1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen gratis games voor 299€

Discussie in 'Algemeen' gestart door Hi..., 29 apr 2002.

1. Graveman

Graveman Geest verkenner

Leuk Bevonden:
    0
    Bouncy Bouncy Bouncy toch...

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat we dat reward pack krijgen. Ik wil je er alleen maar van overtuigen dat het de intensie van MS was, whatever die dingen ook qua inkoopsprijs hebben gekost, om de prijs op 26 april te verlagen. Iedereen die hem dus voor die tijd zou hebben gekocht heeft hem volgens MS niet voor 299 gekocht maar voor 479. Als je dit wel hebt gedaan heb je mazzel.

Enne Ricobah,

Met die blaren bedoel ik dat MS er waarschijnlijk geen rekening mee heeft gehouden dat er een heleboel mensen zijn die hem voor 26 april hebben gekocht voor de lagere prijs. Dit zullen er veel zijn, juist omdat die prijs ze laag was. Die mensen hadden hem niet gekocht als hij nog 479 had gekost. Dit is dus een extra investering voor MS, ziehier de reden van de blaren.. dat het MS als multinational een biet zal zijn, en het tevens voor een dosis xtra publiciteit heeft gezorgd doet hier geen afbreuk aan. Onvoorziene kosten zijn onvoorziene kosten.

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Het is inderdaad de intentie van MS op de Xbox op 26 april goedkoper te maken. Het was de intentie van de winkels om dat een week eerder te doen! Dat bedoel ik dus steeds.

De Xboxen die in die ene week verkocht zijn voor 299 heeft MS natuurlijk voor de normale prijs aan de winkelier geleverd. In dat geval geeft de winkelier dus de korting.

Na de 26e heeft MS de Xbox voor een lagere prijs aan de winkelier geleverd welke ze gewoon verkoopt. Dan is het dus MS die korting geeft.

MS houdt zich inderdaad een beetje van de domme als je ze vragen stelt over de prijs. Ze doen net alsof ze denken dat de Xbox voor de 26e voor 479 werd verkocht. Ik heb hem zelf in maart al voor 333,- gekocht.

Anyway, de grote vraag is in ieder geval beantwoord, iedereen krijgt de reward pack!

3. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    RE : Graveman wrote...
    Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat we dat reward pack krijgen. Ik wil je er alleen maar van overtuigen dat het de intensie van MS was, whatever die dingen ook qua inkoopsprijs hebben gekost, om de prijs op 26 april te verlagen. Iedereen die hem dus voor die tijd zou hebben gekocht heeft hem volgens MS niet voor 299 gekocht maar voor 479. Als je dit wel hebt gedaan heb je mazzel .

Het woord MAZZEL staat al op de Xbox site met grote koeie letters ! Hier is al lang over nagedacht door MS en een ADVIES prijs staat altijd toch nog los van de werkelijke prijs....
    Dus ik begrijp de mensen gewoon niet die alles tegen spraken in het begin...

4. Pijiu

Pijiu pfew

Leuk Bevonden:
    0
    juist, ik snap niet hoe mensen dr bij komen dat je die reward pack niet krijgt als je maar 299 voor je box hebt betaald...
    ik heb m nog net ff op t laatst, de 25e, gehaald. wist t ook niet zeker maar heb ff XBOX zelf gebeld. zij zeggen dat je de reward pack gewoon krijgt omdat de winkels voor de 26e de prijs op eigen initiatief hebben verlaagd, en daar heeft microsoft helemaal nix mee te maken. de bon is niet om te kijken wat je er voor betaald hebt, maar voor de late inzenders om te kijken welke DATUM er op staat, anders kan elke heino wel zo'n formulier voor juli gaan opsturen...

ATLA$ Pijiu

5. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Extra investering? Extra opbrengst zul je bedoelen. Nogmaals: MS heeft die dozen al verkocht, dat de winkeliers 'm vervolgens onder de adviesprijs verkopen gaat niet van de marge van MS af. En zoals je zelf al zegt: MS heeft een hele hoop extra Xboxen verkocht, juist omdat-ie zo goedkoop was tussen 20-4 en 26-4 (119 euro na aftrek van het Reward Pack). Veel mensen die 'm anders niet hadden gekocht - ook niet voor 299 - hebben er in die week toch maar eentje aangeschaft. Voor 119,- kun je 'm namelijk echt niet laten liggen. Maar al die mensen hebben natuurlijk niets aan een console zonder games, dus de softwareverkoop krijgt een ferme boost. Conclusie: MS heeft door het 'prijzenoorlogje' van de retailers extra goede zaken gedaan. De winkeliers draaiden immers op voor een verkoop van de Xbox ver onder de adviesprijs en MS heeft er in 1 klap talrijke nieuwe softwareklanten bij. Tel uit je winst!

Laatst bewerkt: 5 mei 2002
  6. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    En wat denken jullie van xbox live? Zoals iemand anders hier al zei: MS weet nu precies welk serienummer bij welk adres hoort van ALLE xboxen in Europa (in iedergeval de landen waar deze actie loopt). Waarom denk je dat je apart moest aangeven dat MS partners wel/niet contact met je mogen opnemen? Wat denk je dat dat oplevert aan reclame en dergelijke? Daarnaast kunnen ze nu meteen zien hoeveel mensen er nu al een breedband aansluiting hebben zodat ze ook meteen weten hoeveel mensen er straks in aanmerking kunnen komen voor xbox live. En wat denk je dat ze daar aan gaan verdienen? Ik denk dat straks niet de slimme consument lacht om die reward pack maar MS omdat ze nu informatie hebben die ze anders nooit hadden kunnen krijgen.

7. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    >> Ik denk dat straks niet de slimme consument lacht om die
    >> reward pack maar MS omdat ze nu informatie hebben die ze >> anders nooit hadden kunnen krijgen.

ja, ik vind het ook niet erg dat Microsoft gelijk een soort marktonderzoek erbij doet. Daar neem ik graag 2 spellen en een controller voor in ontvangst ;)

Zelf vind ik online gamen wel leuk ( Counterstrike ! ) dus kom maar gauw met die online service van MS :9

Ze moeten immers weten of er voldoende vraag naar is en of er genoeg mensen snelle internet hebben...

ps : die velden waren niet verplicht voor de Reward Pack :+

8. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Meestal worden je gegevens doorverkocht zonder dat je er zelf iets voor terugziet, dus dit vind ik niet zo erg. Van mij mogen ze ook wel weten dat ik breedband heb hoor.

Trouwens, als je de registratiekaart opstuurt weten ze ook al een heleboel van je.

9. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik... informatie wat heel bruikbaar is voor MS maar wat ze alleen op een manier als deze konden krijgen...

Deel Deze Pagina