1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] god of war!

Discussie in 'Games' gestart door boss, 27 apr 2005.

1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja eigelijk wel *) ,maar ik bedoel maar van als er 1 is die in je top staat en de ander niet,zo staat ninja gaiden in mijn top 5 en devil may cry 3 niet. Terwijl devil may cry ook enorm is ,maar ninja gaiden is in mijn ogen nog altijd een tikkeltje beter, en God of war, heb ik nog altijd niet!!!! Heb(zoals ik al eerder eens zei) teveel games op het moment, en op het moment heb ik niet zoveel goesting om te gamen(heb ik tijd op tijd, mss nu omdat ik wacht op de xbox 360) Maar ik denk wel dat God of war ninja gaiden gaat overtreffen,maar ja, voor ik dat weet moet ik het uitgespeeld hebben.

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
  3. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Minpunten:
    - Griekse mythologie niet voor iedereen interessant

Mwaah dat vind ik een beetje oppervlakkig. De game heeft juist Griekse mythologie nodig want anders wassie niet zo ontzettend gruwelijk geweest. Met de pluspunten ben ik het helemaal mee eens en een 9 is niet iets wat aan de hoge kant ligt maar gewoon een goed cijfer dat dit spel verdient. Grappig dat der niet staat van:

Minpunten: Te Kort :eek:

Als je echt van eindbazen houd en geen verhaal dan moet je NG hebben en als je een echt verhaal wil hebben en iets wat weinig eindbazen maar wel super gruwelijke eindbazen wilt hebben moet je zeker God Of War gaan aanschaffen. Echt een top game!

Laatst bewerkt: 2 jul 2005
  4. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb hem net en zit er al helemaal in. super game

5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga de game binnen een week of 2 halen, zal mijn oordeling dan hier neerpennen.

6. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Eerste level baas was moeilijk / de dames scene is wel leuk (qua geluid), zo lekker gen..kt nu weer gaan slashen. hahaha *)

7. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Hahahaha, lijkt me enorm cool dat game, by the way, ben jij meer een xbox gamer dan een ps2 gamer mouse? Of anders om? Welke console verkies jij, en waarom?(gewoon nieuwsgierig)

8. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    omdat ik nier kan keizen heb ik ze allebeide. Ik ben meer een excl. gamer dus komen de games op alle platforms dan koop ik hem op de xbox vanwege de grafics en anders excl voor dat type console.

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ahzo, ik dacht misschien dat je meer voor de ps2 zijt, omdat je misschien echt enorm fel voor god of war bent, en op de ps2 heb je iets meer games in dat genre denk ik, zoals devil may cry, onimusha,... maar op de xbox heb je dan natuurlijk het enorme ninja gaiden...

10. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    effe een vraagjeaan het begin van Athene kan je naar recht daar is een deur diegelocked is. nu ben ik al zo ver dat ik bij de volgende Godben gekomen je weet wel en ik heb nog steeds geen sleutel is "geduld"het woord? |:-

11. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Erm ik snap der nix van |:- Kan het misschien wat duidelijker. Van waar je bent...begin van athene, tsja net van die boot af ofso :confused:

12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk dat hij de deur naar het oracle bedoeld, tenminste als je het over een vrij grote deur heeft.
    Als je de deur aan de rechterkant bedoelt nadat je een grote trap op bent gegaan en vervolgens Ares op de achtergrond ziet (en vervolgens een cut-scene met hem ziet) is het idd een kwestie van geduld voordat je door die deur kan.
    Je moet in dat stuk eerst naar links.

Ben het trouwens wel eens met die score op ign en die review. Van mij had ie ook wel langer mogen zijn, tenminste ik kan me voorstellen dat je hem tekort vind als je hem maar 1 keer speelt.
    Als je hem op god mode echter speelt is de levensduur een stuk langer (wat is dat verrekte moeilijk)

13. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Hahaha God mode is idd pittig, maar wel te doen. In deze mode gewoon blocken gebruiken en je parry move. Had op normal het blocken niet echt nodig, maar ja in god mode zijn soms 2 a 3 hits genoeg om te sterven....damn. Die challenge of the gods is anders ook aardig pittig. Wel 1 van de vetste games die het laatste jaar is uitgekomen. Iemand trouwens al die secret codes ontdekt ? Weet dat 1 code een telefoonnummer is, en als je dat belt word je opgehemeld of afgebrand. Leuk geintje van de makers.

14. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    een vraagje in het tweede level
    Nadat je medusa verslagen hebt, de minoutaurs daarna en verder loopt moet je een trap op (hangt een dode hoplite over een paal en daarboven staat die kruisboog) maar de gang waar je doorheen loopt na medusa staat een rode kist bovenop een pilaar. Hoe kom je in vredesnaam bij die kist. heb nou al een tijdje gesprongen maar lukt niet...

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik wil er kort over zijn maar ik weet nu al dat dat me niet gaat lukken ;).....God of War is een TOPGAME ! Het genre is sowieso al wel mijn ding (heb ook alle Devil May Cry's EN Ninja Gaiden), en ik ben het met veel mensen eens dat je ze niet met elkaar kunt vergelijken....maar om het ff bij God of War te houden ; als je bloederige hack & slash met daarin "leuke" manieren om je vijanden af te maken (fatalities zouk ze haast willen noemen :D) kunt waarderen, en je hebt ook wel iets met de Griekse Mythologie dan is dit spel helemaal jouw ding. Heb um gekocht, en zat er gelijk helemaal in....heb het spel dan ook snel uitgespeeld. Jammer ? Helemaal niet, de replay waarde is hoog genoeg :) Kheb um op normal uitgespeeld, en ben daarin niks tegengekomen wat "niet te doen was" zegmaar, maar bij de God Mode is dat wel anders ;) Verhaal is ook zeker niet slecht, het begint vrij simpel en je weet nog niks over Kratos (je personage), maar alles wordt duidelijk naarmate je verder speelt. Als je um uitspeelt unlock je van alles, waaronder een filmpje over Kratos toen ie nog kind was, en leer je dat ie een broer heeft die wraak op um wil nemen (hier gaat naar alle waarschijnlijkheid God of War 2 over)....en je unlockt nog meer als je um op God Mode weet uit te spelen :D Op grafisch gebied een van de mooiste PS2 games die ik gezien en gespeeld heb, zeer zeker mooier als bijvoorbeeld DMC3, daar ben ik gewoon heel eerlijk in....dit is idd een PS2 must-have :D En dan wil ik afsluiten met nog wat handige algemene tips voor de mensen die nog niet zover zijn, kheb het dan niet over puzzels want daarvoor verwijs ik je naar de uitgebreidere walk-throughs op internet :) Maar als volgt :

-Zoals je zult merken kom je genoeg Red Orbs tegen om van alles mee te upgraden, maar het ligt eraan hoe en wat je upgrade wat belangrijk kan zijn in het spelverloop, vooral in de latere stukken. Je kunt immers niet teruggaan om meer orbs te verzamelen, op = op. Dit is mijn volgorde van aanraden :

-Ten eerste de Blades of Chaos sowieso up te graden naar max, omdat ze dan het sterkst zijn en je de meeste moves eruit kunt halen....geloof me die ga je nodig hebben. MET NAME omdat je op level 5 (max dus) als je Rage of the Gods activeert, gedurende die periode ONEINDING magie kunt gebruiken, en das ERRUG handig tijdens het gevecht met de eindbaas. Launch Army of Hades en gebruik Poseidons's Rage tijdens die periode zoveel als je kunt, this makes life a lot easier :)

-Ten tweede dus Poseidons Rage naar level 3 (max)....deze magie krijg je vroeg en heb je dus voldoende kans voor up te graden naar max. Op level 3 zapt ie je vijanden binnen een groot bereik en met VEEL kracht, met name handig tijdens deel 2 van het gevecht met de eindbaas dus ;)

- Ten derde Army of Hades zodra je um hebt naar level 3 (max), is een duur geintje maar dan heb je ook wat. Verslindt alles qua vijanden die op het scherm aanwezig zijn, en op level 3 zijn je souls het sterkst. Ook weer errug handig bij gevecht met eindbaas :)

- Ten vierde the Blade of Artemis, heb ik naar level 2 ge-upgrade....was voor mij voldoende. Erg sterk wapen, vooral als er veel vijanden binnen handbereik zijn :D

- Ten vijfde ben ik minder enthousiast over Medusa's Gaze, heb um op level 2 gekregen maar meer had ik nie nodig. Oke je kunt je vijanden verstenen, maar je kunt beter Poseidon's Rage of Army of Hades gebruiken, veel effectiever. Waarom ? Omdat je tijdens het freezen van je vijanden openstaat voor aanval, = dus niet goed. Bovendien als je de 360 Freeze attack op level 3 van Medusa's Gaze wilt gebruiken kost dat je HELE magicbalk, nie echt leuk dus.

-Tot slot Zeus's Fury waar ik nog het allerminst enthousiast over ben, ook op level 2 gekregen maar laten we eerlijk zijn....wanneer gebruik je da ding nou ? Ik enkel en alleen in ieder geval als ik archers die buiten bereik zijn moet uitschakelen, vooral als ze je belemmeren bij een veilige rope-crossing ofzo....maar that's it. En daar issie ookal effectief genoeg voor op level 1, ofwel, ik vind het een waste of orbs....gebruik ze voor betere doeleinden dus :D

-Tot slot, oke er zitten wat onlogischer opgebouwde stukken in (vooral dat stuk dat je die kettingen moet gaan zoeken) maar das bijna niet eens een minpuntje te noemen aangezien de rest van de game helemaal top is :D Kheb met de meeste puzzels niet echt veel moeite gehad, maar ze horen erbij in zo'n game...accept the fact :)

Verder wil ik de mensen die bezig zijn met het spel veel succes en speelplezier wensen (ben zelf ook weer vol enthousiasme helemaal opnieuw begonnen, zo vet vind ik um :D), en de mensen die een PS2 hebben maar het spel nog nie hebben....GA UM HALEN !! Echt je krijgt er geen spijt van dat zweer ik je :D

Laatst bewerkt: 1 aug 2005
  16. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Gast effe een paar dingen,

Die broer was toch zwak ofzo en daarom moest ie voor zichzelf gaan zorgen in de bossen ofzo ? (weet niet of ze toen al naar sparta waren toegegaan want dan is dat verhaal logisch) Laat hem dan maar opkomen in deel 2 want zo weakling sla je zo dood.

Nog iets Army of hades maakt niet alles afop het scherm. Twee minoutaurs wil hij wel eens maar half dood maken en moet je hem twee keer casten (hades was level :cool:

ten derde ok medusa is niet zo super (level 3 wel grapig) maar blade of artemis eerder dan zeus fury??? zeus fury is echt wel relaxt om die stomme boogschutters mee af te maken of harpies (hoe is medusa gaze level drie tegen harpies eigenlijk? pleuren ze kapot op de grond??) Waarom zou je blade of artemis nemen als je super snelle moves er kan uit gooien met level 5 blades of chaos (vooral L1 + alle knoppen) Enige moment dat artemis beetje handig was was tegen die gele armor dudes (derde vorm skeletons) maar als snel had ik liever me blades of chaos

een ding ben ik met je eens. Tis echt een superspel met supercoole actie. Vooral de mini games met drukken van knoppen of de grofheid van de filmpjes zijn heerlijken en ik heb nog nooit in een game zulke coole eindbazen gezien. (qua verhaal vond ik vooral waar pandora's temple zat stoer) meestal irriteer ik me aan games waarinm ze de geschiedenis verdraaien om het stoerder te maken maar deze game is echt relaxt stoer.

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb eindelijk god of war(te laat, ik weet het, maar beter laat dan nooit). Wat een Goddelijk game!!! Echt niet normaal, die gameplay, zo snel ,zoo cooool, zo prachtig, en die graphics, één van de mooiste graphics van deze generatie, echt waar, gewoon weg af!!!
    Juist een klein uurtje gespeeld, enorm cool, tegen de eerste baas gevochten, dan nog bij 2 vrouwen in bed gelegen,...:D
    wat een graphics he!!!:)

18. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    tja boss samen met tekken 5 is het wat mij betreft de game om te hebben. Maar als je de levels cool vond zometeen word het nog veel en veel cooler. veel plezier ermee

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om nog ff terug te komen op de reactie van Sith_Vegeta....

De broer van Kratos was idd zwak en is naar de bergen gestuurd en daar overleden. Hij is al dood dus, maar heeft in de onderwereld van Hades zichzelf behoorlijk omhoog gewerkt....ik verwacht dus niet dat je deze gast zo makkelijk gaat afmaken in deel 2, anders zou het ook niet leuk zijn. Maar ja daar is nog niks over bekend, misschien komt er wel een onverwachte twist int verhaal :)

Verder, jah ik heb ook aangegeven de Blades of Chaos eerder up te graden dan de Blade of Artemis ;) Omdat je die idd meer gebruikt, en ze gewoon verrekte handig zijn op lange afstand. Blade of Artemis is een leuke afwisseling ; ik gebruik sowieso meer alleen melee aanvallen dan magic, daarom de eerdere upgrade voor de Blade of Artemis dan voor Zeus' Fury. Om de rede die je zelf noemt : hij is handig om archers mee af te knallen die je van een afstand van een touw of andere platformen proberen af te schieten, maar meer ook niet. Daar issie op level 1 al goed genoeg voor, dus ik bespaar me orbs liever voor iets anders. En Harpies met Zeus' Fury ? Die pak ik aan met m'n Blades of Chaos, ga ik geeneens magic aan verspillen ;)

Poseidon's Rage en Army of Hades zijn met name super handig tijdens deel 2 van het gevecht met de eindbaas, ik ga hier geen spoilers neerzetten waarom dat zo is....mocht je zover nog nie zijn kom je daar tegen die tijd wel achter :) Daarom wil ik ze op level 3 hebben voordat ik daar ben, believe me :9

Medusa's Gaze op level 3 heeft een 360 Freeze attack die alles en iedereen die op dat moment om je heen staat in een keer versteend, jah errug sterk dus....maar hij kost je hele magicbalk, daarom vink het de moeite niet waard.

Tuurlijk moet iedereen zelf weten wat en hoe die zijn dingen upgrade, maar met oog op het laatste gevecht vooral heb ik mijn volgorde van aanraden neergezet, of je die volgt of niet is je eigen keus, tis gewoon een tip :)

20. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    mijn reactie --> wist niet dat hij zich bij hades had opgewerkt --> was ook meer een grappige opmerking,(grappig was ie niet echt maar je begrijpt wat ik bedoel)

Je hebt inderdaad gelijk over harpies met zeus fury (nooit gebruikt) eigenlijk tegen hun maar wel army of hades --> (net voor dat je de doos krijg (als je me begrijpt) --> maar dan nog artemis is echt compleet nutteloos aangezien blade sneller is (gebruik zelf ook meer geweld dan magic) Fury is nog een hele andere aanval.

Deel 2 eindbaas is hades niet meer mogelijk aangezien je geen magic meer hebt --> bedoelt waarschijnlijk eerste deel, was zeker relaxt had ze ook op drie omdat ze in het algemeen relaxt waren

Medusa gaze ook eigenlijk nooit gebruikt (behalve voor die 8 die moesten) en nooit geupgrade (ook artemis gedaan maar zou ik nu ook niet meer doen --> medusa is hele andere aanval en eigenlijk hgeb je niet meer dan blades, hades en poseidion nodig)

Over dat aanraden van volgorde bedankt voor de tip hoor maar probeerde nje niet af te kraken probeerde alleen discussie te starten --> blijf forum en de discussie loopt nu aardig toch...

Deel Deze Pagina