Ik snap eigenlijk niet wat zo erg aan die loadout is, dat vind ik namelijk één van de interessantste twists aan Judgment. Al sinds deel 1 is het eerste wat ik doe als de match begint met de D-pad naar links drukken en een sprong maken. Ik gebruik de lancer echt zelden en ik heb met de pistol sneller mensen down (nu dus gewoon dood) en je kunt zodra je iemand vermoord hebt of een power-up tegenkomt meteen je pistol ruilen voor een 2e primary dus wat is het probleem? Als je puur een Gnasher speler bent wordt het juist interessanter omdat je nu in het begin gelimiteerd wordt in je keuze en alleen pussies hebben een Lancer nodig from the get go. In deel 3 ben je juist oppermachtig omdat je meteen vanaf het begin 2 wapens hebt die beide uitblinken in twee gebieden, CQC en ranged battles en hiermee wordt ook o.a. de speler gemotiveerd om zo snel mogelijk een power weapon te bemachtingen.
Dan hebben we ook nog eens geen vertragingen meer tijdens het uit cover gaan e.d., de Longshot is weer zoals in deel 1, alle schoten komen weer uit het midden van je scherm zoals bij deel 1, je kunt weer schieten vanuit de roadie run zoals bij deel 1, geen active damage boost meer die vanaf de eerste seconde van de match al misbruikt wordt, geen stopping power meer, geen asymetrische maps meer waardoor matches ook heel anders gespeeld worden en je dus ook niet vanaf de andere kant van de map neergeknald kan worden met een Lancer.
Wacht het gewoon af in plaats van de game af te branden op vroegere ervaringen en veranderingen waarvan je nog niet zeker bent of het de game ten goede komt of niet. En als je Gears 3 niet goed vindt moet je misschien maar gewoon stoppen met de franchise want afgezien van wat balance issues (Retro+Stopping Power, Sawed off) is dat gewoon verreweg de beste van de drie qua movement, mechanics, de Gnasher en wallbouncing. Dan kun je hier ook over vijf jaar nog wel klagen over hoe verschrikkelijk de franchise is geworden terwijl je de laatste 2 games al kut vond terwijl de enige game die jij goed vindt van de drie, de titel is waar ze 2 maanden aan de MP hebben gewerkt en het er achteraf snel in hebben gestopt.
Laatst bewerkt: 19 feb 2013