als je de veteranen op gears forum moet geloven vinden ze het juist leuk.. meer uitdaging.. tis toch voor noobs dat wapen
Was DBS niet een ander soort wapen? Ik begrijp wel waarom het irritant is. Echter, het wegrennen als ze missen is misschien een denkfout. Als ik mis, dan zoek ik meestal dekking of rol ik weg om te herladen om vervolgens weer aan te vallen. Ik speel daarnaast anders, vind ik. Ik gebruik meestal mijn hammerburst en ik probeer zo veel mogelijk te spotten en mijn team te helpen. Het is wel zo dat ik veel cover gebruik. Ik vind niet dat je hier zoals bij CoD moet rondrennen. Campen doe ik IIG niet, want daar is geen zak aan. Tenzij ik bij KoTH de cirkel verdedig. Dan blijf ik meestal wel rondom de cirkel...
@thundercrash Hmm muaa, als dit vaak bij je gebeurd doe je toch wat verkeerd. Je kan aan iemand zien of hij een DBS heeft of niet. Als mensen je kunnen flanken of van achter kunnen aanvallen, dan kijk je gewoon niet vaak genoeg om je heen. Als iemand btw met een shotgun van achter op je af komt rennen dan kilt hij je ook wel, zelfs zonder perfect reload, een retro lancer pakt je ook etc.. Onthoud gewoon dat een DBS een lange reload time heeft, in die tijd kan je een paar keer op hem schieten. Verder moet hij heel dichtbij komen voor de down of kill! Zie je iemand meteen DBS om 't hoekje benader 'm dan met een boogje, hij loopt jouw richting op, nu heb je 1-2 schotmogelijkheden. En dat zelfs met hard aim!
Hmm, DBS is voornamelijk een hit or mis wapen. Mis je dan ben je vaak fucked behalve als je als een mongool gaat weglopen. Zelf gebruik ik altijd de tradi shotgun maar voor ''noobs'' en ''veteranen'' is het zeker wel een leuk wapen om mee te prutsen. Alleen aimen (wat ik altijd doe) suckt keihard met dat wapen.
Het is bedoeld voor noobs, maar wanneer de goede spelers ermee aan de haal gaan dan is het gewoon zwaar ergerlijk. Zo was er gisteren iemand die ik 1 ronde zag spelen met de DBS en de andere met de Gnasher, met de DBS was ie constant bezig met van die hit & run en camp zooi en ging ie ook dik positief. Volgende ronde pakt ie de gnasher en heb ik hem compleet van de kaart gespeeld, kon praktisch rondjes om hem heen bouncen. In mijn ogen is de DBS gewoon net zoals Armor Lock uit Halo Reach, een gimmick die erin is gedaan om de wat mindere spelers mee te laten komen (opzich geen punt, ligt eraan in welke mate) maar zal het gewoon geabused worden door de betere spelers. Word zo leuk dadelijk in execution om tegen teams te spelen die de DBS gebruiken. Achja, Digger + Incendiary grenades!
Over armor lock hebben we het weleens gehad ma'ja. Ach ze moeten nog veel aanpassen voordat die DBS echt goed gaat werken. Opzich is hij wel balanced met een erg lange reload time en dat je maar 1 schot krijgt. Ik blijf nog wel genieten van het gevloek in onze party als weer iemand dood gaat door een DBS. (totdat ik zelf begin )
Is de DBS nou de Sawed Of dan? De shotgun die heel lang moet reloaden maar die vrijwel alitijd van dichtbij een instant kill betekent? Zo ja..die is fucking irritant idd. Ventjes die gewoon de hele tijd achter een pillaar of muurtje wachten en je dan slachen zodra je het hoekje om wil, even is leuk...maar de hele tijd? Pfffff... Zelf moet ik erg wennen aan de shotguns, ik heb vaak dat ik iemand van dichtbij probeer te killen met één van de shotguns maar de andere speler gaat dan als een gek zigzaggen en wegrollen en ik knal de hele tijd mis dan. Heeft puur met oefenen te maken i guess. En ik ben nooit echt een team dm speler geweest, met Gears 1 nog wel een beetje maar met Gears 2 is het eigenlijk voornamelijk Horde geweest voor mij steeds.
Op papier is ie inderdaad wel 'balanced'. Echter is het natuurlijk wat de community ervan maakt, en dat is op dit moment een erg frustrerend wapen. Geef mij maar ouderwetse Gnasher vs Gnasher battles i.p.v dat ik gelijk moet maken dat ik weg kom wanneer ik een DBS user zie. Blijf erbij dat het me het slimste lijkt om de DBS een pick-up te maken, één aan elke kant van de map (a la pistol spawns zoals nu) en pistols een kiesbaar onderdeel te maken van je loadout. Vanavond trouwens weer online Night?
stel het voor op het epic forum ! ik ben het er wel mee eens. 1 iemand is niet zo erg.. maar een heel team vol sawed off's is gewoon niet leuk :{
een team ermee is ook niet zo erg als ze die down ability weghalen. wat ik nu vaak heb is het ik ontwijk 1, maar die 2e downed me terwijl ik wel afstand genoeg hield.. maar bij execution gaat dat kutwapen minder gebruikt worden.. daar zijn de nadelen van missen en doodgaan te groot omdat je niet respawned een pickup weapon ervan maken is al 200x voorgesteld op epic forum.. maar gaat niet gebeuren, tis een loadout weapon en net niet sterk genoeg voor een pickup, torque, boomer, nades, digger, flames, dat zijn pickups.. en die pistols zijn ook rete sterk in de juiste handen, als je van boltok een loadout weapon maakt is het feest
Is wel de bedoeling om vanavond weer ff te spelen! (of Mortal Kombat) Moet wel zeggen dat de beta me weer echt een Gears 1 gevoel geeft met de extra's van 2. (meatshield etc) Echter had ik wel liever gezien dat het terug ging naar 4 vs 4. (en dat we execution even konden testen)
de "goede" spelers redden zich wel tegen de DBS toch? die hoeven zich hier niet druk te maken dat ze weer hard geowned worden door de DBS na een potje KOTH of TDM. KOTH met een Gnasher rond de circel is geen kunst, maakte gisteren 4 kills met 1 magazijn.....tja wat heet overpowered....wat dat betreft is de DBS meer n uitdaging door de reload. DBS als pickup, tja waarom niet...ben bang dat het alleen dan maar rushen wordt naar die plek...heb je wel gelijk je gnasher battles.
Hoezo is een shotgun in CQC overpowered? Hier zijn ze voor bedoeld.. In KOTH moet je inderdaad 1 gebied verdedigen.. Tis toch logisch dat je in dit ene gebied je shotgun pakt en niet met je lancer gaat lopen schieten?
klopt, echter 4 kills in zeer korte periode gaat je met een DBS never nooit lukken, (maybe 3 ineens als ze dicht bij elkaar staan is mogelijk heb ik gehoord) gnasher biedt die mogelijkheid wel door snellere fire rate. vandaar dat deze ownt in de KOTH