Geweldadige games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Henrive, 15 jan 2004.

1. HaloWeen

HaloWeen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo en nu ff lekker online 'unrealen'

2. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    pff weet niet hoor maar mensen moeten zich niet zoveel ervan aantrekken.
    er staan al keurmerken op en als je geen geweld in games wilt check reviews en dergelijke maar.
    onzinnig om erverder moeilijk over te doen want reality tv en dergelijke dingen brengen meer te weeg

3. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat voor een deel het geweld op straat word veroorzaakt door de games die je speelt, maar een anders deel is met wie je omgaat bijvoorbeeld. Als je met lijpe gangsters omgaat die alles en iedereen kapot slaan heeft dat zeker een slecht invloed op je.
    De laatste tijd word er volgens mij ook steeds meer op ingegaan op tv en in de krant. Ik hoop dat die 2e Kamers kneusjes er niet te veel problemen mee krijgen, anders spelen we straks alleen maar EA titels...

4. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder is zo, Ik speel GTA Vice City, ze kijkt naar Vice City en is even stil. ( Ik hak met golfclub een gozer in mekaar ) Ik hoor iemand grinniken. ( Rij met moter iemand dood ) ZOOOo, HAHAHHA. ( Motorzaag in iemand zijn gezicht duwen ). Gadverdamme. ( Ik sla een hoer dood ). Moeder zegt, sla die andere ook dood. ( Ik sla andere gozer dood ) Ga nu eens rijden en rij er eens een paar aan. ( ik rij halve straat dood ) Moeder lacht zich rot.

Ik heb dus als 1 van de weinigen het geluk dat mijn moeder het uitmoorden van virtuele mensen leuk vindt. En ik heb heus andere bezigheden en doe als schoolniveau Havo/Atheneum. Dus geweldadige spelletjes hebben volgens mij geen invloed. Je moet het allemaal niet zo sirieus nemen. We zijn echt wel zo slim dat we het verschil tussen echt en nep zien. En me moeder heeft beloofd dat ze de volgende keer ook Vice City gaat spelen. ( Ik had hem Geleend ).

5. toet

toet :o)

Leuk Bevonden:
    3
    :D

maarehm ik vind ook dat geweld in games gewoon moet kunnen
    bovendien is het ook nog eens goed om je af te reageren op spellen als je bijv. boos bent
    dus misschien zouden er zelfs meer moorden gepleegd worden als er geen gewelddadige games zouden zijn:{

6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    een spel zou niet eens realistisch kunnen zijn zonder geweld ljikt mij. knuffelende politieagenten enzo..

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee, nergens voor nodig. Dat jij je antwoord hebt, wil niet gelijk zeggen dat er niet over door gediscussieerd kan worden :) Dus hoef je niet gelijk je hele first post te editen, nu is de hele stelling weg en dat is jammer. Dus voortaan gewoon laten staan en niet meer vragen om een slotje; mods kunnen heel goed zelf bepalen wanneer een slotje nodig is, en in dit geval is dat dus niet nodig ;)

8. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb laatst een artikel gelezen (zucht... saaie tussenuren) over geweld in de media.
    Daarin werd verteld dat geweld in de media alleen mensen die agressief aangelegd zijn nog agressiever maakt. Mensen die over het algemeen kalm en rustig zijn zullen niet zo snel agressief 'gemaakt' worden door de media.

Dus geweld in games, films, etc. is niet de main-cause van dit maatschappelijke probleem. Waar ligt het dan aan? Ik denk dat het komt door de omgeving. Zo is het gewoon een feit dat de bevolking in de randstad veel agressiever is ingesteld dan bijvoorbeeld Limburgers.

Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  9. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    En jongens zijn zoiezo agressiever dan meisjes. Niet dat dit er iets mee te makn heeft, maar dat is ook een "cause" van agressie op straat.
    Men kan zelfs leren van geweldadige games. Ik heb bijvoorbeeld bij ManHunt moves gezien waar ik zelf nooit op zou komen. Dus het maakt de mens wel creatiever en dus misschien ook wel wat gevaarlijker/agressiever.

Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  10. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    moordernaars verdenken het spel er misschien van maar toch niet in de eerste plaats.

Mensen die zich laten aanzetten tot moorden door geweldadige beelden op tv of in videogames zijn op een manier psygisch niet helemaal 100%. Ze zitten in de put, hebben een slechte jeugd gehad, of zijn gewoon gestoord om het maar even kort te zeggen. Hierna gaan deskundigen het vaak uitleggen als 'de schuld van de video games'. De moordenaar zou door het spel te spelen hebben ervaren dat het gene wat in het spel gebeurde als normaal beschouwd zou mogen worden.

Als een moordernaar dan zegt dat het aan het spel ligt kan je toch wel met grote zekerheid zeggen dat hij dit ingefluisterd heeft gekregen van z'n advocaat ivm. strafvermindering oid.

Naar mijn mening is het altijd een slap excuus om video games de schuld te geven. Als je gewelddagige mensen aan wil pakken moet je bij de bron zitten. Video games zijn dit niet lijkt mij. Het is de omgeving waar zo iemand opgroeid. Iemand die normale normen en waarden leert zou het nooit in z'n hoofd halen een video spelletje voor echt aan te zien, mits deze persoon gewoon gek is, maar dan is er sowieso geen oplossing behalve een inrichting

Deel Deze Pagina