoeg in om te doen in de GoW franchise, ben benieuwd wat het volgende project zal zijn. Natuurlijk zeker dat MS het niet laat eindigen.
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Act 3 Chapter 2

    Lambent Berserker is echt sick, al genoeg keren dood gegaan op Hardcore. Ben benieuwd hoe dat op Insane zal zijn 8).

    Zijn hier nog 'tips' voor of is het echt puur 100x ontwijken en op dat hart schieten.. ?
     
  9. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Eigenlijk wist ik vanaf deel 2 al dat er iets met hem zou gebeuren. Die shit met z'n vrouw veranderde hem op 1 of andere manier.

    En toen die in 3 z'n cogtag afdeed wist ik het helemaal. Er gaat iets gebeuren. Het gaf me echt kippenvel en was eeerlijk waar ontroerd. Ik was hè
    In de coöp. aan het spelen en we waren echt allemaal stil. En toen waa het zo van waaauuw. Wat is dit spel koning....!!!!
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Het einde liet trouwens wel zien dat de
    Locust Queen in ieder geval zeker geen Locust is. Anders zou ze wel dood zijn gegaan door die waves die al het Imulsion en Locust verwoest. Benieuwd of ze nog wat gaan vertellen in de aankomende boeken.
     
  11. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond eigenlijk de single-player toch wel tegenvallen. Veel voelde gewoon ontzettend 'scripted' en dus niet natuurlijk.

    Voice acting vond ik erg gemixed, Prescott klinkt nu een stuk minder goed dan voorheen, ondanks dat het dezelfde voice actor is. Jace vond ik een stem/toon hebben die niet in de wereld van Sera past en Bernie, Sam en Baird klonken meer alsof ze teksten aan het oplezen waren op vooraf bepaalde momenten en dit deed de verbeelding breken. Cole vond ik gewoon irritant. Myrrah ook, maar goed, dat valt dan nog te begrijpen.

    Aan de andere kant was ik weggeblazen door de voice-talenten van Dom en Griffin'. Vooral Dom blinkt uit, eigenlijk de hele serie al, maar was aangenaam verrast met het personage Griffin', ondanks dat het meer een gast uit de matrix lijkt komt hij op de een of andere manier toch over alsof hij perfect in deze game thuishoort. De stem van Marcus vond ik gewoon sterk, zoals altijd. Kortom, een groot kwaliteitsverschil in voice-acting naar mijn mening.

    Ook komt het soms dom over wanneer personages dingen vertellen van wat er zich in de boeken heeft afgespeeld. Voelt dan aan alsof het puur bedoeld is om de speler te informeren en niet dat ze dat daadwerkelijk daar zouden zeggen. Vooral in het begin wanneer ze de disc gaan kijken waar Adam Fenix verschijnt, dat Anya dan schreeuwt: "Marcus!... It's your father!" Oh, echt? Dat zal Marcus vast zelf niet doorhebben. :F: Zo'n reactie zou in een andere situatie met andere personen realistisch kunnen zijn maar hier niet, ik had het idee dat dit puur was bedoeld zodat de speler die niet bekend is met de wereld dit ook meekrijgt.

    De singleplayer had voor mij twee hoogtepunten:
    Wanneer Dom zich opoffert en het level onder water waarin je vanuit de onderzeeër speelt.
    Dat was wel heel goed gedaan, maar het hoogtepunt uit de hele trilogie blijft voor mij de confrontatie tussen Dom en Maria in deel 2.

    Verhaaltechnisch was het allemaal wel in orde en als je puur objectief kijkt naar wat het allemaal te bieden heeft dan zit het allemaal zeker goed in elkaar. Maar ik miste toch echt iets.
    Het einde is wel oké, maar ik had toch echt op iets dramatischer gehoopt, met meer dode 'bekende' personages

    Op Act 1 na vond ik de singleplayer wel sterk, maar zeker niet perfect. Gelukkig maakt de multiplayer, Horde mode en alle extra's en unlockables dit helemaal goed. Het was eigenlijk gewoon een hele goede singleplayer maar naar mijn mening hebben ze de personages expres dommer gemaakt zodat de mensen die niet bekend zijn met de wereld van Sera ook nog dingen meekrijgen.

    Maar goed, nu ik er over nadenk heb ik de singleplayer nooit zo gigantisch goed gevonden, totdat ik het in co-op ging spelen. Op de een of andere manier komt het dan allemaal toch een stuk meer tot leven (terwijl ik juist zou verwachten dat dat meer het geval zou zijn als je in je eentje speelt, omdat je je dan volledig focust op het verhaal) Binnenkort maar eens in co-op spelen dus. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Haha, vooral Sam en Bernie waren echt slecht gecast inderdaad. Claudia Black die Sam inspreekt past echt perfect bij Chloe in de Uncharted games maar hier vond ik haar stem totaal niet passen bij het karakter. Ook Bernie was dramatisch, accent past totaal niet in het Gears universum. Dacht dat Jace eerst door Drake ingesproken zou worden, maar uiteindelijk dus niet thank god maar ook deze voice actor was dramatisch.

    Cole blijf ik zelf het tofste vinden qua voice acting imo. :cool:
     
  13. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, Claudia Black deed het ook geweldig in Dragon Age: Origins als Morrigan vond ik, paste daar perfect maar hier vond ik het echt niet passen.

    Trouwens nog een ander punt wat ik niet echt begrijp, gaat over de Lambent.
    Zogenaamd is het een grote verrassing dat Imulsion lambency veroorzaakt. Maar met een beetje gezond verstand hadden Marcus en Dom dat echt al wel kunnen bedenken.
    In deel 1 bezoeken ze een oude Imulsion facility en opeens komen ze Lambent Wretches tegen. In deel 2 lopen ze met een Brumak een tijdje door Imulsion en de Brumak wordt lambent. Ze varen in de Hollow op een boot en gaan door imulsion-fume, en de Locust die hen achtervolgd gaat de andere kant op omdat ze bang zijn voor die imulsion. Daarvoor zagen ze al dat Locust bang waren voor Lambent Locust, en blijkbaar het enige waar Locust echt bang voor zijn. Daarnaast zie je in deel 2 ook die lambent-vloeistof kruipen en het lijkt ontzettend veel op imulsion. Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, is er in de boeken vaak imulsion te vinden bij die lambent stalks. Lijkt mij meer dan genoeg reden om aan te nemen dat lambency en imulsion onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Het probleem is dat voor mensen die die boeken niet hebben gelezen er dingen vaag zullen zijn, dus ze moesten wel af en toe dat soort dingen erin zetten, "Marcus its your father" "I stole a disc from Prescott" terwijl ze dat allang wisten. Dat is het grootste probleem met het verhaal van Gears en wat ik eerst al zei, hoe gaan mensen al die gebeurtenissen weten als je de boeken niet kent. Trescu komt op het laatst en als je niks heb gelezen denk je ook van who teh fuck is that? Gorasni? Wie? Vectes?

    Zelfde over de Queen
    Geen antwoord op gegeven en hoogstwaarschijnlijk in de komende 5 comics, maar als je die niet leest weet je het nog niet

    Maar ik vond geen van de stemmen irritant of slecht gecast hoor. Je kan het slecht ingesproken vinden af en toe, maar slecht gecast zijn ze niet. Snap ook niet hoe jullie het niet vinden passen in het Universum van Gears. Wij hebben hier op de wereld toch ook 3.298 verschillende accenten? Bernie had ik precies zo een accent verwacht, ze komt uit "Australie" toch, al die islanders hebben zo een accent (Tai, Padrick Salton) en zelfde van Sam, die komt uit een soort Groot Brittanie volgens mij. Ik miste wel Mac, had verwacht dat hij bij Bernie zou zijn

    Dat immulsion
    Lambency veroorzaakte wisten ze wel, ze waren er alleen niet achter dat het een levend organisme was. Hoffman dacht toch dat die lambency een biologisch wapen was gecreeerd door Prescott en co en dat dat op de disc zat. Enige die het een beetje doorhad was Baird, hij zat toch al te zeiken dat het zoiets zou zijn en hij geinfecteerd zou raken, daarom zegt ie ook in de game dat hij het goed had geraden
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  15. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja in die boeken lees je wel dat ze dat accent hebben. Dat was mijn probleem er ook niet echt mee, maar het klonk gewoon niet natuurlijk, alsof heel veel van die voice actors dit voor het eerst deden, terwijl bijvoorbeeld dus de stem van Sam al in meerdere games de stem heeft ingesproken...
    Ik merkte echt een enorm verschil in die stemmen die ik noemde en de stemmen van bijv. Marcus en Dom. Dat ze zo'n accent hebben klopt inderdaad, maar vond het soms toch weer iets overdreven. Maar goed, vooral dat het niet altijd goed ingesproken is was mijn grootste probleem ermee.

    En dat de imulsion een levend organisme is hadden ze toch echt wel kunnen raden toen Delta zag dat het zich voortkroop naar een nieuw organisme in Gears 2. Lijkt mij genoeg reden om aan te nemen dat het een parasiterend organisme is in ieder geval.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Baird is ook de enige die dat opmerkt. Hij zegt het ook nog is in 1 van die boeken maar hij heeft niet de tools om het uit te zoeken toch? Met zn toilet als bureaustoel
     
  17. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja geloof het wel, maar vind het wel vreemd aangezien Delta het allemaal met eigen ogen zag gebeuren in deel 2. Maar goed, is verder ook niet heel belangrijk. :)
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Klopt wel beetje wat je zegt, volgens mij eerste x dat ik dat zag dacht ik direct is het een levensvorm. Maar ja.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Op hardcore in 1 keer gehaald.

    Had zelf een sniper en lancer. Voordat hij sprintje trekt op het hart schieten en dan naar de zijkant rollen. Het duurt wel echt lang maar moeilijk is het zeker niet aangezien je in het midden nog een gebouw hebt staan waar je mooi omheen kan lopen om de aandacht van de berserker naar je teammates te verplaatsen.
     
  20. TobiasBB

    TobiasBB "Great banter"

    Berichten:
    1.918
    Leuk Bevonden:
    198
    Eind act 3:
    Vond het wel een mooi filmpje, dat je Dom zichzelf 'opoffert' om de rest te redden. Zat samen met iemand anders en we waren allebei helemaal stil. Vond het wel jammer dat ie doodging, maarja niks aan te doen.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011

Deel Deze Pagina