het stealth gedeelte faalt idd wel (heel soms kan je naderen zonder dat ze je zien maar dan nog moet je een meter of 20-30 rekenen) Het andere dat me stoort is het feit dat je zowiezo naast je vijand schiet als je crosshairs niet meer piekfijn bij elkaar staan. Zelf als je rusht en de vijand zit één meter voor je en knalt er met je sniper van dichtbij op, duurt het op z'n minst 5 à 10 schoten eer ie dood is ... (ALS ie überhaupt al dood is) net hetzelfde met je pistol. Wat is het nut van die erin te steken als he er toch amper mee raak kan schieten...
Nodige verbeteringen:
Vijanden zonder arendsogen of X-ray vision
Het mikken en schieten en raakschieten klopt gewoon niet (en klopt echt hard niet! Dat stoort me) (OK realisme is tof maar zelf ik zou toch in het echte leven vanaf 1 meter iemand kunnen neerschieten, op z'n minst)
Ietsje meer playermodels voor de vijanden, net zoals de physics van de vijand die niet echt leuk zijn, doordat ze zo 'saai' en onnatuurlijk zijn weet je soms niet of je vijand nu dood is of niet...+ Het feit dat je -zogezegd- niet raak schiet als de crosshairs niet mooi bij elkaar staan word het soms frustrerend, dan lig je gewoon te wachten tot ze weer mooi bij elkaar staan... (enkel bij machine geweer hoeft dit niet echt, enkel de snipers en de 'gewone' guns. Maar wat me dan stoort is het feit dat er nooit een single-shot sniper in zit, enkel meerschotssnipers zoals m14 etc. deze worden in het leger meer gebruikt als gewone assault gun dan sniper maar kom...)
Tanks & ATVs mogen ietsje dodelijker zijn (normaal is zoiets in het echt ONDOENBAAR om te verslaan) Het systeem van de aim van de bazooka is ook maar vreemd, eer ik dàt doorhad ... (!!!) Nuja ik ben wrs ietsje teveel arcade gewoon.
Vijanden moeten niet ineens up-poppen (zoals pop-ups) *PLING* en ineens staan er 5 of meer...
Al bij al een hele toffe game maar het schieten en raakschieten systeem vind ik degoutant ... Er zit ergens veel realisme in, maar zoals ik al zei ( weeral ) het raakschieten systeem verknoeit (ietsje te negatief woord maar kom) de hele feeling van het spel. Ik wacht op Close combat: First to fight om de ultieme simulatie te verkrijgen (Full spectrum warrior is me niet interactief genoeg (ik wil schieten ) en te kort naar ik hoor) Brothers in Arms, hoop ik, zal samen met CC:FTF aan mijn realisme-shooter-verwachtingen voldoen...
/edit mijn excuses voor het onsamenhangend geheel en wat verwarrend taalgebruik, nouja, ik heb m'n best gedaan _0/
Laatst bewerkt: 30 dec 2004