De game op zich was ook helemaal niks mis mee. De gameplay van Gears is gewoon heel erg vet, en sowieso mijn favoriete multiplayer game ooit. Het was alleen zo slecht geregeld allemaal. Men heeft zoveel TU's nodig gehad, en nog voelt de game niet af.
Deel 1 was gewoon erg goed. Deel 2 is ook heel goed, maar het heeft zoveel matchmaking problemen, netcode problemen, slechte wapen balans (de shotgun is echt te overpowered met Client Side Hit Detection, Sniper is door slechte hit detection niet eens waard om voor te gaan) en nog meer random bullshit dat het soms gewoon niet meer leuk is. Als deze problemen verholpen zijn, heb je naar mijn mening een perfecte multiplayer game.
Omdat er Dedicated Servers zijn aangekondigt, ben ik niet meer zo bang voor de lag bullshit momenten. Het enige waar ik me bij Gears 3 echt druk om maak is wapen balans. Ik heb het gevoel dat de bayonet charge van de Pendulum Era Lancer erg irritant en overpowered gaat worden. Ook de Double Barreled Shotty ziet eruit als een camp wapen, wat heel veel mensen gaan gebruiken om achter een muurtje mee te schuilen en dan in een schot 1 of meerdere mensen mee neer te knallen. En nu las ik laatst nog een heel erg domme feature van de smoke grenade. Als je iemand tagt met de Smoke, gaat hij in DBNO (Down But Not Out), waar slaat dat op?
Maarja, tijdens de beta kunnen we allemaal onze feedback geven op de multiplayer. Ik ga dat ook zeer zeker doen, want ik heb wel een ding geleerd: Epic zijn helemaal niet te beroerd om naar de fanbase te luisteren. En mocht de MP alsnog niet leuk zijn, dan kan ik altijd nog terugvallen op Horde, Beast Mode en uiteraard ook de altijd mooie campaign
.
Klik om te vergroten...