Gerucht: Nintendo en Microsoft bundellen hun krachten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 18 nov 2003.

1. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet mee eens, maar goed...al zet de consument jouw product in de WC-pot...who cares. Als de consument je product maar koopt, en DAT doen ze!

2. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    dit is echt het meeste achtelijke dat ik ook gehoord heb tuurlijk gaan microsoft en nintendo niet samenwerken zou bullshit zijn als ze dat wel doen

3. K-SaN

K-SaN Can't tell me nothin

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat de opvolgers van de xbox en gamecube dezelfde processor of andere onderdelen zullen bevatten.

MS en Nintendo hebben hele andere plannen met hun toekomstige console en daarom zullen ze allerminst op elkaar lijken.

Daarnaast is het gunsiger voor IBM om 2 verschillende ontwikkelingsteams aan de slag te laten gaan dan 1. Op die manier kunnen ze van elk bedrijf meer geld ontvangen voor de ontwikkelingskosten.

Een samenwerking van Nintendo en Microsoft zit er denk ik wel in, maar niet al bij de volgende consoles. Waarschijnlijk pas erna. Als ze hebben gezien dat ze allebei niet sterk genoeg zijn om Sony en de PS3 te verslaan.

4. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Next Level gaming staat een prachtig artikel. http://www.nlgaming.com/nl/asp/id_1681/nl/newsDisp.htm Dit laat goed zien hoe sterk het merk Playstation is. Brand recognition is heel belangrijk. De XBOX doet het als nieuweling zeker goed. Het is helaas peanuts vergelejken bij Sony. Wat denk je dat alleen al de impact is van PS2 in de championsleague op de casualgamer. Er zijn hele volksstammen die niet eens weten wat XBOX is.

Ikzelf raad XBOX aan, aan iedereen die van FPS houdt. In de gehele breedte schiet MS tekort. Kijk nou eens wie er echt een XBOX heeft dat is het merendeel de PC gamer. Vaak wordt door fanboyisme veel genegeerd. Tegen het eind van Sega. Negeerde ook al de fanboys de problematiek van Sega en toen het te gronde ging was het de schuld van Sony. XBOX rechtvaardigt voor het eerst dit jaar dat ik een XBOX gekocht heb. Want ze hebben fantastische titels nu. Bij de PS2 heeft het ook ruim anderhalf jaar geduurd voor het gerechtvaardigd was dat ik hem aangeschaft had. Mijn punt is. Marketing gericht op de massa. Niet op de hardcore. It`s good to play together. Inderdaad. Helaas wel een holle slogan. Als je weet dat nog geen 10% van de Xbox bezitters breedband heeft. XBOX is here to stay. dat is een feit. Of ze nummer 1 worden??? Daar heb ik grote twijfels over. En ninty zal uiteindelijk de weg gaan als Sega as deze niet oppast. Je kan het hier mee eens zijn of niet. Een ding staat wel vast, welk platform je ook hebt...It`s good to be a gamer!!!

Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  5. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    CubeX :p

6. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Even 2 dingen:
    1) Hiermee verleg je onze discussie weer naar Xbox vs. PS2, terwijl je me quote op een stukje over MS vs. Sony (subtiel maar belangrijk verschil.)

2) Je gaat geheel voorbij aan mijn voorgaande argumentatie:
    Laat ik nu toevallig zelf marketeer zijn en er het een en ander vanaf weten. En ik kan je zeggen dat MS het tot nu toe heel goed heeft aangepakt. Dit is een mooi staaltje targetmarketing geweest. Ze heeft namelijk, zoals je terecht zegt, hoofdzakelijk de hardcoregamers weten te bereiken. In marketingtermen zouden we deze aanduiden als de 'innovators' : de eerste groep die het product sowiezo gaat uitproberen. Door deze groep goed te bestuderen, leer je als onderneming wat je nog eventueel aan moet passen aan je product/marketing om de volgende groepen aan je product te krijgen, resp.: Early adapters, early majority, late majority en de laggards. Dit is in de marketingtheorie een bewezen theorie die veruit superieur is aan de ouderwetse mass-marketing theory (lees Kotler er maar op na!). Optimistisch gezien zal de eerste generatie Xbox nog voor de komst van de tweede generatie aan de 3e groep begonnen (early majority) zijn. Door deze geleidelijke (kostenbesparende!!) opbouw zal de 2e generatie Xbox direct aan een groter publiek gemarket worden. (ter vergelijking: de PS1 is nu bezig in de laatste groep/Laggards, terwijl de PS2 daar nog een froep voor zit).

Ik weet het...het is een theoretisch verhaal, maar ik hoop dat het te volgen is. Zo niet, dan hoor ik het wel...want ik heb wel gelijk:+ O-)

7. ancientsunlight

Leuk Bevonden:
    0
    Jouw verhaal is duidelijk. Een discussie om wie gelijk heeft. Is sowieso een verloren discussie. Jij bekijkt het van binnenuit en ik zie het van buitenaf. Mijn antwoord was dan ook niet als mijn gelijk bedoeld. Mijn antwoord is bedoeld, om te laten zien zoals het bij mij overkomt vanuit mijn perspectief gezien. En dan zou jij als marketeer behoren te weten dat mijn gezichtsveld een andere is dan die van jou terwijl we toch naar hetzelfde kijken.

En wat jouw voorgaande argumentatie betreft. Tja dat is niet zo moeilijk dat meer mensen MS in huis hebben dan Sony...Er is namelijk geen keus. (Dat heb ik ook nooit betwist) daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de slag van de woonkamer. En daar is op dit moment Sony leider in. Of dat zo blijft dat zullen wij de volgende generaties weten. Wat jij als Marketeer ook behoort te weten IMHO is dat de naklank aan de Brand MS nou niet bepaald rozeguer en maneschijn is en hier druk ik mij nog beschaafd uit. (XBOX geeft mij dan voor de eerste keer het vertrouwen dat ze een goed produkt afgeleverd hebben)

Nogmaals het gaat hier niet om mijn of jouw gelijk. Het gaat hier om inzicht. Het moge duidelijk zijn dat jouw inzicht een andere is dan de mijne. Daar heb ik respect voor...Case closed.

8. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hetging er niet om of ik gelijk heb, dat was als geintje bedoeld. Een discussie is er juist omdat je de ander probeert teovertuigen met argumenten voor je standpunt. En ik kom ook van buitenaf tot mijn standpunt. Alleen bekijk ik het objectief (feitelijk) en jij subjectief (gevoelsmatig). Daarin ligt het verschil.

Kijk, hier gebruik je wederom Sony/PS2 en Xbox/MS door elkaar. Als je bedoelt dat de PS2 in meer huiskamers te vinden is dan de Xbox, dan heb je gelijk. Net zoals de PS1 in het begin in verkopen niet kon tippen aan Nintendo of Sega. Bedoel je echter Sony en Microsoft (maar dat denk ik niet), dan red Sony het niet in verkopen bij Microsoft (ze krijgt zelfs felle concurrentie van Samsung, die Sony van de troon wil stoten!). Wat betreft de merknaam Microsoft, deze is, na Coca Cola o.a., een van de grootste merken ter wereld. En hoewel jij EN IK vinden dat MS niet altijd even netjes is geweest, heeft dit niet zulke verregaande effecten gehad op hun imago/verkopen als jij doet voorkomen. Dit is dan ook zeker geen belemmering voor de Xbox om een succes te worden. Alleen al omdat dit toch een geheel andere productgroep is.

En ik heb ook zeker respect voor jouw inzicht hoor, alleen is het jammer dat men in geschreven discussies soms wat langs elkaar heen lult. Terwijl je dit face-to-face altijd direct kunt toelichten. Maar goed, case closed (helaas :'-( )

9. ssj2_vegito

ssj2_vegito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel cker dat Nintendo niet dezelfde weg gaat als Sega. Als je bedenkt dat een cube 15 dollar kost om te maken en een cube overal ongeveer 99 kost. Lekkere winst dus maar weinig omzet. En daar komt bij dat ze voorlopig ook nog de GBA hebben. Ook hebben ze verscheidene franchises die het buiten de console wereld erg goed doen (pokemon, in japan nog steeds tering populair.)

10. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    wat zal het nut zijn als hun krachten bundelen toch echt niks
    ik bedoel Nintendo doet nog steeds goeie zaken misschien niet hier maar wel in Japan en dat is nog altijd de hoofdzaak voor Nintendo en idd de GBA verkoopt als een gek! en zal ook wel zo blijven doen

11. ancientsunlight

Leuk Bevonden:
    0
    Sega heeft ook vele franchises buiten de spelcomputer. De fout die Sega maakte was dat ze geld bleven pompen is een bodemloze put. De Cube zou ook weleens zo een bodemloze put kunnen worden. Ik zeg niet dat het zo is. Ik zeg zou kunnen. Heb ook niet gezegd dat Ninty dezelfde weg opgaat als Sega. Heb gezegd als Ninty niet oppast gaat het dezelfde weg als Sega en dat is een wezenlijk verschil. Het is in ieder geval duidelijk dat de markt onder druk staat. Wie daar het eerst onder bezwijkt of als overwinnaar uit de bus komt...You tell me

12. krot

krot Hip

Leuk Bevonden:
    0
    ms wilde eind jaren 90 nintendo al overkopen voor 20 miljard

13. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    zou niet verkeert zijn een fusie, schilt weer een console kopen, en een zeer groot aanbod games, laar maar komen!

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    1up komt met het volgende bericht (reuters)

Het lijkt er op dat Nintendo niet met een nieuwe console komt... Betekend het dat ze zich meer gaan richten op portables en het maken van games? ... en zullen ze dan samen gaan werken ... zoals in deze thread besproken?

Ik verwacht dat Nintendo idd zich meer gaat richten op games en portables, maar dit betekend niet een bundelling van kracht met Microsoft

*update*

Gamespot spreekt het tegen en het komt door slechte vertalingen ... ok verklaart een hoop

Laatst bewerkt: 10 feb 2004
  15. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    aan de ene kant zit er wat in, beiden kunnen alleen niet tegen sony op.
    Maar als Microsoft zorg dat xbox de stijgende lijn behoudt, qua games e.d.
    Voor mij mag alles wel blijven wat het is

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar ik denk dat de omzet die Sony in de huiskamer realiseert vele malen groter is dan die van Microsoft. Ik weet het eerlijk gezegd wel zeker.

Of denk jij dat allemaal die Microsoft programmaatjes die iedereen gebruikt netjes betaald zijn? :eek:

17. wodan

wodan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, voor een deel is dat wel waar, maar ik denk ook dat men niet mag vergeten dat sony al veel langer op vlak van consoles naambekendheid heeft verworven, omdat ze eenvoudigweg langer bestaan en ze van dat voordeel blijven profiteren.
    Dat de Xbox console achterloopt op Sony ligt volgens mij niet helemaal aan het feit dat mensen Microsoftproducten downloaden, maar gewoon aan het feit dat sony eerst was.
    Of zoals de engelsen zeggen: the first past the post :)
    Maar versta me niet verkeerd, ik hoop natuurlijk dat Xbox groter wordt :)

Deel Deze Pagina