[XOne] Getweaked Alcatel Speedtough ADSL modem --> Xbox Live?

Discussie in 'Games' gestart door The Fish, 15 dec 2002.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    gefeliciteerd ... scheelt weer een switch :)

2. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je ook zonder tweaken van het Alcatel SpeedTouch Home modem naar de Pro-versie de MTU waarde in het modem aanpassen met een opdrachtregel via telnet? Bijv.... wan mtu 1492 of moet je toch het modem eerst tweaken.

Zo ja ... na het tweaken waar of hoe pas je dan de waarde precies in het modem aan. Via een command ..?

Het modem hoeft niet als router te werken omdat er een edimax router is aangesloten.

Heeft deze aanpassing in het modem misschien nog gevolgen voor de softwarematige instelling in WXP? Kan er een conflict ontstaan?

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  3. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er toch voor gekozen om het modem niet te tweaken. Ik heb een smc router/modem aangeschaft. ADSL Barricade SMC404BRA. Na het installeren van de nieuwste firmware werkt alles zoals het hoort. *)

Kost je wel zo'n 120 euro. Maar het bespaart je toch wat ergernis... denk ik.

De bottleneck moet toch de mtu waarde zijn . Bij het Alcatel SpeedTouch Home modem kwamen wij zo ronde de 1350.

4. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn Speed Touch Home ook het liefst in orginele staat laten (ook al tweaken makkelijk).
    Ik heb Planet ADSL-advanced. Ik hoorde op tweakers al dat een goede router achter de Speedtouch zetten die VPN aankan ook het probleem kan oplossen.

Hoe heb jij dit gedaan, en welke provider heb jij? Zo te horen is jouw modem nog orgineel en lost de router het op. Of heb jij de Speedtouch helemaal vervangen door die modem/router?

Tnx.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    *kick*

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Bedankt voor de kick Fardo, ik zal mijn vragen maar hier stellen voortaan.:)

Komt ie mensen:
    hoe tweak ik mijn modem? Brengt het geen problemen met zich mee later? :eek: Ik heb een Alcatel Speedtouch 330 USB modem.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    op de eerste post van de eerste pagina staat de link ;)

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik had je al eerder gezegd dat die link het niet deed. ;)
    Of ben ik hier de enige bij wie hij het niet doet? Ik krijg een melding "page not found" van yahoo.

Deel Deze Pagina