1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gigabit netwerkcard problemen (3com 3c940)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Cole Trickle, 14 mrt 2007.

  1. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Sinds kort heb ik problemen met mijn computer. Spontaan verdwijnende dll s en andere aparte fratsen. Het probleem begint telkens met mijn netwerk kaart (ingebouwde 3com op een P800 pro asus board).

    Herkent iemand dit? Of heb je een oplossing? Ik heb de laatste firmware en drivers, en wordt zolangzamerhand gestoord van het eens in de paar weken herinstaleren van alles!
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had laast de zelfde problemen met een pc bij mij op het werk.
    Om de paar weken verdwenen steeds belangrijke bestanden van Windows2000.
    Het opstarten ging goed totdat de netwerkverbindingen tot stand werden gebracht.
    Daarna liep de pc helemaal vast !!

    Er zat maar steeds maar 1 ding op , namelijk een herinstallatie.
    Na de 4e herstallatie starte W2000 helemaal niet meer en ik ontdekte dat de problemen werden veroorzaakt door de Hardeschijf.

    De pc is inmiddels vervangen door een nieuwe en de oude mocht ik mee naar huis nemen.
    Hardeschijf vervangen en de pc loopt weer als een trein.
     
  3. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Hmmm, klinkt weinig bemoedigend :mad:. Naja toch maar eens een upgrade overwegen dan ;). 't Kost me ongeveer €300 tot € 400,- om de huidige te upgraden voor een goede vista installatie...dan liever een nieuwe.

    Ik heb het gevoel dat sommige hardware elkaar een beetje in de weg zit (oa een geluidskaart op het moederboard en een aparte die wat meer kan). Misschien is mijn moederboard helemaal niet meer jovel. Als ik 2 pc's had kon ik een beetje checken wat goed en slecht is, helaas is dit niet het geval...

    Bedankt voor je antwoord iig

    Aan de schijf heb ik ook al gedacht inderdaad. Er zitten er drie in (2x S-ATA en 1x IDE), mijn systeem (XP prof) heb ik op beide S-ATA geprobeerd. De IDE is eigenlijk een fosiel uit de oudheid die ik toevallig nog liggen had...
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2007
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    En verdomd, gisteren is de NIC van mijn netwerkkaart er weer spontaan mee gestopt, heb nog wel connectie maar zodra ik een aantal programma's draai die een i-net connectie gebruiken valt de verbinding weg...(msn + browser + email is afdoende om de zaak lam te leggen).

    Als ik de NIC test, blijkt er weer een DLL missing. Op internet heb ik gezocht (tweakers etc.) en er zijn dus een redelijk groot aantal mensen met een P4P800 moederboard (met genoemde ingebouwde netwerkkaart) die ongeveer gelijke problemen ervaren, alleen dan meestal vanaf de aanschaf van het moederboard. Een veel gebruikte oplossing (als je dat zo kunt noemen!) is een nieuwe netwerkkaart te gebruiken, wat ik dit weekend maar eens ga proberen...

    Computers...krijg er een punthoofd van!!

    /edit Als iemand een goede plek weet om 3com drivers te vinden (die zijn dus niet te vinden bij ASUS en niet bij 3com!) graag een linkje aub. Ik blijk de op een na laatste driver van de kaart te hebben (versie 44).
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2007

Deel Deze Pagina