Er zit wel wat ik vind ik, het is natuurlijk niet zo n geweldig idee dat iedereen doom 3 kan halen, zelf kleine kinderen. Misschien moeten ze strenger worden op gebied van games door de supermarkten meer op de leeftijd te laten letten. Dit moet dan wel met goed beleid gedaan worden. Verder zou ik het erg jammer vinden van minder grof geweld, gta en doom en al die dingen vind ik zelf erg mooi gedaan, maken het veel realistischer en zo ook spannender. Ofwel ik ben voornamelijk een tegenstander maar misschien kan er toch een oplossing voor komen.
oké, niet goed genoeg gelezen. hij heeft een goed punt, ik zag een moeder bij de play-it ( is een gameshop ) met 2 kinderen van ongeveer 8. Ze willen gta 3 hebben. die moeder weet niks van games dus die neemt het mee. ik heb haar toch maar even verteld dat die 18 wel iets betenkent en dat ze daar maar even mee moet wachten. die kinderen vinden mij nu niet zo aardig, maar ik vond dit een beetje te groot verschil.
Ik vind het sowieso een raar standpunt voor een rechtse partij..... Als een linkse partij zulke standpunten zou verkondigen zou ik het nog kunnen begrijpen. Lijkt me een actie om kiezers/stemmen te verkrijgen of om hun standpunten tov van bijvoorbeeld het asielbeleid goed te praten.
Idd de rating van de spellen moet strikter (niet te strikt :{ ) genomen worden met bijvoorbeeld een maximale grens van 16+. Door zulk soort winkeliers krijgen we nou gecensureerde games doordat de kinderen van 11 er ook mee lopen (ouders klagen...maar er staat tog echt 12+ op die games ). Als je naar films gaat kijken kreeg k ook geen IT mee toen ik 13 was...maar in dezelfde videotheek wel Resident evil Games worden als onschuldig gezien maar tegelijker tijd ook als de aanstiching van een schoolbloedbad
ik vind dat ze er gewoon een grotere sticker op moeten plakken. naar legitimatie vragen heeft geen zin wat de kids van tegenwoordig komen aan alles wat ze willen hebben!
of de winkelier loopt E60 mis of ze gaan lope miereneuken en kindjes legitimatie vragen wat zou jij doen?
Ik krijg de nijging om een gigantische LAN te houden met spellen zoals Manhunt, Doom3 etc. voor het huis van de leider van die partij. *)
En moet je nog weten dat de militanten van deze partij bij elke betoging die er was in belgie , hun knokploegen heenstuurden om keet te schoppen. Dat verscheidene verkozenen van deze partij al in aanraking met het gerecht zijn gekomen in verband met vechtpartijen , hetzij van het ineenslaan van migranten , onschuldige tooghangers tot sommigen zelf hun eigen vrouw toe. Dat deze partij enkele jaren geleden de bokshandschoenen als verkiezingsthema hadden , en nu komen ze met zo een zever af. Dit bewijst nog maar eens wat een stelletje hypocrieten ze zijn. edit: als filip de winter dit meent ,dan kunnen wij direkt het blok laten verbieden om dezelfde redenen als hij voor de games geeft, namelijk dat het luisteren naar het vlaams blok de labiele mensen aanzet tot geweld en racisme , dus laat fluppe nu maar doen, deze boomerang krijgt hij dan geheid terug op zijn gezicht
Zo ie zo wordt er altijd door die mensen te snel geroepen van het kwam door een spel net als die manhunt gedoe dat is helemaal door de media gehypt maar het is helemaal niet op waarheid berust. Manhunt was niet eens door de politie van amerika erkend als reden van moord maar media heeft het maar ff aangenomen en lekker gehypt. Niet dat rockstar het erg vondt verkoop werdt er alleen beter op( gratis publiciteit ). Maar het is gewoon stom dat een politieke partij of iemand gewoon zich hierover druk maakt als iemand van 14 of ouder niet door heeft wat nep en echt is en dat je zo`n soort dingen niet in het echt hoord te doen. Moet je zo`n persoon niet laten spelen. Maar die kneuzen zijn er altijd. Hier kan je niks tegen doen ze halen het ook wel uit een film of mij part internet als het moet. Maar deze discussie zal altijd blijven lopen en ik denk dat uiteindelijk heel amerika en EU zoiets als duitsland zal krijgen. Als het kon zou er toch echt een op tv de waarheid moeten laten inzien. Dat het nog niet is bewezen dat games of films dit soort dingen doen, maar die personen gewoon achterlijk zijn. En pas weer door moeten zeuren als het is Bewezen door iemand die er iets van weet. (Ja ik typ gewoon achter elkaar klopt niet helemaal)
Hier gaat de discussie wel over het verbieden van geweldadige games. Zelf heb ik de indruk dat de tendens steeds meer geweld is, wat vinden ze binnenkort uit? Moet je dan mensen verrot slagen en ze dan verkrachten...Ik vind dat het geweld geen te extreme vormen mag aannemen, zoals op lijken urineren, dat vind ik té ver gaan. Te bedenken dat een snotneus van 8 jaar dat spel kan meekrijgen. Kom op, wat voor een zieke maatschappij is dit dan. Ik zou toch echt eens aan de stoere jongens willen vragen, die hier te lopen verkondigen dat het allemaal moet kunnen en dat het Vlaams Blok dikke zeikerds zijn, eens aan de kinderen te denken. Kinderen, onder de 12 jaar, moeten zulke gruwelijke beelden niet zien. Ik spreek dus niet over verbieden, ik spreek over verbieden voor kinderen. Voor de koters zijn er genoeg gek leuke spellen, laat ze die lekker spelen. Als elke handelaar zegt 'sorry, ben je te jong voor, kies maar een ander spel' dan zullen die kinderen dat uiteindelijk wel moeten doen en loopt de handelaar geen geld mis.
Waar zit de verantwoordelijkheid van de ouders , dat zijn diegene die moeten toezien op wat hun kinderen doen en of kopen , het is al te gemakkelijk om de schuld bij anderen te leggen. btw , mijn zoon is veertien , en als hij een nieuwe game koopt laat hij die gewoontegetrouw zien aan mij , omdat hij weet dat hij met een game als manhunt bij mij niet moet afkomen . _0/
waarom niet, ik ben net 15, ik kan nu echt wel inzien dat dat soort dingen niet in het echt mogen gebeuren. ik ben er niet eens brutaal van geworden
Hoe meer dat ze over een spel als Manhunt zeiken, hoe meer er verkocht worden. Ik heb het spel nog niet gespeeld, maar na alle ophef ga ik hem toch maar eens kopen. Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar het spel.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort mensen in dat Vlaamse Blok zitten. Hmm...na wat gezocht te hebben op google.. http://www.gent.be/gent/bestuur/beleid/fotos/vlaams blok2002.jpg enough said..
Ik snap iets niet helemaal Sorry maar ik moet het even kwijt ! Wat begrijpen de mensen niet van het woord geweldadig ?? Wat ik bedoel is dit: Als je elke game goed gaat bekijken zijn ze allemaal geweldadig, neem nou Final Fantasy reeks, als daar bloed in voor zou komen werd ie zeker afgeschaft. En dit snap ik dus niet ! Omdat er geen bloed is in Final Fantasy is het geen geweldadige game? Iemand een plastic zak om zijn hoofd doen in Manhunt en er vervolgens keihard op in gaan beuken is in mijn ogen net zo geweldadig als Sepiroth een maai met mijn meesterlijke zwaard geven in Final Fantasy ! Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zijn die mensen die de leeftijdsbeoordeling beslissen over een game niet helemaal van deze wereld. Iedere game bevat wel iets met geweld, het hoort erbij, dat is de 21ste eeuw !! Dus als ze nou eens op hielden te bitchen over geweld in games, en eens gaan kijken naar TV programma's zoals het nieuws............. Dan maar dan ook echt dan pas mogen ze aankomen met hun bullshit over geweld in games