Ach... Het lijkt er op dat Geert Wilders een beetje een zielig mannetje aan het worden is... Met alle respect, ik heb hem af en toe gezien buiten zijn politieke redeneringen, en dan is hij best een aardig mens... Maar als hij de witte bokkepruik op zet, verandert hij in een duiveltje... Hij lijkt een beetje te lijden aan het Dr. Jekyll en Mr. Hyde syndroom... Met een ketchupeffect probeert hij de Islam rood te kleuren... Maar hij vergeet dat het Christendom en alle zogenaamde "waarden" die hij blijkbaar in de Joods-Christelijke normen ziet zelf vol is van moord en doodslag... Door alle eeuwen heen...
Ik heb een beetje het vermoeden dat Geert Wilders niet tegen zijn politieke verlies kan, en probeert kostte wat kost de aandacht op zich te richten... Omwille van wat? Dat hij buiten de demonisering van de Islam - als onder te schijten etiket - niets beters weet? Laat hij maar oppassen voor de waarden die hij ziet in de Nederlandse politiek, want langzamerhand proberen de gestrenge Christenen weer een vingertje in de pap te krijgen in de politiek... Het CDA en die ChristenUnie spelen onder één hoedje met de PvdA... Ik heb de PvdA altijd gezien als een partij die opkwam voor de arbeiders, voor de verdrukten... Maar ze houden netjes hun mondje als de Christen-gezindten opeens hun zogenaamde waarden weer willen introduceren in het kabinet... Dat abortus niet meer zou mogen, dat euthanasie verboden zou moeten worden en het homohuwelijk in de ban moet worden gedaan...
In plaats van dat Wilders zijn vrijheidspraatjes ook daar eens tegen richt, nee, hij ziet alleen maar de Islam als potentieel gevaar, terwijl onderhand het Christen-front probeert de pilaren van de bevochten vrijheden weer onder de maatschappij weg te zagen... Ik zeg niet dat de Christenpartijen alles fout doen, begrijp me goed... Maar ze willen wel diverse zaken die met vrijheid te maken hebben weer terugbrengen naar hun "Bijbelse" normen en waarden... Dat betekent dat we de tijd langzamerhand weer terug gaan zetten naar de jaren '50 van de vorige eeuw, misschien wel naar de jaren '30... Toen de priesters en dominees het voor het zeggen hadden... Destijds werd je publiekelijk verstoten als je een tienermoeder was en sprak men er schande van als opa - ineenkrimpend van de pijn smeekte om in te mogen slapen... En over homo's nog maar te zwijgen...
Het is de vraag of Wilders zijn kruistocht wel voert tegen de juiste vijanden van de vrijheid... Hij zoekt een zondebok, maar waarom? Denk daar maar eens over na!
Laatst bewerkt: 18 mrt 2007