Ik snap ok niet echt waarom KOTOR geen RPG is: ik bedoel je hebt misschien beperkte vrijheid. je kan naar verschillende planeten gaan, that's it. Je hebt misschien een beperkt systeem met skills kiezen. Je hebt misschien niet ruime keus of je dark of light side zal worden, het enige wat dit beinvloedt zijn gesprekken en acties dat je kan doen. Het is niet zoals vele andere RPG's Turn based, het is real time turn based. Je hebt misschien niet echt heel veel magic dat je kan gebruiken, je hebt een beperkt aantal Force mogelijkheden.
Maar al deze ingredienten zitten wél in de game. wat maakt een RPG als Morrowind dan bijzonder. Ja de totale vrijheid ja. Dat is het enige, en het allemaal veel grootser uitgewerkt. niet alleen qua omgeving maar ook qua skills enzo.
Zelfde vraag eigenlijk bij Final Fantasy: waarom is dat wel een rpg? je moet toch ook een bepaalde lijn in het verhaal volgen? ik heb de final fantasy reeks nooit echt gespeeld want het interesseerde me niet zo veel die turn based.
Als je het met Morrowind gaat vergelijken is KOTOR inderdaad niet echt een RPG te noemen. Een racesim wat niet zo groots uitgewerkt is als bijvoorbeeld Gran Turismo wordt toch ook een race sim genoemd (kijk naar formule 1 games)
Het gaat niet om de uitwerking maar om de ingredienten van de game die het genre bepalen.
Verder om even back on topic te komen.
Halo RPG lijkt me eignelijk niets. Ik vind het verhaal neit echt goed genoeg om een game van te maken. Een RPG heeft vaak een groots verhaal met enkele zijtakken in het verhaal. bij Halo niet. je redt de werel klaar (althans...).
Daar komt nog bij dat het dan eigenlijk alleen maar om de naam Halo zal gaan. de game zelf is heel anders om te spelen. Dus is alleen de belanstelling van de naam Halo om het te kopen. de uitwerking van Halo kan misschien wel goed zijn, maar de uitwerking van een RPG kan dan wel slecht zijn, door gebrek aan ervaring bij het maken van de RPG's bijvoorbeeld.
[edit]
Je zou eventueel KOTOR bij een adventure kunnen plaatsen, amar mijn beeld bij een adventure is toch wel op mannetjes springen en muntjes pakken enzo. Bovendien houdt ik helemaal neit van Adventures, dan zou dit de eerste geweest moeten zijn.
dus dat vindt ik dan weer niet redelijk
Laatst bewerkt: 7 feb 2005