1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Ghost of Tsushima

Discussie in 'Games' gestart door tim91, 12 jun 2018.

  1. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Waanzinnige game. Snap niet dat ik deze destijds na uur of 10 aan de kant heb gelegd. Nu net uitgespeeld en starten met Iki Island. Nog steeds niet verzadigd. Komt niet vaak voor dat ik hem tot het einde wil uitspelen incl alle side missies.
    Verhaal gewoon dikke prima imo, combat zit heerlijk in elkaar, beetje rust bewaren en als je dan lekker aan het pareren bent voelt het bevredigend.

    Overigens lees ik hierboven dat je de speeltijd in de savegame kan zien. In ieder geval niet op de PS5. (Edit: wel dus) 40 uur over act 1 is wel heftig. Heb er 12 uur over gedaan en dat is inclusief alle side missies, zonder alle kampen en collectables.
    Heb uiteindelijk 25 uur gedaan over alle main + side missies.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2022
    Yi-Long, Reckuuza, Yellow 13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Sowieso wel een top 5 game voor mij wat betreft exclusieve games op de PlayStation. Genoten van bijna elk moment. Sommige uitzichten over de wereld ook. Goed verhaal inderdaad. Gouden tempel uitrijden blijft waanzinnig mooi. :eek:_O_
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik vanmiddag ook weer paar uur gespeeld. Bijna aan het einde van chapter 2, wel al veel side-quests enzo gedaan, en ook alle ‘Duels’ gedaan. Laatste gozer was wel eventjes pittig (speel op Hard, want ik ben bikkel), maar dat maakt het ook satisfying.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Heb het even in een minor spoiler voor je gezet. Geen verhaal spoiler, maar gewoon iets om even op te letten.
    Game is ook inderdaad wel uitdagend, maar zodra je die eerste speciale vaardigheid hebt, daarna wordt de game een stuk makkelijker. Eén of andere zwaai waarbij je vernietigend hard door vijanden heengaat. Op een gegeven moment kon je die geloof ik ook upgraden en dat maakt het verslaan van groepjes weer een stuk makkelijker. Misschien wel waard om even naar te kijken.

    Heb namelijk wel gemerkt dat het stuk waar jij al voorbij bent, in eens pittiger wordt zonder de juiste upgrades en skills. Sowieso is de difficulty spike best wel goed, alleen raakt die wat uit balans met doe bonus skills, ook op de hogere standen dacht ik. Maar goed: Game blijft je wel bezig houden en dat zegt ook wat. :)
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Volgens mij heb ik die upgrade vanmiddag unlocked, paar keer gebruikt nu. Kan hem nog niet upgraden maar komt wellicht nog. Qua moeilijkheidsgraad is ‘Hard’ prima voor deze game. Denk dat als ik het op ‘normal’ had gespeeld het was gaan vervelen.

    Afwisseling qua (story) missions ook leuk.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Oppassen dat je niet bedrogen wordt. Kom je gauw genoeg tegen. Dat vind ik zo mooi aan deze game. Veel afwisseling in dingen te doen.
     
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Je kan bij je savegame trouwens wel de gespeelde tijd zien inderdaad. Tot 22 uur ging ik er vanuit dat het de save'tijd was maar na 25 uur werd dat lastig :+

    Iki Island is wel wat uitdagender heb ik het idee.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik zit nu op ruim 70 uur, en ga bijna langs mijn oom voor einde hoofdstuk 2. Volgens mij nog 1 quest met de dikke monnik.

    Merk wel dat ik nu Super Jin ben, qua power. Gaat redelijk smooth allemaal, qua snel wisselen van stances tov tegenstanders, het gebruik van ghost-weapons, special moves, etc. Voelt alsof het nu instinctief gaat. Gewoon een erg tof fight systeem.

    Kijk wel uit naar Nioh 2 straks wanneer ik met deze game klaar ben, wat ook gebruik maakt van ‘stances’, maar ook wat meer verschillende wapens heeft.
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.614
    Leuk Bevonden:
    8.702
    En iedereen in de game heeft ook goed verzorgde cosplay en attitude
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Niet in dit topic aub.
     
  11. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.614
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Zeiksnor
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ben nu in het noorden van Tsushima, sneeuw enzo, maar weet nog niet goed wat ik van dat gebied moet vinden. Vind het toch minder mooi dan de eerste 2 gebieden, maar maybe wordt dat later nog wat beter. Het lijkt ook wel of het wat kaler/leger is.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Zitten nog wel wat mooie stukken bij hoor. Er komt straks nog een mooie tempel, maar dat zie je later wel. Toegeven: Minder mooi dan het zuiden inderdaad, maar niets in de game verslaat de bossen rondom de Gouden Tempel. Kan me nog een post van Fiasco herinneren die dat toen ook zo mooi vond. Als het gaat om vormgeving is deze game wel echt een hele grote, maar ik hou ook wel van het grafische kleurenpallet.

    Je merkt zelfs verschil tussen de PS4 en PS5 versie, ook al is de prijs van 30 euro, mits niet in de aanbieding, te hoog om over te stappen en heb je plus nodig om je save over te zetten. Uiteraard alleen als die al in de cloud stond, wat zo gaar is aan Sony. Zodra je verder komt in de game, ga je ook merken dat de moeilijkheid weer flink omhoog gaat. Je krijgt nog genoeg uitdagingen. Veel plezier nog even. De game duurt nog lang genoeg en zal nog genoeg moois op je pad brengen Ghost! :)
     
    Zifnap en Yi-Long vinden dit leuk.
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Iki is ook wel mooi. + De enemies aldaar pakken in sommige gevallen 3 stances in 1. Dus die wisselen zelf ook vaker in een 1 tegen 1 dat maakt het wat uitdagender.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik weet nog niet of ik straks na de main story meteen Iki ga doen, of dat ik dan even een paar weken iets anders ga spelen. Ik vind de game grotendeels geweldig, maar merk nu wel dat ik er nu ook wel een beetje ‘klaar’ mee ben, vooral ook omdat er weinig meer echt te unlocken valt, dus de verrassing is er nu wel grotendeels vanaf.

    Ben erg benieuwd naar een eventuele opvolger. De basis van de game is echt heel goed, waarschijnlijk mijn favoriete open world game ooit, maar ik zie tegelijkertijd ook meer dan genoeg ruimte voor verbetering. Grote levende steden bijvoorbeeld, meer wapens, voertuigen, mini-games, focus op voedsel, etc etc.

    Hopelijk de volgende ‘Ghost’ een paar eeuwen later en in een andere Japanse regio.
     
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.614
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Of Hongkong. Maar eigenlijk hoop ik niet dat ze deze serie helemaal uitmelken, gewoon weer wat nieuws maken
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Melken ze GTA ook uit door het steeds weer in de USA af te laten spelen?

    Ik vind dat zo’n dom argument. Je hebt talloze games die zich in Amerika afspelen, maar nu Tsushima er is hoor je dan mensen roepen dat Ubisoft het dan niet meer hoeft te doen, want we kennen Japan nu al(!)

    Hong Kong/Guangzhou zou trouwens ook een prima setting zijn voor een open world game, als je bijvoorbeeld denkt aan de Opium Wars, the Boxers’ Rebellion, piraten, etc.

    Een nieuwe Jade Empire zou trouwens ook fijn nieuws zijn.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Is dat niet hetzelfde? Jij noemt allemaal Aziatische landen. Azië is een continent.

    Amerika is ook een continent. Vice City, San Andreas en Liberty City zijn totaal verschillend. Het speelt zich in een andere regio af en in een andere tijdlijn: 80s, 90s, heden.

    Alle games in Liberty City zou ook snel vervelen.
     
  19. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.614
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ja misschien hele andere hoofdpersoon zou kunnen net als GTA dan vooruit. Maar ik vind het verhaal v Jin redelijk klaar nu.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    toegegeven

    @Fiasco vond je t mooi?
     

Deel Deze Pagina