Mijn ouders zijn ook gescheiden, nu zo'n 2.5 jaar later hebben ze allebij weer een partner gevonden.
Mijn zus zag het al heel vroeg aankomen, toen ik zo'n 8 jaar oud was gingen we vaak op elkaars kamer zitten als onze ouders weer ruzie hadden, ze had het er al toen over dat ze dacht dat onze ouders later zouden gaan scheiden. Ik wist toen echt zeker dat het niet zou gaan gebeuren, wel dus...
Toen mijn ouders gescheiden waren ging in het begin allemaal stroef, ruzies, weggelopen van huis etc. Mijn zus en ik woonden toen (en nu) bij mij moeder, m'n moeder was ook "hulp" gaan zoeken omdat ze er helemaal doorheen was, veel huilbuien en über emotioneel gedrag.
Mijn vader was er allemaal wat sneller overheen, in het begin natuurlijk ook veel gekut met een woonplaats vinden etc.
Na een jaar ging de relatie tussen mijn ouders weer wat beter en het werd weer zo erg dat mijn vader i.v.m geen huis een paar maanden bij ons kwam wonen, iets waar ik het niet mee eens was btw. Toen hij op een gegeven moment weer een vriendin had gevonden, was mijn moeder flink boos en jaloers omdat ze eigenlijk gewoon weer samen waren. Hij werd uit het huis gezet en nu vond hij wel snel een woonplek. Nu hij heeft hij een vriendin in Den Bosch en sinds kort woont hij daar nu ook, soms ga ik die kant op met de trein. Mijn moeder heeft nu ook sinds een paar maanden een vriend gevonden, die nu ook al aan samenwonen denken in Rotterdam (!!!). Voor de duidelijkheid, ik woon nu dus in Zaandam met veel vrienden en over een tijd gaan we dus naar Rotterdam wonen. Niet zo'n zin in natuurlijk, maar gelukkig is het wel een mooi huis.
Ikzelf heb met de scheiding ook veel problemen gekregen, ben naar vmbo afgezakt, meer op mezelf gaan leven, wat afstandelijker van de mensen die ik niet ken. In de afgelopen jaren ben ik ook wat minder "zelfverzekerd" over mijzelf geworden, of dat door de scheiding komt durf ik niet te zeggen maar ik baal er wel flink van.
Mijn vader woont nu niet echt om de hoek en zie ik hem wat minder, niet echt problemen mee maar als ik die kan opga is het wel altijd heel erg gezellig. Met de vriend van mijn moeder gaat het tussen mij en hem ook wel goed, ik baal er wel een beetje van omdat hij soms zijn twee kinderen meeneemt waarvan er een 8 jaar oud is en nogal aan me "kleeft", ze vind me leuk maar ik word er een beetje ziek en geïrriteerd van. :{
Uiteindelijk gaat het nu wel beter met me, natuurlijk heeft de scheiding wel wat "schade" aangericht maar veel is alweer voorbij. Achteraf is het wel beter geweest dat ze gescheiden zijn maar het blijft een kutperiode...
Laatst bewerkt: 17 jan 2004