1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gears of War [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
  2. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat nog een nieuw stukje over Gears of War op InsideGamer
    Ik zet het even in spoiler, omdat het nogal een lap tekst is:+

Gespeeld | 29 september 2006 - Eigenlijk had de X06 ook X0-Gears of iets dergelijks kunnen heten. Het Microsoft event stond weliswaar bol van de topgames, maar één game stak er qua entourage en aandacht toch bovenuit: Gears of War. Deze shooter is dé 360-game van eind 2006 (17 november) en daar liet de uitgever op de X06 geen misverstand over bestaan. Het spel was niet alleen flink vertegenwoordigd in de games hal, maar had op het feestje op de eerste dag zelfs een eigen plekje gekregen. En terecht.

gamenaam screenshot gamenaam screenshot
    gamenaam screenshot gamenaam screenshot
    Toch is het gevaarlijk om zonder nadenken lyrisch te zijn over Gears of War, want laten we eerlijk zijn: Microsoft doet heel goed zijn best een flinke hype te creëren rond die game. Maar niet zonder reden. Het is al vaker gezegd en ik kan slechts bevestigen: Gears of War is grafisch top. De charactermodels, het design, de actie, de emoties en uitdrukkingen op de gezichten van de personages en natuurlijk de scherpte zijn een lust voor het oog. Maar Epic kan behalve mooie dingen ook goede dingen maken. Dat werd wel duidelijk toen we zelf – na maanden en maanden jaloers te zijn geweest op Jaap, Kris en Marvin, die op de E3 al konden spelen – met de game aan de slag gingen.

Op de X06 werden alle facetten van het spel belicht. Op de showvloer was de singleplayer speelbaar en in een meeting room kon er lekker tegen elkaar geknald worden. Geen van beide heeft een duidelijke voorkeursbehandeling gekregen, waardoor beide kanten van het spel meer dan de moeite waard zijn.

In de singleplayer begin jij, Marcus Fenix, in de cel, waar je door het leger waar je nu voor vecht bent ingegooid. Je wordt door een vriend (genaamd Dom) bevrijd en begint je strijd tegen de The Locusts, rare wezens die van onder de grond komen (voor de details kun je de eerdere impressies nog even doorlezen). Vanaf dat moment is het een komen en gaan van actiemomenten. Het is echter niet zo dat je alleen maar aan het rondrennen en knallen bent: Gears of War vraagt wel enig tactisch inzicht van de speler. Zo kun je met de A-knop makkelijk van dekking naar dekking gaan. Dit is echt een must, want dekking is letterlijk je leven in het spel. Dat je daarbij af en toe een tikkie oploopt omdat je wel erg hard tegen een muurtje aanknalt met je lichaam, moet je dan maar voor lief nemen. Cliff Bleszinski, oftewel CliffyB: “Als ik een shooter speel, dan gaat alles me te langzaam. Ik loop naar een muur toe en druk dan op een knop om dekking te zoeken, maar ‘in het echt’ zou ik dan allang dood zijn. Als er kogels op mij afvliegen, duik ik liever als een gek tegen het dichtstbijzijnde punt van dekking aan.” Die benadering zie je goed terug in Gears of War en mede dankzij de relaxede en simpele besturing werkt dat heel goed.

Sowieso zit Gears of War controller-technisch goed in elkaar. Neem bijvoorbeeld de Y-knop. Door een druk op die knop, kijk je automatisch naar je ‘point of interest.’ Dat kan bijvoorbeeld een deur zijn waar je heen moet of een vijandelijke heli die overvliegt, maar ook een van je metgezellen die gewond op de grond ligt en die jouw hulp nodig heeft. Het is een handig trucje om de gamer duidelijk te maken waar hij op dat moment mee bezig is – dat wil in het heetst van de strijd nog wel eens wat op de achtergrond raken. Een handig hulpstukje dus, zeker voor mensen die niet dagelijks een shooter spelen. Overigens maakt Gears of War daar zelf een scheiding in. In plaats van makkelijk, normaal en moeilijk kun je kiezen voor Casual of Hardcore (en Insane, maar die is niet direct beschikbaar), corresponderend met de ‘status’ die je jezelf zou toekennen als speler van shooters.

gamenaam screenshot
    Simpele besturing en de keuze voor Casual betekent echter nog niet dat het spel makkelijk is. Als je even vergeet je dekking te houden en besluit maar gewoon te knallen, overleef je niet lang. Gelukkig kun je jezelf soms een handje helpen, bijvoorbeeld tijdens het herladen. Als je herlaadt, gaat er een balkje lopen, met daarin een bepaalde zone. Stop je het balkje daarin, dan doe je een quick reload en kun je sneller weer schieten. Echter: mis je de zone, dan loopt je geweer even vast en duurt het juist langer! Deze ‘minigame’ is niet verplicht, maar soms wel handig. Wel is het een slim trucje om een stukje passieve gameplay - je zit normaal gesproken gewoon te kijken hoe iemand aan het herladen is - in actieve gameplay te veranderen. Een ander hulpmiddeltje is de manier waarop je granaten gooit; je ziet precies waar je granaat neer gaat komen. CliffyB: “Ik word een beetje moe van lukraak granaten gooien in de hoop dat ze komen waar je ze wilt hebben. Een soldaat weet echt wel hoe hij een granaat moet gooien, dus ik vind dit wel zo makkelijk.”

Het grootste gedeelte van het killen zul je vast zelf voor je rekening nemen, maar de aanwezigheid van teamgenoten is van groot belang: ”There is no ‘i’ in team”. Je teamgenoten houden zich goed staande, voornamelijk dankzij de sterke kunstmatige intelligentie. Die AI komt ook terug in verschillende vijanden, al kregen we op de X06 voornamelijk knalvoer voor onze guns. Dit maakt de singleplayer in elk geval nog boeiender en meeslepender, mocht dat nog niet genoeg het geval zijn.

Eigenlijk is Gears of War zonder de multiplayer-modus al een dijk van een spel. Je zou de multiplayer dus kunnen zien als extraatje, maar daarmee doe je het spel echt tekort. Epic heeft gekozen voor een kleinschalige aanpak: een laag aantal spelers op een klein speelveld. Dat speelveld (in dit geval: Canals) herbergt een aantal plaatsen die zich bij uitstek lenen voor vuurgevechten. Opvallend was vooral dat er niets aan te merken viel op de balans tussen de Coalition of Ordered Governments en de Locust Hoard, iets wat bij veel multiplayer-games vóór de launch toch vaak wel een probleempje is. Qua losse elementen – denk aan wapen-types en variatie in mappen – lijkt de multiplayer van Gears of War een standaard invulling te hebben, maar de heel eigen gameplay van het spel zorgt toch voor een unieke ervaring en op zo’n moment is het jammer dat je op een event als de X06 maar beperkt tijd hebt voor elk spel.

Ik denk dat ik de halve site wel zou kunnen vullen met verhaaltjes over Gears of War, maar dan ga ik ook deuren intrappen die al zo vaak zijn opengezet, bijvoorbeeld door Kris in zijn E3 impressie van Gears of War. Feit is dat de Gears of War dé trekpleister van deze X06 was en logischerwijs ook dé 360-game van deze winter wordt. Op 17 november verschijnt de game in de winkels en ik heb me inmiddels aangesloten bij de grote groep gamers die nu al niet meer kan wachten op deze datum!

Hier het originele artikel en ook nog wat screens bij het artikel. Zo te lezen komt het helemaal goed:thumbs: , maar daar zat ik ook niet over in:cool:

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
  4. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat heb ik ook, echt vet irritant. ik heb geprobeerd de high res en de low res filmpjes en met de low res kwam ik zowaar 30 seconden verder dan bij high res.
    en het irritantste is nog wel dat ie niet te downloaden is, IGN zou beter zijn werk moeten doen.

5. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
  6. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Vind de voorkant van de gewone versie eigenlijk wel wat stoerder:)!
    Of zijn dat nog niet de officiele Boxarts?

7. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Half. Plaatje is hetzelfde, maar het doosje is afgerond aan de onderkant.

De prijzen bij Dynabyte zijn trouwens niet zo bijzonder hoor. Limited edition zonder klantenkaart €63,-

Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  8. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Multiplayer details:
    * De multiplayer mode, genaamd War Zone, zal bestaan uit 4 tegen 4 Deathmatch duels. De strijdende teams betreffen enerzijds Execution en anderzijds Resurrection. Verdere informatie zal binnenkort volgen.
    * Er zullen acht multiplayer maps beschikbaar zijn.
    * Er zal naar verwachting downloadable content komen.
    * In de spectator mode zul je altijd een lopende game kunnen betreden en ook weer verlaten. De plaats die je verlaat wordt door de CPU overgenomen.
    * De schermdeling in de co-op mode is horizontaal. Tevens is co-op via Xbox Live of System Link mogelijk.
    * Wanneer je partner overlijdt kan hij door een ander weer tot leven worden gewekt.
    * In co-op zijn verschillende achievements te behalen.
    * Epic games streeft naar een co-op mode voor 4 man. Dit zal wellicht gebeuren in een eventueel vervolg op Gears of War.

Bron

9. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het spel zou gekocht hebben, zou het voor de MP zijn, maar als ik dit zo lees, is die echt niet de moeite waard!

10. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Wat!!? Je hebt de game vast niet echt gevolgd. Vanaf het begin af aan heeft Epic games gezegd dat ze zich puur gaan richten op de singleplayer. Het is zelfs heel lang zo geweest dat er geen multiplayer zou komen. Gears of War is dan ook echt een type Halo 1; geweldige singleplayer en een 'aardige' bijkomstigheid in de vorm van een multiplayer.

Sfeer is ook heel belangrijk in Gears of War en dat zul je alleen maar goed kunnen ervaren in een singleplayer campaign.

11. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet in waarom de MP zo heel slecht is hoor? Leg mij eens uit;)

12. Real_Guru

Real_Guru Guest

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Plus dat die feiten over de multiplayer allang bekend zijn.
    Tis niet zo uitgebreid als Halo, maar uit de previews te lezen is de multiplayer ook behoorlijk vet. Het spel draait om dekking zoeken, dus 4 vs 4 is perfect. Anders wordt het een chaos en gaat niemand dekking zoeken

14. Real_Guru

Real_Guru Guest

Net zoals bij graw ! die btw Niet leuk is online =) athans het is niet hetzelfde als de sp. en als ze de elemten uit de sp nu wel in de mp hadden gebruikt zou graw al een stuk beter zijn. (online)
    En daar heeft cliffy b. wel van geleerd en hij pakt het dus slimmer aan.

een nieuwe trailer op gametrailers.com
    ja niet geheel nieuw maar nu is het wat duidelijker.. het is gewoon het demo lvl wat we al tijdens de e3 hebben gezien maar nu is het wat duidelijker.

Site!

neem zelf maar even een kijkje

Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2006
  15. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    eindelijk mijn vraag beantwoord, lijkt me erg tof omdat via Xbox Live te doen \o/

Edit: kwam er trouwens nou nog een preorder actie van Microsoft uit?

Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  16. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    vraagje,wat voor sterf-animaties zitten in het spel?
    saint's row animaties, of van die hele neppe GTA-animaties??
    ik kan het niet zien door al dat bloed :9

17. Real_Guru

Real_Guru Guest

18. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    amai das den sjieksten trailer die ik al gezien heb van GOW ;) kan echt niet wachten tot 17november :mad:

19. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    danke sjeun voor die filmpjes! 8)

20. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Laatst bewerkt: 1 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.