Glasvezel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door | QuickneZ |, 2 jul 2009.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    *KPN Glasvezel klant meldt zich. Nou ja, ik heb TweakFiber, maar dat is een KPN reseller.

TV is qua beeld goed, maar dat kastje dat is zooooooo traag, daar wordt je echt moe van. Ik weet niet of je bekend bent met de Samsung kastjes die je bij Ziggo kreeg, die zijn al traag, maar die van KPN Glasvezel zijn nog 2x zo traag!

En die ExperiaBox (modem/router) is ook vervelend, zo weinig op in te stellen. Daarbij is dat ding wireless gewoon slecht in mijn huis, maar ik heb nog geen andere router geprobeerd.

Ik heb nu een maand of 3 Glasvezel van KPN, maar ik twijfel om weer terug naar kabel te gaan. Ik betaal nu €58 voor 30/30 internet, usenetabonnement en 2 extra TV ontvangers (analoge tv heb je niet bij KPN glasvezel). Maar voor hetzelfde bedrag heb ik 60/6 internet van UPC. Ik weet nog niet zeker of ik weer terug ga naar kabel maar zit het sterk te overwegen.

2. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Is het echt veel trager als de Thompson digitale tv kastjes van UPC? Die hebben we nu en vind ik ook echt verschrikkelijk. Ik weet niet of jij die kent?

Zou je er een andere router op kunnen zetten? Zit ik niet vast aan de experia box aangezien daar in mijn geval straks ook telefoon uit komt?

Verder hebben we keuze uit onsbrabantnet en Lijbrant.

Een van de argumenten om naar glasvezel te gaan is geen tv meer via coax. Ons huis is 50 jaar oud en vrij groot (vroeger tandartspraktijk en huis in een). De coax-bekabeling is echter zo slecht dat digitale tv van UPC niet echt goed werkt en stottert aan alle kanten. Ligt echt aan onze kabels, maar nieuwe kabels trekken doe je ook niet even in een oud huis. En er liggen toch al internet kabels.

Laatst bewerkt: 16 feb 2011
  3. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Geen ervaring met de UPC dingen nee. Je kan bij KPN geen andere router gebruiken want inderdaad de TV en telefonie komt er ook uit.

4. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik weet niet of wij hetzelfde hebben. Bedoel je zo'n zwart kastje met groene bolletjes? En een afstandsbediening die lijkt op een onderdeel van het spel monopolie.

Maar het is serieus super traag en hier knalt iedere week zo'n 3/4 ALLES eruit.

Misschien maar weer terug naar UPC...

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die ja. En die afstandsbediening is ook nog eens spuug lelijk!

6. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn fijn fijn al die tegen gestelde berichten wat kwaliteit betreft. Sloom is hij iig, dat lees ik overal helaas.

UPC werkt hier echt voor geen meter. Probeerde net een film te kijken (fast and furious sbs6 volgens mij). Om de minuut viel hij een paar seconden in het blauwe scherm met de tekst 'geen verbinding'. Met een harde kraakgeluid erbij alsof de geluidsboxen opblazen.

Ik ga het via KPN proberen, ben benieuwd. Dit werkt iig niet. Ben nu gewoon opgehouden met de film kijken omdat het toch niet te volgen was.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vorige week woensdag hebben ze hier het glasvezel kastje ook geïnstalleerd(de aansluiting dan).
    Heb even met die monteur staan praten of het al de moeite waard is het te nemen prijs technisch gezien.
    Hij zei dat het een gigantische sprong zal zijn die je maakt(joh, je meent het) maar het nu nog verschrikkelijk duur is. Over een jaartje of 2 zullen de aanbiedingen komen.
    Dit komt omdat de KPN het laat aanleggen(althans, hier in Hilversum) en zij met de gemeente hebben afgesproken de eerste 2 jaar alleen recht te hebben.
    Na deze 2 jaar zal het netwerk vrij gegeven worden en dan zullen de verscheidene aanbieders komen met daarbij de aanbiedingen.
    Denk wel dat wij hier thuis daar op wachten met het aansluiten.

8. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen wat het bij jouw kost dan?

Ik vind 65 euro voor 50 up/download + telefoon + 2 tv's niet zo heel duur. Nu heeft KPN hier ook niet het alleen recht, misschien dat er dan ook andere prijzen gelden? Ik zou met het tv pakket wat ik wil en 2 extra tv's op 83 euro uitkomen.

Als ik de prijzen vergelijk die we nu hebben valt het reuze mee:
    Telefoon 94 euro per 2 maanden vast recht
    Internet KPN 24.30 per maand
    Digitale tv UPC 30 p/m (2 tv's digitaal + coax 2 tv's)

9. 1nfinity

1nfinity Show your Skill

Leuk Bevonden:
    0
    @dahouseman

Onsbrabant net hebben we hier in Beek en Donk ook, het internet werkt hier zo goed als altijd en Tv schokt niet/eigenlijk nog noooit zien schokken
    100/100 mbit internet is erg snel en met een goede router haal je het ook

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Alleen hebben ze digitale TV echt verneukt bij Onsbrabantnet. Je moet dus voor elk interactief kastje een kabel vanaf je modem naar de plek leggen, anders werkt het niet, daarnaast heb je standaard heel weinig tv zenders. Dus je moet wel een interactief kastje kopen, wil je optimaal profijt hebben van alle zenders. Verder is de administratie echt een puinhoop bij hun.

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dat is met IPTV altijd zo, maar ik heb het opgelost met Homeplugs. Het IPTV signaal gaat bij mij dan ook via het stroomnet.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vragen mag altijd, maar een antwoord kan ik je niet geven. We hebben het namelijk nog niet en we hebben er ook nog niet echt naar gekeken.

Deel Deze Pagina