Gelekte info over Xbox 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Patrol, 25 aug 2004.

  1. ilovebees

    ilovebees Blood Gulch....

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    van mij mag de design et echte worden kwijl kwijl
     
  2. MasterZao

    MasterZao 11/11/2004

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    De XboX2 wordt een zware bak, das te zien, maar PS3 doet ook hetzelfde, en die wordt misschien nog wel zwaarder. En voor €600 gaat natuurlijk niemand (behalve de hardcoregamers) de XboX2 kopen. Ik koop m pas als ie flink afgeprijst is, en als Halo3 *kijkt alvast in de toekomst* uitkomt;)
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    uhm...hoop zooi in dat artikel...


    er zit nu een 733 mhz processor in, geen 700mhz.
    tis toch een IBM, geen Intel Processor...
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan ben kun je bij de release al meteen goed in de buidel tasten ;)
    Halo 3 zal wel bij de release van X2 uitkomen. 1+1 = 2 voor die mannen :9

    Als Halo2 de game van deze Xbox gaat worden (wat velen denken) dan zal X2 bij de release samen met H3 als warme broodjes over de toonbank gaan *)
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2004
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    don't think so. de xbox 2 komt al over 1,5-2 jaar...
    halo2 hebben ze 3 jaar over gedaan...

    anders wordt de game (net als halo (1)) weer afgeraffeld en minder mooi dan het had kunnen zijn.
     
  6. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    halo 2 premium edition ? could be..
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Halo 3 zal inderdaad lastig worden. Ik denk eerder aan de Xbox 2 in de zomer, met PGR3 en wat onbeduidende publiekstrekkende games. Met Halo 3 als kerstrelease (belangrijkste moment voor verkoop van consoles).

    Die prijs moet omlaag, maar bij elke console brengen ze hem uit voor een hoge prijs om van de hardcore gamers te profiteren. De mensen die hem per sé direct willen hebben, gaan bij vrijwle elke prijs overstag.

    To9en ik nog minder andere hobby's had kocht ik consoles direct, zoals de Dreamcast. Toen wilde ik ook alle games hebben. Ik ben nu voorzichtiger.

    Ik heb na de Dreamcast lang moeten twijfelen welke console ik wilde hebben, de Gamecube sprak me aan, de Xbox ook, maar om de games te spelen die ik goed vind moest ik beide aanschaffen. Ik kocht de Xbox te vroeg wat prijs betreft, maar het is wel zo dat alleen Halo via Multiplayer me in die paar maanden zoveel plezier heeft bezorgd dta die extra centen het waard waren. Wat blaat ik,eigenlijk... hebbe hebbe hebbe......
     
  8. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Of halo 3 is al in ontwikkeling :cool:
     
  9. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we geen halo 3 zullen zien tijdens de lauch maar perfectdark van rare.

    En zoals een ander al zij een halo tijdens kerst. Dat zou eens een hele vette strategie kunnen zijn.
     
  10. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoop juist dat ze weer met wat originele games komen naast al die eeuwige sequels.
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    bron tweakers.net
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ach ja, pc's worden steeds meer gebruikt om op te gamen, consoles worden steeds meer gebruikt als multimedia-apparaat/pc. Zolang ik geen Windows op de Xbox krijg ben ik blij:D
     
  13. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja, heb ik ook gelezen. Wat ik ervan begreep is dat je in de toekomst met de PC ook op XBOX Live kan. Hoop dan wel dat ze bedoelen alleen op het netwerk van Live tegen andere PC-gamers, en niet dat je als xbox-gamer tegen een pc-gamer moet spelen. Anders wordt je met FPS natuurlijk afgemaakt, als xbox-gamer.

    Ik vond dit artikel hier over de longhorn en de xbox2.

    Ook gamers mikpunt van Longhorn

    De game-afdeling van Microsoft mag dan zijn handen vol hebben aan de Xbox en zijn opvolger, toch wordt ook tijdens de ontwikkeling van Longhorn gedacht aan spelfanaten. Het bedrijf studeert op een systeem om de 'spelprestaties' van een pc duidelijk te maken. De afstand tussen pc- en Xbox-platforms wordt kleiner.

    Vooral beginnende gebruikers kunnen soms moeilijk inschatten of een spel goed zal werken op hun pc. Microsoft heeft daarom het plan opgevat om samen met hardwareverkopers aan nieuwe pc's cijfers mee te geven. Een level 7 machine is bijvoorbeeld een goed uitgeruste computer met een high-end grafische kaart om games goed te draaien.

    Aangezien het hier gaat om een marketingsysteem, zullen de aanduidingen waarschijnlijk alleen verschijnen op nieuwgekochte pc's van bepaalde fabrikanten. Het is onduidelijk of ook kleine pc-bouwers er gebruik van kunnen maken.

    Het plan wordt pas echt zinvol als softwarehuizen op de verpakking van hun games aangeven welk niveau of level vereist is. Nu geven spelmakers meestal een minimale configuratie aan. Gamers zonder technische bagage kunnen daaruit niet altijd goed afleiden wat ze kunnen verwachten. Gesprekken tussen Microsoft en spelmakers zouden aan de gang zijn over details van het waarderingssysteem.

    De game-afdeling van Microsoft heeft nog meer plannen om het leven van spelfanaten te vereenvoudigen. Windows Graphics and Gaming general manager Dean Lester legt uit dat er in het bijzonder aan twee typische kwesties wordt gesleuteld.

    Om te beginnen wil Microsoft af van de installatieprocedure die bij telkens bij een nieuw spel moet worden doorlopen. Het probleem is dat games steeds meer bestanden op een schijf zetten - soms meerdere gigabytes - waardoor die procedure lang kan duren. Lester zou zien dat de ervaring lijkt op die van een spelconsole: games die vrijwel onmiddellijk na het insteken van de cd-rom speelbaar zijn.

    Een ander probleem dat aangepakt moet worden, zijn volgens Microsoft de complexe driverupdates voor grafische kaarten. Hoewel zowel ATI als nVidia op dit gebied al forse vooruitgang hebben geboekt, blijft het te ingewikkeld, zegt Lester in een interview met onze collega's van Gamespot.

    Xbox 2
    Zoals bekend zullen het Windows- en Xbox-platform in de toekomst dezelfde ontwikkelingsomgeving gebruiken, XNA. De synergie stopt daar niet: Longhorn zal alle randapparatuur van Xbox 2 aankunnen en gamers zullen ook op het Xbox Live-netwerk kunnen spelen. Nu is Live nog volledig afgeschermd van andere platforms.

    Ook de volgende versie van DirectX verschijnt pas als onderdeel van Longhorn. En dat roept interessante vragen op: want als Longhorn DirectX 10 gebruikt en Xbox 2 óók, is de volgende Xbox dan gebaseerd op Longhorn? Het antwoord van Lester: het karakteristieke Microsoft "no comment".
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2004

Deel Deze Pagina