1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Gerucht] Microsoft gaat voor Blu-ray in Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door shd, 19 feb 2008.

  1. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    'Microsoft gaat voor Blu-ray in Xbox 360'
    Gerucht | 18 februari 2008 - Ondanks dat Toshiba vandaag met een officieel statement komt waarin het ontkent HD-DVD te lozen, ziet Microsoft, een van Toshiba's partners, de bui al een tijdje hangen. Het lijkt nu toch overstag te gaan en in te zien dat HD-DVD de strijd gaat verliezen.

    Medewerkers van Microsoft hebben dit verklaard tegen Smarthouse. Deze overstap zou er namelijk voor moeten zorgen dat de Xbox 360 kan blijven concurreren met de PlayStation 3, die al vanaf het begin een Blu-ray-speler aan boord heeft. Door deze Trojaanse methode zijn er over de hele wereld dus een groot aantal Blu-ray-spelers verkocht, en dit heeft dan ook tot grote verkopen geleid. Filmmaatschappijen en onlangs ook steeds meer grote retailers erkennen de voorsprong van Blu-ray en gaan voortaan alleen Blu-ray verkopen.

    Nu Microsoft deze berichten natuurlijk ook heeft vernomen, lijkt het al in te spelen op deze negatieve trend voor Blu-ray. Peter Moore, destijds vice-president van Xbox, liet op de CES 2006 al weten dat mocht het nodig zijn, er dan een Blu-ray add-on voor de Xbox 360 zou komen. De kans dat Microsoft ook voor een ingebouwde Blu-ray-speler gaat is klein, aangezien het verwacht dat downloads in de HD-markt van groot belang zullen zijn.

    bron:

    http://www.psonly.nl/nieuws/14154/Microsoft_gaat_voor_Blu-ray_in_Xbox_360/

    Hoe gaat dit zich nu weer ontwikkelen....
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Leuke bron ;) leuke comments ook op die fanboy site!

    Maargoed dat daar gelaten, ik wacht nog steeds op een Xbox 360 met Hologram disc add-on, ik boycot Blu-ray omdat het toch niet de opvolger word van de dvd.
     
  3. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm oke.. Maarja ik heb toch al een Blu-ray speler (PS3 )
     
  4. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook maar toch vind ik dat als je je klantenkring een format voorlegt dat je ze wel trouw moet blijven.
    Maar goed we zien het wel weer.
     
  5. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Zolang nog niets officieel is blijven het maar geruchten.
     
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ben ik het niet meer eens.
    Ms ziet gewoon in dat HDDVD de verliezer is en gaat nu voor de BR .
    Kunnen ze weer zeggen dat ze het beste formaat aanbieden.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er komt geen interne blu-ray speler in de xbox 360, als deze er komt wordt het een add-on. Waarom? De lees snelheid van de blu-ray speler is te traag om data af te lezen. De Xbox 360 is ontworpen om de games af te spelen via een DVD speler, zodat deze niet lokaal geinstalleerd hoeft te worden.

    Dit gerucht is niet gebasseerd op feiten en dat bewijst maar weer eens dat psonly een slechte bron is voor nieuws feitjes imho.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Inderdaad, hij wordt gewoon extern. Waarschijnlijk gewoon net als de HD-DVD player. En trouwens, wat een fanboy reacties. Ik lach me kapot hier..!
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Helaas staat het niet alleen op psonly, maar bijvoorbeeld ook op tweakers, zie hier. Die bron vertrouw ik toch al iets meer. Maar goed, als hij komt zal hij inderdaad extern zijn en ik juich het van harte toe :). Zo langzamerhand begint het bij mij te kriebelen om prachtige hd films te bekijken op mijn scherm, maar om nou alleen voor de blu-ray een ps3 te halen gaat met ook wat ver...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb ik denk ook dat men met een blu-ray speler komt. Microsoft heeft de geruchten nog niet bevestigd.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Het lijkt mij ook wel het verstandigst. HD-DVD flopte gewoon, dan lijkt me het logisch dat MS overstapt op Blu-Ray. Iets wat Peter Moore ook al een keer (Voor z'n vertrek naar EA) had aangegeven dat het wellicht mogelijk was in de toekomst.
     
  12. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    De strijd lijkt gestreden. Dikke pech voor de mensen die een HD-DVD speler hebben gekocht, want Toshiba erkent zijn nederlaag en geeft HD-DVD op. Een Blu-Ray speler voor de Xbox 360 lijkt dus helemaal niet zo'n onwaarschijnlijk idee.

     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inmiddels is het officieel:

    Bron: Toshiba Japan
    Toshiba Announces Discontinuation of HD DVD Businesses
    19 February, 2008


    Company Remains Focused on Championing Consumer Access to High Definition Content

    TOKYO--Toshiba Corporation today announced that it has undertaken a thorough review of its overall strategy for HD DVD and has decided it will no longer develop, manufacture and market HD DVD players and recorders. This decision has been made following recent major changes in the market. Toshiba will continue, however, to provide full product support and after-sales service for all owners of Toshiba HD DVD products.

    HD DVD was developed to offer consumers access at an affordable price to high-quality, high definition content and prepare them for the digital convergence of tomorrow where the fusion of consumer electronics and IT will continue to progress.

    "We carefully assessed the long-term impact of continuing the so-called 'next-generation format war' and concluded that a swift decision will best help the market develop," said Atsutoshi Nishida, President and CEO of Toshiba Corporation. "While we are disappointed for the company and more importantly, for the consumer, the real mass market opportunity for high definition content remains untapped and Toshiba is both able and determined to use our talent, technology and intellectual property to make digital convergence a reality."

    Toshiba will continue to lead innovation, in a wide range of technologies that will drive mass market access to high definition content. These include high capacity NAND flash memory, small form factor hard disk drives, next generation CPUs, visual processing, and wireless and encryption technologies. The company expects to make forthcoming announcements around strategic progress in these convergence technologies.

    Toshiba will begin to reduce shipments of HD DVD players and recorders to retail channels, aiming for cessation of these businesses by the end of March 2008. Toshiba also plans to end volume production of HD DVD disk drives for such applications as PCs and games in the same timeframe, yet will continue to make efforts to meet customer requirements. The company will continue to assess the position of notebook PCs with integrated HD DVD drives within the overall PC business relative to future market demand.

    This decision will not impact on Toshiba's commitment to standard DVD, and the company will continue to market conventional DVD players and recorders. Toshiba intends to continue to contribute to the development of the DVD industry, as a member of the DVD Forum, an international organization with some 200 member companies, committed to the discussion and defining of optimum optical disc formats for the consumer and the related industries.

    Toshiba also intends to maintain collaborative relations with the companies who joined with Toshiba in working to build up the HD DVD market, including Universal Studios, Paramount Pictures, and DreamWorks Animation and major Japanese and European content providers on the entertainment side, as well as leaders in the IT industry, including Microsoft, Intel, and HP. Toshiba will study possible collaboration with these companies for future business opportunities, utilizing the many assets generated through the development of HD DVD.
     
  14. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Blu-Ray is toch van Sony of heeft een grote deal met Sony gemaakt? Denk dat ze er daar alles aan willen doen om dit tegen te gaan?!
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Lijkt me best wel een logische actie van MS, en als HD-DVD dood is... Waarom zouden ze dan nog wat doen met die add-on... :confused: (wel lullig voor de mensen die zo'n ding hebben)

    @LookMyCar,

    Ik weet niet wie dat ooit gespost heeft hier, maar als je na gaat alle sony laptops etc draaien op windos vista/xp. Waarom zou MS dan geen blu-ray mogen gebruiken?
     
  16. UmbraAlias

    UmbraAlias Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft zal nu wel blij zijn dat ze in het begin niet voor een interne HD-DVD speler gegaan zijn;)!

    @LookMyCar
    Blu-Ray is toch een grote samenwerking tussen een aantal grote bedrijven (Philips heeft er ook mee te maken bijvoorbeeld), dus ik denk niet dat Sony daar iets in te zeggen heeft.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sony (Sony is niet de enige in het Blu-ray kamp, wel de grootste en de belangrijkste) wil dolgraag de Blu-ray licensie verstrekken, hier verdienen ze dan ook een aardig centje mee, in z'n totaliteit en per verkochte speler. Daarnaast maken ze het draagvlak en dus de markt van Blu-ray groter en dat betekend meer verkoop van films.

    Heb nooit echt gelooft in HD-DVD, mede door het gebrek aan ondersteuning en voor mij persoonlijk het gebrek aan films voor mijn smaak. Heb daarom in het begin al voor Blu-ray gekozen. Heb een tijdje terug wel een HD-DVD add-on gehad, maar deze heb ik na 2 maanden alweer verkocht, vanwege het gebrek aan films voor mijn smaak. En ben blij dat ik hem toen al verkocht voor een goede prijs.

    Heb dat altijd gezien als gebrek in vertrouwen in HD-DVD. Ze hebben voor zekerheid gekozen en daarom dus een externe speler uitgebracht. Mocht het floppen (wat dus is gebeurt), dan zitten ze er niet aan vast.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het was ook een bewuste kezue van MS om geen interne HD-DVD speler te maken. Men zag dit niet als medium voor games (de drives waren te traag) Maar dit past meer in de HD-DVD versus Blu-ray ;)
     
  19. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ben ik eens even blij dat ik nog geen hd dvd add on had gekocht. Wou het graag hebben. nu maar wachten totdat de blu ray goed en goedkoop word. cheap aldi-winkels: sla je slag!

    Joene90: balen van je net nieuwe HD-DVD add on en je vele films :confused:
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het toeval wil dat ik er onlangs (rond de kerst) ook nog aan gedacht heb om die HD-DVD add-on te kopen voor de 360. Heb uiteindelijk toch besloten wat meer euries bij te leggen en voor de PS3 te gaan. Heb ik er weer een vette console bij en nu dus ook de 'zekerheid' van het nieuwe formaat (downloadable content even buiten beschouwing gelaten).
     

Deel Deze Pagina