Daar gaat de laatste hoop op een goed F1 spel voor de xbox. Laat microsoft dan maar exclusieve deals maken met de FIFA, NBA, NHL, NFL, ATP en iedere andere sport waarvan een goed spel te maken valt. Om Sony eens flink te naaien.
Hoezo is dit voor de PS2 bezitters goed nieuws??? Ik snap niet hoezo een console bezitter er beter van wordt dat een game/licentie exclusief voor hun console is...als er maar goed werk aan wordt verricht....en tis niet stangen, maar als ik zou kunnen kiezen voor een game op een nieuwe console of op een oude wil ik em zeker op een nieuwe....als de PS3 straks uit is wil ik toch ook liever een game op de PS3 dan op de PS2/xbox/cube...(nu heb ik 't even niet over de xbox next, of cube2 natuurlijk)
Exclusief is juist slecht nieuws of het nou om xbox of ps2 gaat want het haalt een gezond stukje concurentie weg. En al helemaal als een titel door verschillende bedrijven afgeleverd wordt. Zo is bv NFS heel goed overgekomen op de ps2 maar DTM is op de xbox weer stukken beter.
Dat er een exclusiviteitsdeal bij een game-reeks wordt gesloten (zie GTA) daar kan ik inkomen. Maar dat de FIA dit doet is echt heel.. vreemd en triest (voor niet PS2 bezitters). Ik bedoel, GTA niet kunnen spelen op de Xbox is jammer, maar er komen wel andere spellen die erop lijken die de moeite waard zijn/zullen zijn. Maar het is totaal on-interessant om een nieuw F1 spel te ontwikkelen dat is gebaseerd op het 2001 seizoen als het 2004 is. Dit vind ik van de FIA toch behoorlijk kortzichtig. Tuurlijk zullen ze een grote zak met geld van Sony hebben ontvangen, maar op deze manier verlies je veel goodwill bij andere gamers (en dat zijn er veel). Stel je voor dat alle rechten voor alle voetbalclubs/spelers die in een game gebruikt mogen worden de komende 4 jaar naar de Xbox zouden gaan. Dat zou ik persoonlijk ook niet vinden kunnen..
Errr... nee. EA heeft een deal met de FIFA, NBA enz. Want hoe wil je anders verklaren dat er ook een NBA Inside Drive X, een NBA 2KX, een PES X, een NHL 2KX enz wordt uitgebracht elk jaar door andere uitgevers als EA? Dat kan natuurlijk niet als EA de exclusiviteit op al deze "bonden" zou hebben.