geeft de gamecube de genadeslag aan de xbox met metroid prime!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door diazull, 12 nov 2002.

1. Somnium

Somnium Guest

De teamleider van het voormalige Perfect Dark/GoldenEye team zit bij Zoonami! :) En de rest van de crew zit bij Free Radical Design! Dus de nieuwe Perfect Dark word niet zoals het was!

2. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand is onvervangbaar hoor, de twee grootste mensen zijn gebleven bij Rare. Niet dat dit zaligmakend is hoor, want Daikatana komt ook van een zeer getalenteerd persoon ( Quake 1 anyone ?? ), maar we kunnen het beste wachten totdat we zelf gespeeld hebben voor met een oordeel te komen. ( en dus ook voor Metroid Prime )

3. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt erop dat Metroid dus WEL Xbox vernietigend is.
    er zijn nu al diverse sites die de game een 9,7 of hoger geven. Dit is redelijk uniek te noemen, want zelfs Halo had niet zulke recencies.

4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4

Het lijkt erop dat splinter-cell dus WEL GC vernietigend is.
    er zijn nu al diverse sites die de game een 9,7 of hoger geven. Dit is redelijk uniek te noemen, want zelfs metroid-prime had niet zulke recencies.

Dit is natuurlijk een eindeloze discussie, ieder console krijgt zijn toppers, maar dat we elkaar het licht in de ogen niet gunnen!

5. Munch & Abe

Munch & Abe InsideGamer.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Idd... Wees blij met Console only toppers.... Ga echter niet andere consoles er proberen mee te bashen.

MP lijkt me idd een ontzettend kewle game.... Net als Halo 2/Net als SC... Echer moeilijk met elkaar te vergelijken /doe ik dan ook niet :)

Naast mijn xbox wordt binnenkort ook een Cube aangeschaft; Dit betekendt nog meer gamesplezier in huize Munch :)

mzzl Munch and Abe

6. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    'Naast mijn xbox wordt binnenkort ook een Cube aangeschaft; Dit betekendt nog meer gamesplezier in huize Munch '

i envy you....

7. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0

Lol Rinus, SC is lang niet zo orgineel en uniek als MP. Btw komt SC ook op pc. Het zou nog lulliger worden als hij een tijd later alsnog op de GC zou komen. Nee Splinter Cell is ZEER ZEKER geen GC killer.. Maar of MP dat wel is voor de Xbox.. ik weet het niet hoor. SC is wel een strakke game, maar geen unieke topper. (Ik heb hem herhaaldelijk gespeeld dus ik kan het weten)

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Genadeslag???

Misschien een speldeprikje...
    Ik heb een Xbox en een Cube, en ik moet zeggen dat het spelaanbod voor de Cube echt triest is...
    Zeker als je al een Xbox hebt is er echt weinig reden om een Cube of Cubegames aan te schaffen....

Misschien dat Metroid een spel is om te kopen...
    Maar dan nog is het gemiddelde gamesaanbod op de XBOX vele malen beter....en blijft het bij de Cube bij enkele positieve uitschieters....

9. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    WTF....
    Slappe lijst??? :confused: :{
    2 Games?????

Ik had eerst over deze post heen gelezen, maar ik ga eventjes een beter lijstje maken.. :9

Fable= Grootste en meest ambitieuze RPG aller tijden..
    Panzer Dragoon Orta = Topper begin 2003, deze game is zelfs één van de grootste games van Sega...
    Mechassault = Topper... Je hoeft het niet leuk te vinden, maar dat hoef je ook niet van Halo.. ;)
    Unreal Championship = Topper
    Steel Batallion = 'Beste (meest realistische)Mechgame die er maar is...
    Splinter Cell = Smash Hit van 2002 voor Xbox
    Halo 2=Smash Hit 2003?
    Ninja Gaiden = Shinobi is er waarschijnlijk niets bij
    O-To-Gi = Japanse topper waarschijnlijk.. Zeer Sfeervol..
    Project Gotham Racing 2 = Online... Topper
    APEX = Gran Turismo 3 beater???
    Tao Feng = Fighter met eindelijk de optie om iemand zijn arm te breken... kan best wel eens een grote game worden.
    Perfect Dark Zero = Hier heb ik wel vertrouwen in..
    Kameo = Idem Dito
    Starwars: KOTOR = Grootse Starwars RPG... Is Topper
    Starwars: Galaxies = """" """" """" ""ÖNLINE!!!!!! Gigantische topper..
    Psychonauts = Tim Schafer is de maker.. TOPPER..
    Tork = Interessante Platformgame
    Thousand Land = Japans, vreemd, lemmingsachtig, humor.. Lijkt me zeer origineel..

En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.. Dit zijn in ieder geval de games waar ik op wacht en vele anderen..
    Als je dit een slap lijstje noemt begrijp ik je helemaal niet meer.. :cool:

10. Dokterh

Leuk Bevonden:
    0
    Zo kunnen we wel dagen doorgaan, maar dit alles is weer gebaseerd op jou mening cyberpunk. Hetzelfde als dat het op mijn mening is gebaseerd.. Kijk: de meeste games zeggen veel mensen geen reet, klaar, is een feit. Als jij al bij het eerste spel (Fable) zegt dat het het grootste en meest ambitieuze RPG aller tijden wordt, dan weet ik dat je poep praat en een dikke fanboy bent. Want de beste RPG is gewoon zelda/final fanasy (Jij mag hem het beste vinden hoor). Dan b.v APEX, wat zeg je? :confused: wie of wat is APEX?? heb het ff opgezocht ziet er wel strak uit. Maar, het zegt me weer heel weinig. Misschien worden al deze games wat jij voorspeld, maar het zegt me gewoon geen reet. Dus wat ik je wil zeggen is, ik mijn mening jij jou mening.. Maar de meeste games uit jou lijstje zijn behoorlijk onbekend.
    Oja, UC= topper ja.. maar het is gewoon een UT2003 kopie en das jammer

Dit is mijn lijst
    HALO 2=top
    Splinter Cell=top/semi top
    vooruit Unreal Championship=cool

P.S Nintendo heeft een nog ergere lijst.

Metroid Prime=top
    Zelda=top
    ???=niet veel :p

11. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    dat is omdat jullie gasten niet into the cube zijn.. jullie zeiken dat nintendofans alleen Metroid en Zelda aan kunnen dragen als toppers.. maar wat doen jullie? juist, ook alleen maar splinter cell en fable.. niet zeiken dus.. ik post zo wel even een lijst killer-aps..

kijk dit zijn ook van die nutteloze posts.. het enige wat je doet is argumentloos de gamecube bashen.. beargumenteer nou es! zeg dan dat de stijl van de nintendo games niet aanstaat ofzo..
    ik kan dat goed begrijpen aangezien iedereen z'n eigen mening heeft, maar de fase van 'cube=kut, xbox=da bomb' zijn we toch al ontgroeid hoop ik?

lijstje cube games:

-Zelda *drool*
    -metroid *drool*
    -Mario kart (weinig over bekend, word vast een strakke game)
    -Soul Caliber (DOA3 Killer)
    -Resi 0 t/m 4 (met 4 als nooit eerder uitgebracht sequel)
    -F-zero (*drool* beste racegame krijgt een nextgen facelift van de meesters van amusement vision)
    -Phantasy star online (of hij hier uitkomt is nog de vraag.. wel een vet spel)
    -FF christal Chronicals.. (final fantasy back to it's roots)
    -1080 avalanche (amped is er niks bij)
    -starfox armada (lylat wars 2)
    -Animal Forest (vaag, maar extreem amusant)
    -wat capcom games ergens anders op dit forum.. namen weet ik niet precies, zien er ook veelbelovend uit..
    -wario world (ziet er weer geinig uit)
    -vexx (zegt jullie waarschijnlijk niets: is coole platformer/adventure met graphics zoals rare ze maakt, van acclaim)
    -mario party 4 (hiephoi)
    -Super Monkey Ball
    -Between good and evil (meesterlijke rpg, weet alleen niet zeker of het een exclusive is)
    -galleon (weet ook niet zeker of dit een exclusive is)
    -too human (lang niks van gehoord, vond 'm in een lijst previews, van de makers van eternal darkness ziet er weer mooi uit: 80 uren gameplay :D:D)

astu.. alleen maar exclusives

dat lijstje xbox games dat hierboven genoemd werd is ook leuk, maar om nou te zeggen dat daar veel herkenbare titels in staan?

zelda is eigenlijk geen RPG, tis een AARPG, een action adventure rpg.. fable lijkt me trouwens wel heel veelbelovend hoor..

Laatst bewerkt: 25 nov 2002
  12. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Niets fanboys aan mij hoor.. Heb niets tegen de andere consoles of iets dergelijks... Maar je zegt tegen mij dat ik een fanboy ben als ik zeg dat Fable de origineelste en meest ambitieuze RPG is ooit gemaakt.. Ik kan je vertellen dat ik op het moment voor 300% gelijk hebt.. Hier is niets fanboysachtig aan, dit is omdat Peter Molyneux het hele systeem gaat veranderen.. Ik raad om eventueel een preview van de game te lezen, dan snap je misschien waarom ik het zei. Ik zeg nergens dat die beter is dan Zelda of Final Fantasy aangezien die nog niet uit is en ook anders is. :) Dus ik raad aan om voortaan eerst te kijken wat ik zeg dan dat je mij tot fanboy bestempelt.. (Dat is denk ik één van de ergste dingen die je bij mij kan doen..) :9

Neem een kijkje op de frontpage.. Ze hebben net een hands-on preview van Panzer Dragoon Orta, kan je zien wat voor een game het is.

Het enigste wat ik eigenlijk kan zeggen is idd dat het mijn mening is, maar daarnaast ook die van vele andere mensen. En dan bedoel ik niet de forumleden.. Dan heb ik het over journalisten wereldwijd.. IGN, Gamespot, Gamespy, Power Unlimited en ga zo maar door. Allemaal kennen ze de titels en allemaal weten ze dat deze titels barsten van de potentie om zeer groot te worden mits ze goed worden uitgewerkt. Dat ze onbekend zijn maakt niets uit, Halo was ook onbekend. Of tekken.. Was ook onbekend.

Wat ik bedoel is dit: Voordat je een lijstje tot slap bestempelt moet je wel weten welke games het zijn, doe je dat niet.. Dan ben je oneerlijk bezig om het zomaar te zeggen.

Je komt uiteindelijk op hetzelfde lijstje neer idd.. maar mijn lijstje had meer dan Fable en Splinter Cell..

Dit lijstje is zeker goed.. Alleen Soul Calibur, Galleon en Vexx zijn multiplatform.. Maar min of meer zeer goeie titels.. :)
    Maar voor de leek zou het ook een onbekend lijstje staan.. Is in principe hetzelfde als met het Xbox lijstje.. Je kent het of kent het niet.. Ken je het niet? Oordeel niet zeg ik maar.. :9

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    soul calibur kwam toch alleen in de arcade en op de cube uit? dat dacht ik toch..

(ik had het btw over Super monkey ball 2 in m'n lijstje..)

14. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Niks nutteloos, ik liep eerst ook te zeiken over het gamesaanbod op de Xbox. Toen kwam Deathrow en had ik niks meer om te zeiken....
    Toen ging ik maar weer naar m'n Cube kijken....
    Sommige spellen die daar op komen zijn wel orgineel...maar veel van die spellen (ook uit jouw lijstje) zijn opgefriste klassiekers....

Kijk naar Zelda, ik ga 'm vast wel kopen (ik heb die Cube tenslotte) maar dat is gewoon Ocarina of Time in een nieuw (Cel-shaded) jasje!!

Daar koop je toch geen console voor?
    Maar ja, ik hou van twee dingen (wat games betreft dan...):
    1.) Racespellen
    2.) Orginele (maar wel goede) spellen

Van beide punten moet ik zeggen dat de Cube in mijn ogen niet zo best scoort....

En kijkend naar je avatar zie ik hier maar 1 fanboy!!

15. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Soul Calibur komt gewoon overal op uit..
    Beste fighter aller tijden hopelijk.. :9

16. Dokterh

Leuk Bevonden:
    0
    Peter Molyneux is voor mij echt een grote 0, waarom? Black & White: een van de meest gehypte games, en een van de meest grote rampgames die gemaakt is.. Oke veel mensen de game cool, maar ook O, ZO veel mensen vinden hem zo erg sucken.

Maar toch zeg je weer, ja zelda en FF zijn anders. Hallo, zelda en FF zijn ook RPG's ! :) En nu is het opeens weer anders. Naja whatever, de preview ziet veT uit.. Daar heb je gelijk in.. Misschien ben je geen die hard fanboy maar je bent heeel erg pro xbox en veeeel minder pro GC.. (tja eigenlijk moet het zelf weten ;) )

17. Somnium

Somnium Guest

Mijn lijstje Cube games:

Metroid Prime (meesterlijk)
    Resident Evil 2 (creepy)
    Resident Evil 3: Nemesis (creepy)
    Skies of Arcadia Legends (zeer goede RPG)
    Resident Evil Code: Veronica (creepy)
    1080°: Avalanche (beste snowboardgame sinds het eerste deel van 1080)
    Wario World (leuke platformer)
    Legend of Zelda (topper)
    Rayman 3 Hoodlum Havoc (lijkt mij phatte game)
    Product Number 3 (Perfect Dark Zero beater :p)
    Soul Calibur 2 (vervolg op de beste fighter!)
    F-Zero GC (super racegame)
    Final Fantasy Crystal Chronicle (FF op de CUBE!! totally tits!)
    Killer 7 (ziet er stoer uit en is van Capcom)
    Mario Kart for GameCube (uiteraard weer een supergame)
    Mario Tennis (ook weer een subtopper)
    Marionette (nog niet zoveel over bekend, maar ik verwacht er veel van)
    Pokemon Game (topper natuurlijk!!)
    Resident Evil 4 (creepy)
    Splinter Cell (yay! SC op da Cube :p)
    Star Fox Armada (star wars rogue squadron 2 beater?)
    Tales of Phantasia RPG (weer een super RPG offcourse)
    Too Human (ziet er subliem uit en het verhaal is goed)
    Virtua Fighter Quest (topper natuurlijk)
    Mario Party 4 (yay)
    Animal Crossing (op en top nintendo)
    Super Monkey Ball 2 (vervolg op een topper)
    Between Good & Evil (ziet er goed uit)
    Phantasy Star Online 1&2 (zeer goede RPG)
    Namco RPG (Namco heeft nog een naamloze RPG aangekondigd en dat word zeker een topper, Namco kennende)
    Camelot RPG (de makers van Golden Sun (topper) zijn ook met een RPG voor de Cube bezig, ook een potentiële topper)

Met Skies of Arcadia Legends, Final Fantasy Crystal Chronicle, Tales of Phantasia RPG, Phantasy Star Online 1&2, de Namco RPG en de Camelot RPG heeft de GameCube de beste RPG's op z'n release lijstje staan :)

Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2002
  18. Dokterh

Leuk Bevonden:
    0
    Somnium, heel veel van die games zijn vet onbekend.. dat zijn echt niet allemaal toppers hoor.

19. Somnium

Somnium Guest

Onbekend voor jou, maar voor hardcore gamers zijn de meeste games niet onbekend :)
    De GameCube heeft gewoon de beste exclusieve titels in handen!
    Kijk eens op de doosjes van jouw Xbox games, op hoeveel doosjes staat Only on Xbox?

20. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    splintercell komt trouwens al in het 1e kwartaal van 2003 op de gamecube......

Deel Deze Pagina