Mijn bevindingen na een aantal uurtjes te hebben gespeeld:
Dit spel is hemels in co-op. Iedere speler bestuurt een squad en door goede samenwerking en planning kunnen prachtige crossfires en flankbewegingen worden gemaakt. Nu al een van de beste multiplayer ervaringen (wellicht gelijk met co-op Halo) die ik heb gehad. Maar goed, de bevindingen:
- Tempo. Dit is een rustig spel met af en toe heftige momenten. Pak er een biertje bij en ga een lekker je missie plannen. Stap voor stap. Hardlopers zijn doodlopers in Ghost Recon.
- Muziek. Nou ja, er is niet echt muziek in-game, maar wel goede geluidseffecten. Vooral de wind door de bomen (het is al weer 5 december, ja) en het geluid van ontploffingen zijn erg mooi.
- Graphics. Niet het mooiste dat Xbox te bieden heeft, maar de goede keuze van kleuren en mooie skins, samen met bewegende bomen, etc. zorgen wel voor een dusdanige immersion dat de iets mindere textures, etc. niet echt hinderlijk opvallen. Ik zit steevast door mijn scope te turen of dat bewegende stipje nou een zwaaiende boom/tak of tegenstander is: niet alles wat beweegt moet/kan ook dood. Is weer wat anders.
- Controls. Makkelijk te hanteren als je ze doorhebt. Veel mogelijkheden voor beweging (om hoekje kijken, crouch, liggen) die ook invloed hebben op je accuresse bij het schieten.
- Algemene presentatie. Sfeervolle intromuziek en begrijpelijke menu's. Allemaal keurig verzorgd in strakke stijl.
- Multiplayer. Veel verschillende speeltypen. Sommige moet je unlocken, wat wel vervelend is. Zeer jammer dat er geen splitscreen bij systemlink bijzit. Je zult dus heel veel Xboxen en tv's bij elkaar moeten slepen om een redelijke LAN-party te kunnen houden. Grootste minpunt in mijn ogen.
- Singleplayer. Leuke campaign met verschillende missies in verschillende omgevingen. Ben nog niet zo ver.
- Gameplay. Erg goed. AI is uitstekend (ook de eigen mannetjes; ze hebben mijn hachje al vaak gered) en op de hogere moeilijkheidsgraden een echte uitdaging. Tegenstanders maken flankbewegingen, dekken hun kameraden, gaan crouchen of liggen en lopen patrouilles. Veel verschillende soorten wapens om te gebruiken en realistische fysics (een raket heeft bijvoorbeeld een steekvlam naar achteren waar je dus geen maatje moet hebben staan anders zijn zijn snorharen wel verbrand). Eindelijk (samen met Splinter Cell) ook eens een sple waar je niet een aanval van een raket kunt overleven en vrolijk door kunt springen. Een schot kan dodelijk zijn of ten minste invloed op je bewegingssnelheid uitoefenen.
Ik kan wel door blijven typen, maar dat houdt me ook maar van spelen af. Jullie moeten dit trouwens ook niet lezen, maar snel naar de winkel rennen om hem zelf te halen. Morgen dan.
Aanrader!
- Locke
Laatst bewerkt: 5 dec 2002