Goede Halo rpg

Discussie in 'Algemeen' gestart door Skaddict, 7 feb 2005.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Deus Ex is wel een RPG alleen dan in First-Person.

2. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    schijt aan wat een rpg is... volgens mij is deus ex iw wel een rpg maar weet ik veel waar et verschil inzit.. enigste wat belangrijk is of het je aanspreekt!!!

verder leuke rpg's zijn (dat is wat deze halo rpg man volgens mij bedoeld):
    Sudeki
    Beyond good and evil (weliswaar geen rpg maar toch een btje in de sfeer van fable!!)
    Knights of the Old Republic

3. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    RPG:
    je bent vrij

Waarom is kotor geen full rpg:
    je kan skills veranderen, big deal, het is leuk en geeft rpg elementen die ik geweldig vind, maar in een echte RPG ben je gewoon volledig vrij, of toch vrij.. vrij, fable is ook niet full rpg. Toch mag je het wel aan de RPG-kant noemen. Wat nu? argumenteren of Ninja Gaiden wel degelijk een hack'n slash is of niet?

halo rpg zou floppen. Wat ga je upgraden, hoe ga je het erin verwerken? gwn op aarde rondlopen en af en toe een covenant neerknallen, of op een andere planeet waar je hulpeloos tegenover covenants staat?

goede RPG's mist de xobx echt wel (daarom dat we zo snel iets een RPG noemen) en zeker MMORPG's, en ik haat dit. Wij willen onbetaalende MMORPG's!

4. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    Als Kotor geen rpg is weet ik het ook niet meer ik heb al veel rpg's gespeeld en Kotor is er een van.. kijk anders een op de site van kotor zelf, wat lees je? RPG.. hij wint een prijs voor beste rpg van een jaar, maar hoe kan dat als het volgens jou geen rpg is?

5. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    finally some sain people...

6. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Waarschijnlijk klopt heel je verhaal wel Pulser. Maar het is gewoon handig als je 1 groep gewoon RPG noemt. Want hoe zou je KotOR anders in moeten delen? Je kunt het genre RPG indelen in veel andere dingen, maar dan is het overzicht weg. Dus als je dieper op de verschillen in genres in wilt gaan heb je gelijk. Maar de meeste gebruiken de genres om een overzicht te houden en een algemene eerste indruk te geven van een spel. :)

Ik hoop dat de post nog wat nuttigs bezit, want het is én helemaal niet ontopic...én ik ben niet helemaal helder [ziek] :p

7. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap ok niet echt waarom KOTOR geen RPG is: ik bedoel je hebt misschien beperkte vrijheid. je kan naar verschillende planeten gaan, that's it. Je hebt misschien een beperkt systeem met skills kiezen. Je hebt misschien niet ruime keus of je dark of light side zal worden, het enige wat dit beinvloedt zijn gesprekken en acties dat je kan doen. Het is niet zoals vele andere RPG's Turn based, het is real time turn based. Je hebt misschien niet echt heel veel magic dat je kan gebruiken, je hebt een beperkt aantal Force mogelijkheden.

Maar al deze ingredienten zitten wél in de game. wat maakt een RPG als Morrowind dan bijzonder. Ja de totale vrijheid ja. Dat is het enige, en het allemaal veel grootser uitgewerkt. niet alleen qua omgeving maar ook qua skills enzo.

Zelfde vraag eigenlijk bij Final Fantasy: waarom is dat wel een rpg? je moet toch ook een bepaalde lijn in het verhaal volgen? ik heb de final fantasy reeks nooit echt gespeeld want het interesseerde me niet zo veel die turn based.

Als je het met Morrowind gaat vergelijken is KOTOR inderdaad niet echt een RPG te noemen. Een racesim wat niet zo groots uitgewerkt is als bijvoorbeeld Gran Turismo wordt toch ook een race sim genoemd (kijk naar formule 1 games)

Het gaat niet om de uitwerking maar om de ingredienten van de game die het genre bepalen.

Verder om even back on topic te komen.

Halo RPG lijkt me eignelijk niets. Ik vind het verhaal neit echt goed genoeg om een game van te maken. Een RPG heeft vaak een groots verhaal met enkele zijtakken in het verhaal. bij Halo niet. je redt de werel klaar (althans...).

Daar komt nog bij dat het dan eigenlijk alleen maar om de naam Halo zal gaan. de game zelf is heel anders om te spelen. Dus is alleen de belanstelling van de naam Halo om het te kopen. de uitwerking van Halo kan misschien wel goed zijn, maar de uitwerking van een RPG kan dan wel slecht zijn, door gebrek aan ervaring bij het maken van de RPG's bijvoorbeeld.

[edit]
    Je zou eventueel KOTOR bij een adventure kunnen plaatsen, amar mijn beeld bij een adventure is toch wel op mannetjes springen en muntjes pakken enzo. Bovendien houdt ik helemaal neit van Adventures, dan zou dit de eerste geweest moeten zijn.

dus dat vindt ik dan weer niet redelijk :+

Laatst bewerkt: 7 feb 2005
  8. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, een RPG is meestal te herkennen aan de volgende punten:

- Experience systeem
    - Lv up
    - soms aan de turn-based gevechten. Noem namelijk maar eens een spel van rond 2001~2005 dat een turn-based vechtsysteem is, maar geen rpg is.
    - uitgebreid verhaal.

Kijk, Fable is bijvoorbeeld géén rpg. Het is een adventure met een rpg-stat systeem erin verwerkt.
    Kotor is daarintegen wél een rpg. Turn-based vechten, xp systeem, lv up kunnen gaan e.d.
    PSO is een twijfelgeval, reden hiervan is het verhaal. Want het verhaal is er namelijk niet (tenzij je 10 regels een verhaal wilt noemen ;).)

9. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    rpg is niet gebonden aan turnbased...
    Je hebt zat real time action rpgs..

diablo
    BG
    morrowind
    enz enz

PSO is gewoon een soort van MMORPG.. niet echt MMO omdat je in de lobby mensen tegen komt en dan niet met meer dan 4 mensen tegelijk kan spelen.. Maarja.. dit was ook een dc spel dus..

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat is volgens The Pulser dan wel een RPG?
    Mischien zijn Pulser en Skaddict de zelfde persoon en denkt die dat Halo een RPG is ;)

Laatst bewerkt: 7 feb 2005
  11. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ze zien dat juist niet als RPG's als je een beetje had opgelet.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Baldurs Gate is trouwens als eerste een Hack and Slash game!!! En dan pas een RPG want je hebt daar helemaal geen vrijheid.

13. Da Big Man

Da Big Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een andere RPG voor de xbox is Sudeki daar van het ik de demo gespeeld en die was best leuk

14. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Tjonge jonge, waar gaat dit over. Die jongen wil weten of er een RPG is van Halo en vervolgens gaat iedereen zitten ruzie maken over wat een RPG nou precies is _0/

Er is op dit moment geen Halo RPG en er is er voor zover bekend ook niet één onderweg. Het lijkt me ook niet echt een goed idee. Ik zie het idd nog niet echt voor me hoe je van het Halo universum nou een goede RPG zou kunnen maken. Door de twee games en de boeken is het universum waarin Halo speelt al vrij goed afgebakend en ik zie niet in hoe je daar quests en alles in zou kunnen verwerken.

Tenzij ze het natuurlijk op een manier doen zoals bij de game LOTR: Battle For Middle Earth. Daar zat het verhaal ook een beetje om de films heen en kruiste de paden af en toe. Alleen leent de wereld van LOTR zich beter voor dit soort games dan Halo imo.

15. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen, een rpg staat voor: "role playing game". Dus gaat het om een rollen spel en als we naar morrowind gaan kijken, dan zie je dat je zelf een rol speelt in 't spel, maar Kotor is duidelijk ook een rollenspel want daar kan je ook je eigen rol bepalen in 't spel (goed of slecht) en heeft ook allebei een level up systeem, dus ik snap niet waarom je kan denken dat Kotor geen rpg is.........wat is er nu niet rpg aan? je hoeft het niet leuk te vinden...omdat je de setting van het spel niet leuk vind of omdat je 't niet leuk vind dat je het poppetje zelf niet mag besturen, maar Kotor is zeker wel een rpg....

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Is Sudeki trouwens een goede rpg of meer een strategisch spel? Dus dat je eerst een heleboel moet trainen om verder te komen of gewoon de zwakke plekken van je tegenstanders moet zoeken.

17. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    jij bent toch wel een van de meest intelligente mensen hier moet ik zeggen |:- |:- |:-

fucking hell zeg

hoe het hele "ze" is ontstaan is me trouwens een raadsel en om het even duidelijk te maken ik begon met de post met rpg's en spellen die ik geen rpg's vind maar wel leuk worden gevonden door rpg fans...

ik heb het dus ook nooit over een Halo rpg gehad en al helemaal niet over het feit of halo een rpg is (en iedereen die halo wel een rpg vind moet zich laten opnemen)

maar goed...

heej geosis het verhaal kwam me al bekend voor en een kwartier later viel et kwartje pas dat jij et was :D

Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  18. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is geen kenmerk van een RPG. Het kenmerk van een RPG (Role Playing Game) is dat je een karakter volledig kan aanpassen. Dit hoeft niet perse het uiterlijk te zijn, maar vooral de statistieken. Zo heb je ook nog turnbased (Pokémon/Final Fantasy) en action RGP's (Sudeki/Fable/Deus Ex/Kotor). Kotor is wel 100% een RPG.

Edit: Als je er veel werk en tijd in steekt kan je van Halo een rachtige RPG maken. Maar ik vindt het verneukeratief. Het is het teveel uitmelken van Halo en dat vindt ik persoonlijk erg zonde van een spel zoals Halo.

Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  19. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fable vind ik niet echt een RPG...
    oke er zit een XP-systeem in je kan dark en light worden, maar echt praten met je omgeving kan je niet (zie KOTOR).
    Ook zitten er maar bar weinig puzzels enzo in, het is meer hack-and-slash werk.
    Ik gok Fable ook op een adventure met elementen van RPG en hack-and-slash... O-)
    Wat boeit het eigenlijk wat het is. Fable is een leuke game...
    Al was ik meer geboeit door het verhaal van KOTOR (kan komen doordat Star wars en Trek mij, samen met andere SF, altijd wel geboeit hebben :eek: )

20. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Fable is een Action RPG zoals al eerder gezegt. Maar jullie denken waarschijnlijk van "alle RPG's zijn hetzelfde" nee. Er zijn ook verschillende shooters. Unreal Championship is ook heel anders als Counter-Strike, er zijn ook vele verschillende RPG elementen.

Deel Deze Pagina