[Geheugenmodules] Upgraden naar 1024 MB RAM

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mvdstam, 8 mrt 2004.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, ik heb trouwens besloten om toch maar voor Deze te gaan. Hijs wel 89 euro maar wel een hele goede (Corsair)

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    De Athlon 2000+ heeft waarschijnlijk een FSB van 266 (of misschien al 33:cool:, daar zit denk ik PC2100(DDR200) of PC2700(DDR33:cool: in ipv PC3200(DDR400).

Kijk even in het boekje van je moederbord wat er in gaat. Meestal werkt PC3200 ook wel op lagere snelheid, maar vaak geeft dat problemen icm andere modules. Dan moet je die 256 er uit laten, maar dat heeft toch weinig invloed naast die 1Gb. Dat extra bankje zorgt dan voor meer problemen dan dat het aan performance oplevert. (Timingprobs voor het aansturen van zoveel geheugenbanken etc.)

Ik heb Twinmos en het werkt perfect. Gekocht bij Informatique. 1Gb dual channel kit. Kingston en Dane Elec zijn ook goed. Corsair is goed maar erg duur.

Merkloos zou ik niet doen.

3. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt voor je reactie :D Maar dan Twinmos is dus ook goed, dan doe ik dat, want dat scheelt toch weer een paar pleuro's.

Maar wat jij zegt is dus dat ik memorykaarten moet kopen met 333 Mhz?

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Hij weet het niet zeker dus ik zou eerst even zeker weten welke pc je moet hebben. Wat is je moederbord? Dan kijk ik wel even voor je.

Het lijkt mij overigens ook iets van 333 mhz op pc 2700 maar dat weet ik niet zeker. Geef de naam van je moederbord maar.

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Het is een ASRock, AMD K7 (VIA) maar ik weet niet welk type

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    achter die k7 moet nog wat... kmoet dat echt weten anders kan ik t niet zeggen...

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Goedkope Kingston 333 Mhz PC2700 512 MB:

Klik

85 euro, goedkoop en goed merk > Ik kan alleen Twinmos met PC3200 vinden

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Hm ja die is goed maar als je ff de volledige naam van je mobo opzoekt kan ik zeggen of die pc drop past.

9. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Is dat opzoekbaar in Windows? Ik heb nl. geen boekje ervan (tweedehands comp)

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wacht ik heb em al denk ik: (Plaatjes staan op internet :D)

K7VT2

Laatst bewerkt: 9 mrt 2004
  11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
  12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt iets niet, kvat ff niet wat want volgens mij kan zon ding wel prima pc 2100... kvat niet wat ik nou verkeerd begrijp :|

EDIT: Sorry, ik wordt nu door mn pa van de pc afgesleept, morgen weer vroeg op, er is vast nog iemand anders die je eruit kan helpen en anders kijk ik morgen middag wel even voor je.

13. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn van die Asrock borden waar allebij (SDRam en DDR) op kan geloof ik, dus check dat ff. Anders de hele pc meenemen naar de winkel en dan vragen. Moet je wel een echte computerzaak nemen, geen dixons of dynabyte natuurlijk..

14. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Jup, de K7VT2 heeft SD en DDR, maar ik wil DDR omdat dat net ff beter is. Ik heb het zelf ff opgezocht en na lang graven in de site van ASRock kreeg ik dit:

DDR 266/200

Supports both DDR and SDRAM memory modules to provide you best flexibility and save your cost.

OMG DDR 266/200 idd oud bakbeest 8) enig idee waar ik nog geheugen kan krijgen van dit kaliber?

Enne, Amarant bedankt voor je hulp :D

15. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Sorry voor de mededeling, maar met meer ram krijg weinig snelheidsboost in spellen. Voor XP heb je gewoon 512 mb nodig en dan loopt alles goed.

Ik heb namelijk nooit meer als 450 mb full load gehad. Spaar je geld en geef het uit voor een betere videokaart om je spellen op full te zetten.

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hoef ik niet, aangezien ik dezelfde als als jij krijg :D

17. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dus je gaat er 1 gig ram in zetten, een radeon 9800 XT en dat nog steeds op een amd 2000+???

Koop dan een nieuwe proc en gebruik het geld van de 9800 XT voor een 9800 pro. Dan heb je meer snelheidswinst dan met een amd 2000+ en een 9800 XT.

18. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat er geen nieuwe proc op kan. Je kan dan beter CPU+Mobo+Geheugen in 1 keer kopen, alles op elkaar afgestemd. Heb je gelijk PC3200 (DDR400) geheugen, een snellere FSB en een beter moederbord.

Ik heb 1Gb ram en dat loopt wel eens tot het randje, vooral bij meerdere programma's tegelijk en fotobewerking etc.. Bij games merk je er idd weinig van, 512Mb of 1Gb.

19. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    8)

Een hele nieuwe PC?

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Komt t eigenlijk wel op neer... maar hij heeft wel gelijk. Dat moederbord van je is echt heel oud. Met een nieuw moederbord zal alles beter draaien...

Deel Deze Pagina